Wie zijn de echte duikers?

Ik heb ook een voorkeur voor duikhorloges.
Ik duik niet, maar snorkel, zwem, zeil, en doe allerlei activiteiten waarvoor ze ook bijzonder geschikt zijn.
:slight_smile:

Ik ben geen duiker, ƩƩn keer een proefsessie gedoken in een zwembad in Rotterdam.
Duikers zijn voor mij gewoon stoere klokken. Eigenlijk aangewakkerd sinds ik op dit forum ben gekomen. Zeg maar een soort hersenspoeling. :smiley:

Na verschillende duikers van Seiko waarvan er ook alweer een aantal vertrokken zijn heb ik vorig jaar de Breitling Superocean Steelfish gekocht. Als je uitgaat van de diepte die hij aankan, 2000 meter, moet dit zo’n beetje de ultieme duiker zijn.
Verder zijn er nu zo’n beetje 8 duikers in mijn bezit. Daarvan zijn er een aantal uitgerust met een chronograaffunctie. Ik weet niet of je die dan kan rekenen tot duikers.
Als dit niet zo is dan heb ik maar twee echte duikers.

We kunnen dus eigenlijk concluderen dat het duikhorloge zoals in de jaren 70 werd gebruikt nu zijn functie heeft verloren met de huidige duik en polscomputers. Dit ziet er toch stoerder uit hoor een dieptemeter en duikhorloge. :smiley:

dreski Schreef:

We kunnen dus eigenlijk concluderen dat het
duikhorloge zoals in de jaren 70 werd gebruikt nu
zijn functie heeft verloren met de huidige duik en
polscomputers. Dit ziet er toch stoerder uit hoor
een dieptemeter en duikhorloge. :smiley:
http://swrightboucher.files.wordpress.com/2010/06/
cousteau-colour.jpg

Hoe kom je aan die foto van mij:X

:smiley:

hcptdg Schreef:

dreski Schreef:

We kunnen dus eigenlijk concluderen dat het
duikhorloge zoals in de jaren 70 werd gebruikt
nu
zijn functie heeft verloren met de huidige duik
en
polscomputers. Dit ziet er toch stoerder uit
hoor
een dieptemeter en duikhorloge. :smiley:

http://swrightboucher.files.wordpress.com/2010/06/

cousteau-colour.jpg

Hoe kom je aan die foto van mij:X

:smiley:

Ik mag toch hopen dat je in een betere gezondheid verkeert dan JC. :wink:

oei… berichten uit het hiernamaals?:smiley:

Hallo,
Ook ik ben een duiker. Heb 172 duiken gelogd, laatste afgelopen zaterdag in Vinkeveen tot 24meter (4 graden celcius brrrrr.) Ben nu in opleiding richting het professionele duiken (DiveMaster.) Gebruik uiteraard een computer (Suunto Cobra) in console, maar heb altijd een analoge duiker voor het leuke en als back up. Dan kan je als er iets mis gaat altijd nog zien hoe lang je onder water bent geweest en 24 uur timen waarin je niet mag duiken na het kapot gaan van je computer of voor het vliegen. Meestal is dit mijn Sea-Dweller.
Stiekem wil ik in plaats van mijn Cobra een D9 tx. Dit omdat het handiger is dan een console.

Gaat wel weer kriebelen als ik de foto’s weer terug kijk