Help! Vanochtend constateerde toen ik mijn Omega uit de kast haalde, dat plotseling de minutenwijzer niet meer synchroon loopt aan de uurwijzer. Ik zag in het HF archief dat dit probleem ook eens bij een Breitling is besproken. Is dit een garantiedingetje (horloge is van ‘22, nieuw gekocht), of is dit eenvoudig te verhelpen? Hoor graag jullie ervaringen en/of adviezen.
Garantie dingetje.
Heeft Omega geen 5 jaar garantie? dan retour ermee.
Uur en minuutwijzer horen niet synchroon te lopen
Kom je er nu pas achter?
Ik begrijp dit niet…
Ik wel. Als je op de foto kijkt, zie je dat de stand van de urenwijzer niet goed is t.o.v. de minutenwijzer.
Hoe het met garantie zit weet ik niet.
Dat heeft toch met gelijk zetten te maken? Als de secondewijzer op 12 staat en je zet de urenwijzer tussen een minuut in loopt hij toch ook niet automatisch precies op de minuten index?
nee, bij deze stand van de miunutenwijzer zou de uurwijzer net iets voorbij de uren index moeten zijn en niet ervoor
Jij snapt mij weer niet denk ik.
Kun je op oude foto’s zien of dit al was, anders is er misschien meer aan de hand…
Vermoedelijk slipt de minutenwijzer.
Die moet opnieuw geplaatst worden.
@PeterLC wat denk jij?
OCD-alert!
Die staat behoorlijk fout inderdaad😱
Het gaat om de minuten wijzer en de uren wijzer. Niet de seconden wijzer.
O zo,…
Wel word ik hier per seconde wijzer, da’s dan weer mooi meegenomen.
Ik begreep het eerst ook verkeerd.
Zo erg als dit zie je zelden inderdaad.
Nee, het probleem zit in de stand van de minutenwijzer t.o.v. de urenwijzer. Als je de minutenwijzer verzet, draait de urenwijzer automatisch mee, als de wijzers tenminste goed vast zitten.
Als je nu de minutenwijzer op de twaalf zou zetten, staat de urenwijzer niet precies op een heel uur. Dit is met gelijk zetten niet op te lossen.
Misschien een keer mis gegaan bij datum verzetten