Wis= mis!

Sommigen op dit forum noemen zich WIS, wat zoveel beteken als" watch idiot savant"", wat op zijn beurt weer zoveel betekent,dat die persoon alleen iets afweet van horloges en enkel en alleen van horloges.
Maar mijn ervaringen op dit forum zijn compleet anders!
Heb herhaalde malen kunnen constateren, dat de z.g. WISsers vaak veel meer in hun mars hebben dan slechts kennis van horloges en daarmee degraderen ze zich zelf
Mijn idee hierover is dan ook om jezelf vootaan geen geen WIS te noemen, maar HOFA (horloge fanaat).
Graag jullie mening hier over

Groet,
Peter

2 likes

Hier zit jij mis.
En ik kan het weten.

2 likes

Leg uit Jonathan.

Gr. Peter

idiot savant = een ‘idioot’ die wel erg intelligent blijkt te zijn op 1 specifieke manier
WIS = géén idoot maar een gewoon iemand die wel erg idioot is als het om horloges gaat.

Misschien was WSI juister geweest maar ja, WIS is gewoon leuker.

Laat ik het zo zeggen: er zit nogal enige zelfspot/zelfrelativering in de term. Dus we doen er echt niemand mee tekort hoor, maak je geen zorgen.

Of je noemt jezelf horlogexpert, gaat bij een veilingshuis werken en noemt een seiko met wat patine uit 2002 een vintage stuk uit 1978.

Woppaahhhhh

10 likes

WIS is een soort van eretitel, lekker zo laten, bekt ook lekkerder als HOFA wat meer klinkt als een schoonmaakbedrijf… :wink:

1 like

De meesten in mijn omgeving kijken zowiezo al vreemd als ik vertel dat ik meer als 1 horloge bezit, laat staan als ik dat ook nog een “titel” ga geven :wink:

2 likes

Het wordt pas erg als je je horloges koosnaampjes gaat geven …

Rustig maar Lonnie, hij heeft het niet over jou sssttt.

10 likes

Kan er ook KIA van maken. :grinning: Know It All
Die kom ik ook regelmatig tegen bij mijn aankopen van antiek en design.
Dan reageer ik met de LML gedachte, Laat Maar L*llen. :blush:

Eens, maar schoonmaakbedrijf nee, wel:

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Nee, liever niet. Je kunt prima WIS zijn en niet alles van horloges weten, maar hoe moet ik anders mijn wensenlijstje noemen, die ik nu WISh list noem… :smile:

3 likes

Leuk gevonden… Heb al eens eerder was termen gevonden. Vond zelf; idioot het meest passend.

Ik heb er op gezocht maar is daar misschien ook een lijstje van?
Van die “koosnaampjes”?
Ik vind ze namelijk VERRUKKELIJK!!
Speedy, Seamy en Pelly (?)
Rollie en Tudie
Maar vooral Connie en Hammi(e) zijn ongevenaard.
Heerlijk om nieuwe te bedenken zoals
Vinty voor inderdaad Vintage…
je krijgt dan een Vinty Rollie bijvoorbeeld:kissing_closed_eyes:
Een Rep is al ingeburgerd, maar hier Not Done…
Hoewel een Rep Rollie goed bekt.
“Klokje” mag ook blijven trouwens…
Zeker boven de 10 K…Ook zo verhullend.
Een Klatser van 10 K…
Enzovoort…

1 like

3 jaar later…
O
M
G
:roll_eyes:

3 likes

Niet.cool.dit.

3 likes

Klokje vind ik wel kunnen, maar koosnamen voor modellen doet af aan het aanzien/respect voor ze.

Vinty Rollie
Zucht…

1 like