Wijzers vervangen Omega FOIS

Bidle heeft zijn fois laten voorzien van hesalite.
Dat zou je hier op het forum terug kunnen vinden.

3 likes

Hoe kom je erbij dat de FOIS en de Professional dezelfde maat hebben?? De FOIS is 39.7mm de Professional 42mm… nogal een verschil.

3 likes

Ja voelt wel kleiner. Allebei heerlijke horloges. Is ook kleiner :wink:

1 like

@Zeemeester, had jij deze verbouwing niet gedaan?

1 like

Vind nog maar eens originele Omega wijzers. Is inmiddels echt potdicht gemetseld. En, een Omega-certified horlogemaker zal dit niet 1-2-3 willen doen denk ik. Bij Breitling NL was destijds (omstreeks 2008) in elk geval de regel, dat er niets veranderd mocht worden aan het horloge t.o.v. hoe het de fabriek verliet.

3 likes

Iedereen weet nu toch wel dat dit alleen de crownguards betreft? Is echt grotendeels optisch bedrog.

2 likes

Zonder crownguards is de kast qua formaat hetzelfde

4 likes

6 likes

Optische beleving klinkt leuker, en kan van doorslaggevende betekenis zijn😜

5 likes

Heel gaaf!
Zou je er iets meer over kunnen vertellen? :slight_smile:
Ben vooral benieuwd naar de moeite, kosten en uitvoerbaarheid!

1 like

Geen moeite :wink: Gewoon even naar Wesselink en Vreeker brengen en die monteren er originele Omega wijzers in. Ik geloof dat ik rond de 150 moest betalen. Echt een wereld van verschil :+1::+1:

3 likes

Yesss dit was waar ik naar zocht! Wat mooi dat dat kan!
Wat was voor jou de overweging om het te doen ipv een Professional kopen?

Ja en volgens mij is de lunette 39,7 en is de kast van de FOiS zelfs nog een millimeter kleiner…

Ik dacht dat het een beetje een hockey puck gevoel zou geven, relatief korte lugs icm een hoge kast, maar dat gevoel heb ik na een weekje helemaal niet.

Hesalite zou gaaf zijn, maar heb ook gelezen dat het een lastig verhaal kan worden.
De wijzers ben ik wel gecharmeerd van, ook beter leesbaar in het echt dan ik van tevoren van anderen hoorde en in foto’s had gezien.

Ik wil wel nog een flat link bracelet van Forstner/Uncle Seiko. Heb gehoord dat die van de Ed White niet past en ook heul erg aan de prijs is.

Maar ik ga je zeker volgen! :raising_hand_man:t4:

1 like

Ziet er wel heel gaaf uit, ook die subdial meegenomen, heel goed.
Die chrono wijzer met lume is toch ook wel heel mooi!

Welke bracelet heb jij erop zitten?

Fois draagt een stuk kleiner en ik vind een chrono zonder crownguards mooier. De wijzers van de fois heb ik altijd kut gevonden. Dit is de perfecte oplossing

2 likes

Die flatlink van Forstner zit inderdaad al in de virtuele winkelwagen, toevallig!
Uncle Seiko heb ik slechte ervaring mee, mijn Beads Of Rice bracelet van ze heeft een slechte afwerking.

2 likes

Forstner flatlink

2 likes

Zonde, nergens voor nodig :wink:

4 likes

Deze uit 1964 is rond 1974 gerepareerd bij Omega en sinds dien hetzelfde gebleven. Het werd toen ook al gedaan. :grinning_face_with_smiling_eyes:

4 likes

Zoals TS al vermeldt, het afmetingverschil zit hem in de crownguards, welke bij de FOIS ontbreken, en ja, dat scheelt ruim 2mm. Diameter van de bezel en wijzerplaat is identiek.
Ik heb diverse pro’s gehad (nu steeds eentje in bezit), en ook de CK2998 gehad (met de FOIS kast) en ik merkte met dragen geen verschil. Het enige wat optisch enigszins opvalt is de bandaanzet breedte, maar alleen als je ze naast elkaar houdt.

1 like