Je zou denken tegen uurloon… Service van een juwelier, met een horlogemaker in dienst?
Als dit een vrijgevestigde horlogemaker is, dan heb ik met de beste man te doen. Een PostNL pakketbezorger verdiend nog meer per uur…
Ondanks dat ik de hobby geweldig vind, is het beroep ondergewaardeerd. Mensen vinden het vaak te duur, maar vergeten even dat het feitelijke uurloon na aftrek van alle kosten, echt een triest aanblik is. Dit is dan ook de voornaamste reden dat de gemiddelde horlogemaker, slechts kan dromen van het dragen van dezelfde horloges die op zijn werkbank belanden.
Korte update: Vanmiddag heb ik het horloge voor garantieservice bij Gassan op de Nieuwe Uilenburgerstraat ingeleverd. Chique winkel moet ik zeggen. Ik geparkeerd in een buitenwijk en helemaal met de metro die kant op, hebben ze volop parkeergelegenheid op het terrein . Scheelt weer met ophalen zullen we maar denken.
Als ik meer weet zal ik het hier nog even plaatsen.
Omega is weer terug van weggeweest. Complete revisie van het uurwerk gehad onder garantie. Wordt weer in een schitterend doosje teruggegeven, poetsdoekje erbij. AT kan weer om de pols