Ooh dan maakt het niet uit👍🏻
Ik zit dan in de kroeg, nu kan ik een uur langer drinken!
Ach met 41 moet dat nog wel kunnen toch? jonge god nog
Van mij mag het afgeschaft worden!!
Dat zeker
Dank je, zal mijn personeel aan het werk zetten . De radio conrolled en GPS horloges doe ik zelf wel
In 9 uur nog niemand die geroepen heeft, we moeten de zomertijd houden want dan kunnen we lekker lang buiten zitten? Wonderlijk.
Altijd zomertijd! Dat we in de winter dichter bij de feitelijke tijd leven is onzin.
Een beetje normaal mens is wakker van 06.00-22.00 of 07.00-23.00. Waarmee het midden van de dag op 14.00 of 15.00 ligt. Dus het is onzinnig om het hoogste punt van de zon op 12.00 te willen hebben.
Als je in de zomer ook wintertijd hanteert, dan zou op de langste dag de zon ongeveer om 03.00 opkomen. Het moment dat je je diepste slaap zou moeten hebben. Slecht idee.
Nee hoor @Fate_Amenable_To_Change , voor mij altijd zomertijd!
's avonds lekker buiten zitten, 's avonds zeilen of fietsen. Het geeft een derde dagdeel aan je dag.
Ja hoor, daar is ie.
Lekker in de ochtend om half tien nog donker.
Gelukkig zijn er geen mensen die buiten werken.
Dat riep ik vroeger ook. Maar voor wie verder kijkt dan de rand van z’n glas Chablis liggen er feiten op straat die een mens ertoe zouden moeten nopen om dat gevoel nog eens tegen het licht te houden.
En dat dus onder andere. Er wordt niet aan een statenmaker, chauffeur, bakker of slager gedacht.
Voor altijd standaard wintertijd is leuk voor ochtendmensen en degenen die vroeg opstaan, maar een gruwel voor avondmensen en degenen die laat opstaan.
Enkele jaren geleden is getracht dit in EU-verband te harmoniseren maar de conclusie was dat dit ondoenlijk is vanwege de ligging en het klimaat van de verschillende landen. Het huidige model is een compromis waar alle landen zich enigszins in kunnen vinden, dus de komende hele lange periode zal dit niet wijzigen. Hooguit dat een individueel land de winter-/zomertijd gaat aanpassen.
Nou nou.
Vervelend is hier een beter woord.
Denk ik dan.
Een paar uur licht buiten per dag meemaken doet een mens geen goed.
is natuurlijk: zondag de klok een halfuur terug (EU-breed) en verder niets meer aan doen.
Zeker wel. Maar daar is de huidige zomer-wintertijd regeling prima geschikt voor. En zodra het vroeg genoeg licht is, kunnen we weer over naar de zomertijd voor de mensen die ook na het eten nog leuke dingen willen doen.
Overigens is het in Warschau dezelfde tijd als hier, terwijl ze veel oostelijker liggen. Als je daar de huidige wintertijd ook in de zomer gaat hanteren, dan wordt het daar om 02.00 al licht.
Ik ben een avondmens, maar ik accepteer wetenschappelijke bewijsvoering voor het algemeen nut.
Precies. Dan zijn we er. Gewoon laten zoals het nu is.
Dat is toch het beste van 2 werelden. En iedereen die moeite heeft met het verzetten, noooooit meer op een vliegtuig stappen
Helemaal mee eens. Gewoon laten zoals het nu is.
Dat gejank over een uur tijdsverschil zomer en winter, maar dan wel naar Thailand of de VS op vakantie gaan… Onbegrijpelijk.