wijzerplaat beschilderen, raad is welkom

Onlangs stond hier in een topic een beschilderde wijzerplaat ik meen Rolex, iemand een linkje waar dat stond
Hartelijk dank

1 like

Bedoel je die toffe met spikkels?

Yes

1 like

14

3 likes

https://gearpatrol.com/2018/08/31/meet-the-instagrammer-creating-vivid-one-of-a-kind-watch-dials/

Die kun je geloof ik kopen in A’dam bij vintage watches (niet bij Jasper, maar die andere zaak)

Ik overweeg om mijn tag heuer dial die niet in mint staat zo te doen
thx voor het helpen allen

3 likes

Wat een talent

3 likes

AWCO - Amsterdam Watch Company had er enkele. Volgens mij allemaal verkocht :wink:

1 like

Zeer benieuwd naar het resultaat! :ok_hand:

Nu nog uitzoeken , welke verf etc eventueel nabakken , geen idee, maar ik ga er voor het eerst een project van maken, is weer iets anders als op doeken schilderen

1 like

Is het heel erg flauw om vooral TAG weg te verven? :wink:

4 likes

Ja , ik wil proberen de print te behouden en uiteraard tekst en logo, morgen een betere foto, nu vast een idee van de dial

3 likes

Zeg dan ook meteen dat het om een coole Carrera gaat!

1 like

Ik overweeg een donor kast met slechte dial te zoeken, dan word het compleet
Toch maar niet die kasten kosten bakken met geld

1 like

Het is wel een tof idee. Ik heb een Certina DS-2 gekocht. Kast en uurwerk in hele nette staat, maar blijkbaar heeft een vorige eigenaar getracht de wijzerplaat schoon te maken. Dit is goed gelukt, want alleen het logo en de indices zijn overgebleven. De tekst en minuutstreepjes zijn vakkundig weggepoetst. Nu is de dial wel erg rustig. Ik ga er eens over nadenken…

Edit: excuses voor de slechte foto

4 likes

Hou ons ( mij) op de hoogte, heb je al een idee met welke verf etc?

Nee, helemaal nog niet. Ik ben al een tijdje druk op zoek naar een vervangende DS-2 Certiday dial. Dat zal nog een hele toer worden, verwacht ik. Maar ik zag net je topic en aangezien de dial nu wel erg kaal is,leek het me wel een bijzonder idee. Of het spetters oid worden of een geschilderde afbeelding weet ik nog niet. Misschien een kunstige paintbrusher die iets leuks weet?

belangrijk is te weten wat de ondergrond is ( dial ) als het een bepaald vet gehalte heeft, dan werkt acryl niet, dat komt los na een tijdje. Ik dacht meer aan verf die gebruikt word in model bouw voor plastiek.
Leuk is ook als je er bv een onderwerp op zet dat jouw persoonlijk aanspreekt. Als je dat weet maak dan een scherpe foto, ik wil altijd een voorontwerp maken in fotoshop.
Hier een 2 minuten fotoshop, abstract :slight_smile:
Succes2b15a6e498cc10da83137f3105376c4135fe752e_1_666x499

6 likes

Dit is eigenlijk wel heel erg cool. Mooi gedaan.

1 like