Particuliere verkoop dus niet verplicht.
De verkeerde wijzers zie je in 1 oog slag. E luminova lume? Bij seiko waar ik wel verstand van heb zie ik zo iets meestal direct ook met slechte fotos.
Kan dat je het niet slecht vind maar dan moet je alsnog wel vermelden in je advertentie dat het een redial is.
Heb het ook over het verkoop topic
Geldt het Burgerlijk Wetboek niet voor particulieren? Da’s nieuw…
Moet je een redail vermelden in je advertentie? Ik ben op het Hf volgens mij nooit tegengekomen.
Zou ik niet accepteren. Hij verkoopt iets aan jou, de plek waar hij het heeft gekocht staat hier in de verhouding tussen jullie beide volledig buiten.
Je mag niet in verkooptopics roepen natuurlijk. Wellicht zijn PMs genegeerd.
En er slips soms iets tussendoor. Er is volgens mij geen verkoopcomité die alle advertenties keurt op authenticiteit of prijs.
Ja 100%. Als ik zo iets zou zien bij een Seiko zou ik die persoon een PM sturen.
In zo’n geval verwijderde Jur de advertentie gewoon
Zeker maar neem van mij maar aan dat alle Rolex boys de nieuwe advertenties naarstig checken.
Dit horloge wel sjieker dan die Seiko die je nu om je pols slingert …
Maar goed, DJs zijn keihard gestegen in prijs. Echt idioot eigenlijk.
De foto’s waren zo geschoten en bewerkt dat de dial niet goed te beoordelen lijkt en alsof hij in prestine condition is
Absoluut. Je wekt op zijn minst de suggestie dat je een ander product verkoopt dan dat je daadwerkelijk verkoopt. Dat mag niet, vrij simpel.
Oh oh, nog een jurist die zich ermee gaat bemoeien.
Wel de juiste titel gebruiken he
Hmm… Eigenlijk alle 4 stadia’s in een volgorde:
- Niet akkoord gaan en koop terugdraaien.
- Lukt dat niet, dan verdrietig huilen in een hoekje want vintage/preowned is een klote business en handelaren denken alleen aan zichzelf en niet aan hun klanten…
- Accepteren, het erbij laten zitten en dure les beschouwen.
- Na een tijdje boos worden, de DJ weg flikkeren en een degelijk, modern en betrouwbaar stuk Japanse technologie kopen.
Nu is iedereen benieuwd hoe ze klinken
Doe er even een paar uit de doeken!
Hallo, is hier wat te doen?
Amen, ik persoonlijk heb anderen stap 1 tot 3 zien doen. Ik begin gewoon bij stap 4
Hoi
Even een serieuze vraag. Als ik het horloge naar Rolex zou sturen voor een full service en zij zetten er een service-wijzerplaat in, wat zijn de kosten dan ongeveer? Ik vind het dan echt niet fijn dat het horloge niet meer is zo als het zou moeten zijn, maar dit bespaard me een hele hoop kopzorgen.
Ik lees jouw topics altijd met in mijn hoofd de stem van Ash Ketchum. Lijkt me spot on.

Even een serieuze vraag. Als ik het horloge naar Rolex zou sturen voor een full service en zij zetten er een service-wijzerplaat in, wat zijn de kosten dan ongeveer? Ik vind het dan echt niet fijn dat het horloge niet meer is zo als het zou moeten zijn, maar dit bespaard me een hele hoop kopzorgen.
Dan ben je veel geld kwijt aan de nieuwe plaat… een service… en met een service plaat verminder je de waarde aanzienlijk. Is het horloge eigenlijk niet waard.
Kan je beter kijken of horlogemaker hier op het forum het eventueel wil servicen en de plaat wil vervangen.