Ik moet soms een beetje gniffelen als er weer eens een discussie wordt gevoerd over duik horloges en desk divers. Soms vindt men een model geen echte diver omdat er een pareltje ontbreekt of iets dergelijks. Voor mij is het geen issue omdat ik gewoon nooit duik. Volgens mij is er maar één echt duikforumlid aanwezig maar ik kan me vergissen. Dus wie zijn er hier echte duikers? En voor de niet duikers de vraag. Laat je een mooie duiker liggen omdat hij in jouw ogen niet de “echte” duik kenmerken heeft? Om het geheel op te leuken wat fotos van (Desk)divers uit mijn collectie.
En ik heb ook echte natuurlijk/
Deze kan ik helemaal lastig classificeren. Heeft alle features maar je moet echt niet gaan proberen de duikring te draaien met handschoenen.
Ben een beetje een mooi weer duiker
Wat je merkt is dat bij veel duikers de bezel onder water gewoon zeer moeilijk te bewegen is. Zelfs bij een Oris Meistertaucher.
Positieve uitzondering vind ik dan wel de Doxa 1000T, die bezel is echt eenvoudig te bewegen onder water. Overigens bepaalt dat niet of ik een horloge wel of niet koop, mijn leven is er niet van afhankelijk. Vooral voor de sier
Ik duik zelf niet en de duikers die ik ken gebruiken een duikcomputer, geen duikhorloge. Volgens mij is het zoiets als een mountainbike kopen om mee door de stad te fietsen, of een 4x4 om mee over de A2 te rijden: mensen houden gewoon van het ontwerp en de uitstraling en daar is naar mijn mening niks mis mee. Mijn duiker doe ik zelfs af als ik ga zwemmen, zodat ik niet de kans loop hem langs de kant o.i.d. te beschadigen. Voor mij is het dus echt geen issue.
Oh ja, een plaatje om het topic op te fleuren natuurlijk!
http://www.flickr.com/photos/64726013@N04/6052282948/][img]http://farm7.static.flickr.com/6207/6052282948_b30807c853.jpg[/img
Met mijn simpele Citizen promaster quartz ben ik ooit (jaren '90) naar 60 meter diepte geweest. Maar een duikcomputer is veel handiger. Ik zou wel altijd een duikhorloge meenemen, altijd handig als backup. Handig als je computer stuk gaat en dan willen weten hoe lang je ook al weer onder water bent.
O ja, de duikring van een echt duikhorloge draait maar naar één kant natuurlijk.
Er is een wezenlijk verschil tussen duikers die gebruikt worden icm een duikuitrusting en een duiker waarmee je kunt zwemmen.
Het gros van de duikers(200m en meer) missen de functionaliteit om er mee te gaan duiken met bv een uitrusting en zijn m.i alleen geschikt om mee te zwemmen, en daar valt zelfs een Rolex Sub ook onder.
De ideale kleur wijzerplaat is zowiezo blauw voor een duiker.
Een sport of prof-duiker zal eerder iets anders meenemen dan een breitling of Rolex neem ik aan?
gr Ron
Ik heb er redelijk wat afgedoken, in Azie is een dag duiken goedkoper dan een dagje naar de dierentuin in NL.
dook immer met m’n Citizen Promaster Aquamount, oude type. Toevallig vorige week nog NOS opgepikt, blijft een topper!
Ik heb een zware voorkeur voor duikhorloges maar duikhorloges zijn best zinloos.
Bij de échte duikers denk ik aan de tijd, dat er nog geen duikcomputers waren :z:
-Rolex zoals besteld door Comex.
-Omega PloProf
-Squale
-Doxa
-Blancpain Aqualung
-enz. enz.
:}
@bikerplus: Is er een bepaalde reden waarom blauw de beste kleur is voor de wijzerplaat van een duikhorloge?
Ik heb wel gedoken. Nu koop ik duikers alleen omdat ik ze leuk en stoer vind.
Zeker als ik de kroeg in duik doe ik graag een duikertje om.
Als ik m’n bed in duik gaat alles uit, behalve het licht.
Gr,
L.R.
GroteBozeWolf Schreef:
@bikerplus: Is er een bepaalde reden waarom blauw
de beste kleur is voor de wijzerplaat van een
duikhorloge?
Ja, blauw schijnt het best zichtbaar te zijn onder water.
Heeft te maken met de absorptie van licht onder water.
http://www.natuurkunde.nl/artikelen/view.do?supportId=877176
gr Ron
Ben ook (warm water) duiker. Neem ip wel altijd klokje mee naar onder, maar vaar (of beter gezegd duik) toch op m’n duikcomputer.
J
Gewoon omdat ik ze stoer en leuk vind:
Laatste keer dat ik in het water lag (centerparks :D) is toch al weer een paar jaar geleden…
Groet
Herman
ticothijs82 Schreef:
Ik dacht ook dat oranje beter was.
En ik dacht dat geel nou juist een goede kleur was
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
SuperC Schreef:
Ik vind duikers eigenlijk wel leuke dingen (tu)
Ik dacht dat jij tegenwoordig meer in de ‘snelle’ klokken zat, of heb ik dat niet goed gezien?
Leuk topic. Mis tot nu toe zaken als een heliumventiel en de mogelijkheid om de band net een slag groter te maken zodat deze over je duikpak past. Te vinden op de Omega Seamaster Professional waarmee ik mijn duiken heb gemaakt. Een echte duikert dus :-).
Groet, Cricket
Allemaal echter duikers…
… maar zelfs bij de afwas gaan ze nog af :+