Wintertijd: wanneer, hoe laat zet jij jouw horloge(s) dit weekend op de juiste tijd ?

Ik heb m’n (absoluut geen HAQ bedoeld) Casio G-9000 gelijk gezet vandaag, die liep 3 seconden voor.
De laatste keer dat ik die gelijk heb gezet was 14 januari als ik m’n logje mag geloven, als het warmer is loopt ie iets langzamer, als het kouder is iets sneller.

1 like

Vanochtend om 10.00 uur een uurtje teruggezet.

Na het forum te hebben doorgezocht en verschillende websites kan je een Seiko 5 met een 7s26 automatisch uurwerk ongestraft een uurtje terugdraaien.

Gelijk even de secondewijzer op tijd gezet door heel lichtjes de kroon iets terug te draaien.

1 like

Ik zet alleen de horloges op wintertijd die:

• nu lopen
  • en die ik de komende dagen wil dragen

Deze twee punten golden vanochtend maar voor 1 van mijn xx horloges. Dus dat was gemakkelijk :slight_smile:

Ik heb die ene een uurtje gehacked en mijn telefoon op alarm gezet zodat ik het moment waarop hij weer moest lopen niet zou missen.

1 like

Wow dat verwacht je niet van zo’n uurwerk.

Dat waren voor mij vier quartz horloges, en voor mijn vrouw ook. Ik was best een tijdje bezig. :slight_smile: :slight_smile:

Poor man’s hacking! Ik moet ook weer eens wat met een 7s uurwerkje scoren, ik mis ergens m’n ouwe vijfje ook. :+1:

3 likes

Ze spelen op veilig bij Casio, accuracy +/- 15 sec, alleen zeggen ze er niet bij of dit per maand of per jaar is.

1 like

Ik herken het. Had er een drietal in het verleden en verkocht toentertijd. Sinds een week deze SNXS77K weer om de pols. Ook de SNXS75 weer opnieuw aangeschaft. Zijn toch wel fijne horloges voor niet teveel geld en ze zien er gewoon goed uit.

2 likes

Doet mijn horloge helemaal zelf.

Net zoals de wekker, iphone, oven en keukenklok.

Ik kan nu weer de andere helft van mijn (quarts) collectie gebruiken. :slight_smile:

1 like

Zo, alle quartz horloges lopen weer op wintertijd. Kan ik rustig (uit) slapen…

5 likes

Een poosje geleden ging het verhaal de ronde dat men een einde wilde gaan maken aan het gehannes met steeds die tijd te verzetten. Maar voorlopig lijkt het weer van de baan, omdat men het in Brussel niet eens kan worden.

Hoe moeilijk kan het zijn?
Hup: nog 1x verzetten en dan klaar.

1 like

Goede tip van mezelf!

Altijd zomertijd!

1 like

Mooie band heb jij voor die Tissot. Ik had hem als eens voorbij zien komen maar staat echt goed.

1 like

Ja ik had 'm al eens gepost. Horloge in 2004 cadeau gekregen van mijn vrouw en toen zat er standaard een lederen band op waar ik niet echt fan van was, bleef maar stug, wel mooi. In 2005 de originele stalen band erbij besteld en op laten zetten. Is er nooit meer af gegaan.

1 like

Heb hem vanavond al een uurtje stil gezet:

4 likes

Per maand, maar mijn Casio’s blijven zeer ruim binnen de specs.

Wat is ie toch mooi!

2 likes

Ah ik was de wintertijd bijna vergeten zonder dit topic haha, de helft van mijn mechanische werken staan al stil :sweat_smile: . Dus enkel de quartz’‘jes’’ bijstellen en 1 mechanische op dit moment.

Als lui iemand die ik dan ben doe ik dat ook altijd heel accuraat, de tijd stellen op basis van een horloge wat ernaast ligt. Zo ben ik dus met regelmaat, vijf minuten te vroeg of te laat. :shushing_face:

1 like

Dank je wel Folkert!

1 like

Prachtig horloge!

2 likes