Wijzers lopen ongelijk

je snapt jezelf niet :wink:

Of wat @GMTplus1 en @systemtest zeggen.

Kan dat dit tot gevolg hebben? Nee toch?

Een van de twee zit los of slipt…

2 likes

Kan wel, al is de kans klein

1 like

Ok, ik leer nog iedere dag. :blush:

1 like

Heb ook een keer probleem gehad op mijn TH, urenwijzer liep behoorlijk voor (vergeef me de slechte foto, was mijn eerste wristshot ooit, 1 dag voor ik HF ontdekte);

3 likes

Heb niks met de datum te doen! De uurwijzer loopt „achter“. Tandwieltje versleten of ergens verliest hij tijd

Gewoon naar Omega gaan en laten repareren

1 like

Hoe zie jij dit dan?

Misschien was het niet helemaal duidelijk op de vorige foto, maar het is inderdaad dat de urenwijzer achter (of voor) loopt ten opzichte van de minuten. Urenwijzer verstellen lost het probleem niet op. Ik zal Gassan dit weekend contacten, dank voor de reacties. Wordt uiteraard vervolgd!

8 likes

Succes :four_leaf_clover:

1 like

Ik zou zeggen - spreidveertje is te vlak geworden, waardoor het urenrad een tandje versprongen is t.o.v. het wisselrad (= in feite het minutenrad). Het spreidveertje houdt het (verder niet verticaal gefixeerde) urenrad op zijn plek; slepend tegen zowel dat urenrad als onderzijde wijzerplaat. Is een heel dun, messing, gebogen schijfje met een gat in het midden. Maar da’s meer bij zeer traditionele, vaak vintage, uurwerken.

Lekker uit laten zoeken en oplossen onder garantie. Enne - dit hoort echt niet te gebeuren bij een horloge in deze prijsklasse. :unamused:

13 likes

:joy: bij spreidveertje was ik je al kwijt…
Respect voor zoveel kennis en kunde maar dat wist je al! :facepunch:t2:

1 like

Dat kan niet want beide wijzers zijn met elkaar verbonden. Als hij “tijd zou verliezen” dan verspringen de wijzers niet

Spreidveertje heeft niks te lijden die gaat niet zomaar plotseling vlakker worden.
Als de wijzer niet los zit maar nog goed vast zit en dus elke keer op dezelfde positie staat dan is het hoogstwaarschijnlijk dat het horloge een tik/stoot heeft gehad net op een verkeerd moment met het glas naar onder waardoor de uurwijzer een tandje is versprongen.

1 like

Mijn vaste horlogemaker noemt dat ‘wijzers richten’ op de bon en rekent er 14 euro voor. Klinkt als een simpele klus. Of dat bij (deze) Omega ook zo is weet ik niet.

Hij woont in een tent neem ik aan? :smirk: Echt, sommige “old-school” horlogemakers rekenen idioot lage prijzen.

3 likes

Die kun je het beste terug sturen onder garantie. Is niet even wijzers opnieuw plaatsen maar er moet een onderdeel vernieuwd worden. Heb zelf laats ook deze issue gehad. Bij omega is het een bekend probleem.

1 like

Het is in een winkelstraat, een serieuze zaak, maar wel met klantvriendelijkheid hoog in het vaandel. Ik heb level 1, dus kan niks verklappen, anders wordt mijn bericht weer gevlagd.

2 likes

Als-ie van dit soort bedragen kan leven, mijn zegen heeft-ie. Maar hij doet zichzelf te kort. Vergelijk eens met een stucadoor of zo. :sweat_smile:

2 likes

IMG_2844