Daar gebruik ik een mix van Alkydverf, pigment, geheime toevoeging en epoxi.
Dan krijg je dit
Maar ik geloof niet dat @zoeon naar zo iets opzoek is.
Daar gebruik ik een mix van Alkydverf, pigment, geheime toevoeging en epoxi.
Dan krijg je dit
graffiti is toch heel dun, of vergis ik mij? ik moet echt druppels kunnen leggen die in één keer dekkend zijn. Wat denk je?
Ok nice. Met epoxy kun je mooie resultaten krijgen.
En natuurlijk een beetje geheim super sprinkle dust voor net dat ene beetje extrađ€«
Je vergist je met gewone spuitverf. Graffiti lak is dik en dekt elke druppel. Ik raad Montana of Ironlak aan. Hier kan je goed aankomen, verder ongelooflijk veel kleuren in het assortiment!
Dit zijn super tips, bedankt ik ga er achteraan.
Als je in de buurt van Eindhoven woont kan je ook wel enkele bussen bij mij op komen halen om uit te proberen.
Tandenborstel dopen in lak. Tegen de haren instrijken en de spetters op de dial laten komen.
Dat is een mooi voorstel. Ik hou het zeker in gedachten. Bedankt
Nagel lak is afgekeurd, ik kan het te gemakkelijk er af krabben. Ik ga nu Stefan zijn advies opvolgen.
Herman-Jr is een leuk idee voor op schilderijen, ik denk dat je bij wijzerplaten meer gericht moet werken en dit met een stiftpen of zeer kleine borstel.
Gaaf werk!
Dank je, is wel allemaal pc ontwerpen. Ik laat dit op zuurvrij papier drukken met uv inkten.
Op papier is het direkt een eind product.
Op doeken laat ik ook drukken tegenwoordig. Maar die span ik zelf op , op museum latten die zijn 2.5 cm dik en dan ga ik die bijwerken met acrylverf, inkten en/of blad goud en zilver, erna komt een er nog iets op ( top secret ) en dan een eind vernis uv bestendig.
Gaaf geworden. Hoe heb je er voor gezorgd dat de verf niet op de uurmarkeringen is gekomen? Of heb je het eraf geveegd?
Deze is fotoshop, ik ben aan het ontwerpen op die manier, vandaag weer andere verf gekocht universal, maar ze droogt te hard in waardoor er kuiltjes ontstaan
heb ook op deze wijzerplaat la geschilderd en is niet moeilijk om er om heen te verven. ook in de cijfers bv de 6 opvullen gaat heel gemakkelijk met verf aan een naald.
Gave kleurcombi op die dial.
Dit soort uurwerken leent zich perfect voor redial painting
Net even een projectje geprobeerd op een horloge dat toch al een zilver spuitbeurtje heeft gehad.
Het paars is helaas slecht te zien op het zwart en de buitenste rand valt helaas net weg in de behuizing.
Wel grappig om een beetje te proberen.
Ik vrees dat ik hetzelfde ga zeggen als tegen @Dao met zân mods: doe mij het origineel maar.
De originele wijzerplaat is een oase van rust met leuke arabische opgelegde cijfers. Als je die nare te smalle fixoflex weg had gegooid en er een mooier klassieke Cordovan op had gezet had je nou een best geinige vintage dresser gehad.
Mijn interesse zou uit zijn gegaan naar het restaureren van de kras bij 10 uur, niet naar het beschilderen van de plaat.
In dit topic heb ik nog geen horloge gezien waarvan ik vind dat het deze onwaardige behandeling verdient. Sorry.
Gelukkig voor jou is het nog allemaal fake in Photoshop.