Dus nam ik even het juweeltje van de balans weg en lieter wat wasbenzine indruppelen en plaatste het dan weer.
En ja hoor hij liep, dus vastgekoekt vuil niet te verwonderen als je dit ziet hoe vuil hij was.
Heel leuk knutslprojectje trouwens.
Nu mijn vraag.
Ik verwacht dat de wijzerklemming hier zit want de wijzer blijven staan dus ik denk dan aan de wijzerklemming die niet goed is.
Met de triebniet heb ik het onderste tandwieltje eruit geduwd alles netjes gereinigd en ontroest ( vooral de bovenkant van het bovenste tandwieltje).
Daarna heb ik het bovenste tandwieltje wat bijgeknepen, HP 1300 op het onderste aangebracht en ze met de triebniet weer zachtjes in mekaar geduwd.
Is het op deze manier dat ik de wijzerklemming moet aanpakken?
Ik hoor het graag van jullie.
dan moet je even wat googlen, smeerplan voor deze ronda staat op internet. Staat ook bij dat de wijzerspanning gekoppeld is aan het excentrisch radje, dus ik denk niet dat het de bedoeling is dat je ze uiteen haalt gezien ze gekoppeld zijn.
Er zijn wel een aantal verschillende maten bij die incablocs. Maar ook weer niet heel veel. Misschien de hele incabloc omwisselen boven /onder? Kijken of het probleem dan in omgekeerde positie is?( Mits dat kaliber dezelfde maten onder en boven heeft)
De nummers zijn algemene onderdeel nummers. Dus bij bestellen ook aangeven voor welk kaliber uurwerk het is.