En wijzers? Wat voor wijzers moet je daar bij hebben? Niet die er nu op zitten lijkt me, weer een extra kostenpost en moeite die je moet doen.
Ik vind dat soort oplossingen als verkoper trouwens ook heel vervelend. Ik zou zo iets liever meteen willen oplossen ipv dat zo iets blijft doortduren. Maar dat is persoonlijk.
Maar dan heeft het toch ook geen zin om een wideboy plaat te kopen als je dan alsnog met een niet kloppend horloge zit? Dan zou ik lekker de goedkope route gaan en voor een normale plaat gaan en een kloppend horloge overhouden.
Wat hou ik toch van dit forum en ben ik blij dat de gebruikers geen dwarsdoorsnede van de Nederlandse bevolking zijn.
Mensen die domme fouten maken, vaak worden geholpen, soms een zak zout in de wınd krijgen gegoten, de kenners die in een topic springen en iets schrijven. Dan komt ook mijn afwijking in werking: Ik stel mij een bepaalde stem voor bij een bepaald persoon met bijbehoremd accent (gebaseerd op wat diegene eerder heeft gepost), dit lees ik dan soms ook hardop op. Het is jammer dat ik geen audio snippets kan posten. Maar goed, ik dank allen voor de wat ze doen. Pracht topic weer.
Grappig topic. Iemand koopt een DJ met neppe plaat voor de hoofdprijs. Verkoper maakt foto’s waarop het foute stuk telkens net niet te zien is en verwijst door naar de partij waar hij hem 2 maanden geleden heeft gekocht. Die verkoper is gewoon een hobbyhandelaar die zelf een ‘Certificate of genuiness’ - bedoeld wordt originality - print en niet te traceren is. Als klap op de vuurpijl biedt de verkoper dan aan de helft van de nieuwe plaat te betalen. Echt iemand met ruggengraat
Persoonlijk zou ik niet op zoek gaan naar een nieuwe wijzerplaat. Het horloge is gewoon niet oké. Ik zou er sterk op aandringen om de verkoop terug te draaien en naar een 100% correct exemplaar op zoek te gaan. Ik zou bij @AmsterdamVintageWatches aankloppen voor een top exemplaar…
Wat me opvalt is dat toen het horloge in het blauw stond blijkbaar niemand de verkoper heeft laten weten dat het horloge niet klopt. Maar nu hier heeft iedereen er opeens wél een mening over.
Balen voor deze jongen, klap geld betalen en dan een dag later vreselijk balen…
Volgens mij heb je juridisch geen poot om op te staan bij onderhandse verkoop. Als de verkoper hem niet terug wil nemen heb je pech. Beter moeten kijken.
Er worden 1000 foto’s gepost op een dag. Dan tel ik die van Ralph er nog niet bij. Pas als je kritisch kijkt zie je de fouten. Plus, er gaan genoeg redials in omloop. Niet iedereen vind dit een slecht iets.
Foto’s van de advertentie zijn in ieder geval shady.
Deze had ik 1.5 jaar geleden gekocht voor €2145,-
Wijzerplaat was ook een redail. Toen ik hem verkocht heeft de koper er een andere wijzerplaat in gezet en voila, 100% ‘origineel’.