Wie zit er achter dit account? En NA

“Wie zit er achter dit account?” lijkt mij een mooie inleiding om mij voor te stellen.
Mijn naam is Tjibbe, mijn leeftijd laat ik nog even achterwegen. Waarom?, omdat het kan :wink:. Ben getrouwd en 3 kinderen.
Ik ben op deze pagina gekomen door een simpel zoekopdracht bij Google. Ik was eigenlijk op zoek naar iets of iemand die een horloge van mij kan maken, aangezien de juwelier van mij vertrouwen de leeftijd had om met pensioen te gaan en geen opvolger had. Door die ene zoekopdracht ben ik blijven hangen. Toch maar een account aangemaakt en ja, dan zie je meer. Ik ben niet echt van reageren. Ik kijk liever rond :grin:.
Tussentijds een andere juwelier gevonden, maar toen niet echt het geld om het betreffende horloge te laten repareren. Andere grote uitgaven gingen voor. Voor de voor mij duurdere horloges heb ik doelen gesteld. Horloges zijn herinneringen voor mij. Ik heb een beater, waar ik geen herinneringen voor nodig heb om te kopen, maar hij gaat nu niet weg vanwege de herinneringen :sweat_smile:. In dit geval gaat het om een simpele Pulsar, het type weet ik niet eens meer.

Maar is niet meer waterdicht, dus gebruik ik eigenlijk niet meer.

Deze heb ik vervangen door iets wat mijn vrouw niet mooi vindt, maar deze is voor mij eigenlijk te makkelijk. Het is een Casio! Hoef je niemand uit te leggen, toch? In dit geval is het een Tough Solar. Even geen batterijen vervangen!!! Analoog-digitaal, goede afleesbaarheid en 100m waterdicht! Het is de Casio AQ-S820W-1AV:

Is misschien wat groot, maar draagt voor mij goed. Bij deze hoef ik nergens over na te denken. Verbouwen, zwemmen, outdoor activiteiten noem het maar op. Gewoon omdoen en gaan. Gaat hij toch kapot, voor €60,00 heb je een nieuwe en tegenwoordig goedkoper.

Mijn tweede horloges met een speciale/emotionele betekenis, waarom eerst de tweede komt zo.
Deze zag ik bij de Kijkshop liggen. Ja, de Kijkshop! Deze heb ik gekocht voor mijn trouwdag. Misschien wel om een vreemde rede. De textuur op de wijzerplaat was zo goed als hetzelfde als mijn blouse en de bijna dezelfde kleur. Het is een Casio Edifice EF-125D. Tegenwoordig niet meer te koop. in ieder geval niet nieuw zover ik weet.

Deze blijft altijd. Ook al loopt hij niet echt fijn meer, maar hij doet het nog. heeft een schoonmaakbeurt nodig.

Mijn horloge met de meeste emotionele betekenis is een:
Seiko Arctura Kinetic Chronograaf 7L22-0AA0

Deze heb ik in 2005 gekocht samen met mijn peetoom, god hebben zijn ziel.
Ik had als doel mijn stage te halen en ook mijn spaarrekening te verdubbelen. Beide lukte en ik had deze gezien en was verliefd. Ik had mijn peetoom hierover verteld, horloge gekte moet toch ergens weg komen. Het eerste wat hij vroeg; “Wat is de prijs?”. “€600,00”; antwoorde ik.
Het kwam erop neer dat hij de helft heeft mee betaald. Waarom?, hij vond dat ik mijn spaargeld moest besteden aan de toekomt. Hij vond wel dat ik deze mijlpaal moest vieren en de herinnering moest bewaren!
Deze heb ik ook gedragen tijdens de geboorte van mijn kinderen, deze gaat nooit weg!
Jammer genoeg is de stift van de kroon gebroken. En ja dat is best een duur grapje, bleek bij een bezoek aan de juwelier. Het enige wat ik hier aan heb moeten doen? Na 19 jaar ging de condensator kapot en deze moest vervangen worden. Die kosten vielen mee €60,00! De gebroken stift, tussen de €200,00 en €300,00 :fearful:. Dat was best schrikken, schijnbaar vervangt Seiko het uurwerk.

Maar het bezoek aan de juwelier liep iets anders dan gedacht. Mijn idee was ik heb een bonus van het werk en ik laat hem maken. Maar je loopt een snoepwinkel in!! Ik ben naar buiten gelopen met Seiko SSC941P. Mijn vrouw zag hem en zei nadat ik andere om had gehad. Die het voor mij niet waren. Doe eens om, maar ik ben niet echt van goud… Je raad het al… Het geld ging naar de nieuwe in plaats van naar het herstellen. Dus weer even sparen, andere duurdere uitgaven!!

Terug naar de nieuwe:

Ik heb hem nu een tijdje en draagt heerlijk.

Dit was mijn voorstelrondje, tot de volgende!!

Groeten Tjibbe

82 likes

Welkom Tjibbe op ons gezellige horlogeforum :+1:

1 like

Dank je wel!

1 like

Hoi

1 like

Welkom hier bij HF !

1 like

welkom

1 like

p.s:
Mooie keuze geweest: Seiko Arctura Kinetic
:pray:

1 like

Van harte welkom, Tjibbe! Wat een leuke introductie.

1 like

Welkom Tjibbe, die Seiko Arctura Kinetic Chronograaf heb ik ook altijd bewonderd, prachtig horloge

2 likes

Eens !!
Moet wel waarschuwen @Tjibbe dat hier inloggen de nodige gevaren kent.
Je gaat vanzelf hebberig worden…binnen of eigenlijk vaak net buiten je grenzen… probleem is dat deze grens elke keer weer een beetje verschuiven doet… je budget zal elke keer weer iets opgerekt worden.

Naar alle waarschijnlijkheid wil je uiteindelijk een…R…
Met wat pech is dat zelfs nog een tussenstap…

Je kunt nog vluchten. Kan.
Is eigenlijk zelfs een soort van advies.

Succes.

3 likes

Welkom Tjibbe👍🏻

1 like

Welkom Tjibbe, leuke historie en bijbehorende herinneringen!

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

fe406d40-2761-4e71-b00f-598e857f1af5

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom! Casio’s en Seiko’s. Goed bezig!

1 like

Welkom Tjibbe - 85 is vast niet je geboortejaar als je je leeftijd niet wilt verraden :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth::smirk::joy:

5 likes

Dank je wel!!

Ik weet heel goed dat er hier gevaren op de loer liggen :joy:, maar gelukkig kan ik mij (nog) goed beheersen hierin :sweat_smile:. Time will tell!
Of er een R… komt weet ik nog niet.

Vluchten kan altijd, maar of dat altijd het juiste is… :sweat_smile:

1 like

gelukkig letten mensen op :shushing_face: :joy:

1 like

Welkom Tjibbe :wave:

1 like

Welkom :partying_face:

1 like

Welkom hier Tjibbe, hier ook nog een Arctura die nooit meer weggaat, cadeau van mijn vrouw en zoons :innocent:

1 like