Zoiets is ook wel leuk, ik kwam deze tegen op ebay.
Het is een uurwerkje van 37mm met een mooie wijzerplaat uit ongeveer 1850.
Ik heb nog meegeboden op ebay, maar helaas niet gewonnen.
Zoiets is ook wel leuk, ik kwam deze tegen op ebay.
Het is een uurwerkje van 37mm met een mooie wijzerplaat uit ongeveer 1850.
Ik heb nog meegeboden op ebay, maar helaas niet gewonnen.
Ik mis het woord “laten” voor “doen” in deze zin. Wordt het een DIY?
Ik ga het ook zelf doen, alleen de exacte verf vinden, heel belangrijk
Mooi maar is gestempeld erop gezet
Dat zou kunnen, volgens mij is het soms ook in de emaille verwerkt.
Daar ben ik ook benieuwd naar. Loop al een tijd met een idee rond maar heb nog niet over de uitvoering ervan gedacht. Tot ik deze dials voorbij zag komen.
Heb zelf weinig verstand van verf soorten maar las dat het wel UV bestendig moet zijn. En heel erg dun lijkt me ivm je wijzers die er vlak overheen gaan.
Ben benieuwd waar jij op uitkomt, je lijkt er in ieder geval meer van te weten dan ik als ik zo eens naar je kunstwerken kijk. Die zijn overigens wel tof. Vooral die heeeeele grote.
Gaaf! Net te groot voor in de hal
Ik heb zelf wel wat schilderijen en kom wel eens in een museum. Ik vind je werk interessant. Maar op een horloge zou ik het zelf niet willen, daar krijg ik kortsluiting van. Het verminderd de afleesbaarheid nogal.
Maar ga vooral je gang want op andermans pols is het leuk om te zien.
Inderdaad zeer dun, maar toch volledig dekkend . Als he naar de gedane plaat kijkt zie je wel wat speling op de dikte. Er bestaat wel vernis UV , maar oh we als er dan een stofje op licht, die zit ermee in vast. Ik zoek het komende week even uit en breng rapport uit.
Gr roel
Ok top! Thanks!
Mooi!
WOW, zo’n werkblad wil ik wel… Maar dan wel van een Citizen …
Kun je altijd laten drukken op plastiek
Zover ben ik al op computer, het effect is moeilijk na te bootsen , zoals echte verf zou tonen.
Het is maar een eerste proef.
Waar ik de spikkels op een witte of zwarte plaat best wat vond hebben, zal ik op een blauwe plaat kijken welke kleuren een beetje meewerken.
Misschien is het een idee om de groene spikkels te vervangen voor een tint oranje, die ook al in het horloge zelf is verwerkt?
als het rood is wat in de subdials zit, excuses voor mijn slechte ogen…
Inderdaad , ik ga het als ik wat meer tijd heb er eens beter aan werken, wel zie ik dat de verf die gebruikt word, indroog sporen vertoond. Kan dus zomaar autolak zijn. Ik ga eerst op oude platen testen doen met acryl, dan olieverf op basis van alcohol, dan acryl uit spuitbussen, dan verf die men gebruikt in makette bouw.
Nee , volgend jaar pas. Eerst heel veel ontwerpen en dan pr machine in gang zetten.
Hier een idee van mijn werk , omgezet in fotoshop.
Ik vind het gaaf! Had ook al je FB bekeken.
Dank je, nu nog galerijen vinden, die de deur open zetten, thats the hard part.
Ik heb met de kunstenaar gesproken en hij vraagt 230 euro per dial, ik heb er al 3 Helaas.
Ik ga dit uit testen, want volgens de winkel is dit soort verf het enigste wat werkt.
Enamel verf
Dit is de eerste soort verf die ook echt is ontwikkeld voor de modelbouw hobby. Enamel bevat een oliebindmiddel en een op spiritus gebaseerde vloeistof (witte spiritus of terpentijn). Het is ook een olieverf. De verf zit meestal in kleine metalen potjes (bijvoorbeeld Revell en ook Humbrol heeft dit type verf in het assortiment). De populariteit is vergelijkbaar met die van acrylverf echter is het grote verschil dat enamel minder makkelijk te verwijderen is met bijvoorbeeld water, let hier ook op met het schoonmaken van je penselen.
klein potje kost 2.5 euro, duurder merk maar ook dikker is vanaf 15 euro maar grotere pot.