Ik zag ze op youtube voorbij komen, het Thaise merk Wise, ook wel door sommige het Grand Seiko van Thailand genoemd. Ik bezit verschillende Grand Seiko’s dus nam het wel met een korreltje zout. Ook was ik niet van plan een dure aankoop te doen. Maar toen ik een video van de Wise Adamascus true GMT zag vond ik dit een geweldig horloge, helemaal toen ik de prijs zag. Omgerekend €654 euro voor dit horloge, daar kwamen nog import kosten bovenop van €74 euro, maar dan nog. Ik besloot voor de zwart grijze bezel te gaan, heb al Seiko’s met een rode bezel vandaar mijn keuze. Je kunt de kleur van de gmt wijzer zelf kiezen, een leuke optie. Gisteren was het dan zover, de Wise was aangekomen. Hele mooie presentatiebox waar veel duurdere merken nog wat van kunnen leren. Extra schakels en een schroevendraaier erbij geleverd. Maar dan het horloge, wat een fantastisch mooi afgewerkt horloge. Alles voelt enorm kwalitatief aan, de finishing is van zeer hoog niveau, zeker voor deze prijs. Het is prachtig hoe het horloge met het licht speelt, de lume is van bijna hetzelfde niveau als mijn Seiko Marinemaster. Ik ben enorm blij dat ik dit horloge besteld heb en zal zeker dit merk blijven volgen, ik ben enorm verrast.
Bijzonder de apart gelumede uurwijzer
Mooi man ,deze Wise ziet er goed uit …van harte !
Geniet van je mooie Wise!
Gefeliciteerd met je mooie Wise
Proficiat!
Heb ook al naar Wise zitten kijken. Die maken mooie dingen.
ook je eigen Wise, maar: is het inderdaad Grand Seiko kwaliteit?
Mooi horloge, had er nog nooit van gehoord.
Een goede vriend van is naar Bangkok verhuist zal m eens de plaatselijke Wise shop laten bezoeken voor wat foto’s. Maar nog belangrijker: is het echt GS kwaliteit?
Ziet er wijs uit, heb al eerder wat voorbij zien komen van hun.
Qua ontwerp zie ik er wat andere merken in terug.
Proficiat.
Nee, naar mijn mening (en daar hoeft niemand het mee eens te zijn) is Grand Seiko een klasse appart. Maar als ik deze Wise ga vergelijken met m’n Oris Cherry Aquis is deze Wise toch een stuk beter afgewerkt. Beter Saffierglas, comfortabelere band, uurwerk soepeler, lume en bezel veel beter. Het is zeker geen Grand Seiko, maar heel erg goed afgewerkt voor het geld, denk uniek in deze prijsklasse.
Mooi ding! Ziet er stoer uit!
Wat leuk dat je deze gekocht hebt, gefeliciteerd.
Ik kijk er regelmatig naar op hun site en vind de bruine ook tof!
En sommige Adamascussen zien er ook geweldig uit!
Wat goed om te horen dat de kwaliteit (inderdaad dus) hoog is.
Dat zeggen ze allemaal wel in de reviews maar alsnog is het dan nog altijd afwachten of je het zelf ook zo ervaart.
In ieder geval brengt mij dit ook weer een klein stapje dichterbij een mogelijke aankoop.
Geniet ervan.
ps: hoe draait de bezel?
Gefeliciteerd met deze kloeke duikert.
Nice! Gefeliciteerd!
Ik heb er ook een besteld een dikke week geleden. Na het bekijken van de video van Peter Costa.
Hoe lang heb je er op moeten wachten?
Ik heb trouwens de groene besteld. Ben ook heel erg benieuwd.
Hoe is de micro adjust sluiting trouwens?
Van harte gefeliciteerd! Ziet er gaaf uit.
rond, toch?
Ik heb 5 weken moeten wachten, de sluiting werkt erg prettig en makkelijk.
De bezel draait, wat zal ik zeggen, normaal, ik heb er eigenlijk niet zoveel mee en gebruik de bezel amper. Over de kwaliteit is niets in de filmpjes gelogen, ik ben nog altijd verbaasd over deze kwaliteit voor dit geld.
Je weet waarom dat is hè.
Blancpain heeft dat ook.