Wisten jullie dat Michael J Fox in de film Back to the Future een Casio CA-50 droeg?
En dat Doc een Seiko A826 droeg?
En dat ik mijn ouders gek heb gezeurd om een horloge met rekenmachine…
Wisten jullie dat Michael J Fox in de film Back to the Future een Casio CA-50 droeg?
En dat Doc een Seiko A826 droeg?
En dat ik mijn ouders gek heb gezeurd om een horloge met rekenmachine…
Iemand mij bij een mod wil gaan melden omdat ik een horloge vermocht aan iemand die zei: “ik wil m” terwijl diegene een aantal vragen stelde over de maat en hoe die liep, maar iig niet de ‘magic words’ zei.
You snooze, you lose…
. Is ongetwijfeld bij een goedkoper horloge geweest? Daarop krijg je altijd een miljoen vragen, en na beantwoording hiervan hoor je nooit meer wat van de vragensteller.
Groot gelijk dus. Doorpakken of mis pakken.
Gooi zijn username er in dat geval maar uit, dan weet ik op wiens pb’s ik dus nooit moet reageren.
Succes met de juridische afwikkeling
…ik van zulke ‘kopers’ een beetje genoeg krijg?
Voor een duppie op de eerste rang willen zitten, en ook nog volop noten op hun zang hebben.
Je aan het “tank tekentje” op je dashboard (display) kunt zien aan welke kant van de auto de tankdop zit?
Wanneer je slang “rechts” getekend is, zit je tankdop ook rechts.
No way😱
Seriously…
Wist u dat, hoewel overal verkondigd wordt dat een BMI (gewicht gedeeld door lengte in meters kwadraat) tussen 20 en 25 gezond is, in werkelijkheid mensen met een BMI tussen de 26-27 de hoogste levensverwachting hebben. Dus als je net boven de 25 zit hoef je vooral geen moeite te doen om eronder te komen.
Reden is dat je levensverwachting als gevolg van overgewicht pas gaat meespelen als je boven de 27-28 komt maar die paar kilo overgewicht komen wel van pas als je serieus ziek wordt.
Wist u dat dat een urban myth was? Vaak (meestal) staat er een pijltje bij… Hier bijvoorbeeld het symbooltje van mazda:
Volvo:
Smart (tankdop zit links!):
Citroen DS3 (tankdop zit links):
Ik ken geen enkel dashboard waarbij een tanksymbooltje met de slang aan de linkerkant getekend is.
Jullie zijn een setje afschuwelijke offtopics bij elkaar! Allemaal! Ja ik ook. Goedmakertje:
Wist je dat oorspronkelijk de tijdsduur van “een moment” 90 seconden was, afhankelijk van de dag van het jaar?
(wiki:)
“A moment (momentum) was a medieval unit of time. The movement of a shadow on a sundial covered 40 moments in a solar hour. An hour in this case means one twelfth of the period between sunrise and sunset. The length of a solar hour depended on the length of the day, which in turn varied with the season,[1] so the length of a moment in modern seconds was not fixed, but on average, a moment corresponds to 90 seconds: A day was divided into 24 hours (of unequal lengths, twelve hours of the day and the night each), and an hour was divided into four puncta (quarter-hours), ten minuta and 40 momenta.”
ik vraag me ook af wat de verklaring is voor de gelijkenis tussen
second als zijnde het engels voor 2e
en seconde zijnde de tijdseenheid
Het was me eens uitgelegd maar moest het weer opzoeken:
“Het woord seconde is afkomstig van het Latijnse pars minuta secunda dat letterlijk tweede kleine deel betekent. Voor een deel heeft dat betrekking op het zestigtallige stelsel zoals dat in Babylon in gebruik was. Men verdeelt tegenwoordig nog steeds uren en booggraden eerst in 60 minuten (dat wil zeggen kleine deeltjes) en deze weer in 60 seconden (tweede kleine deeltjes).”
Dus in mijn woorden: seconden zijn “tijdseenheden van de tweede graad”. Daaruitvolgend zou een minuut dus ook “prima” kunnen heten, “tijdseenheid van de eerste graad”
Toen moest ik minuut ook opzoeken en wat vind je dan:
“De naam minuut komt uit het Latijn, waar de indeling van het uur in minuten als “pars minuta prima” werd aangeduid, hetgeen betekent: eerste kleine deel. Ook de term seconde, voluit “pars minuta seconda”, stamt uit deze systematiek, van volgende of tweede kleine deel.”
Er is dus sprake van een grote inconsequentie hierin! Wat een onrecht!
En daarmee de Babylonische spraakverwarring verklarend… of toch niet
Verbaas je je over de tegenstelling Latijn (taal) vs Babylonisch (stad waar men vele talen sprak, maar geen Latijn) in dit verhaal? Wat vind je er raar aan?
Smullen dit!
… de prijs van tweedehands ‘right hand drive’ auto’s de afgelopen jaren sterk is gedaald in Nederland als gevolg van de toename van parkeergarages en andere slagbomen met intercom constructies?
Bedankt voor weerleggen Ik zit dit al jaren te verkondigen.
Net als de persoon van wie ik het gehoord heb.
Misschien kunnen we wel stellen dat je het iig wel altijd aan het tekentje kunt zien?
MAW wanneer er dus geen toevoeging wordt “vermeld”, dat de tankdop dan rechts zit?
Scheelt namelijk uitstappen wanneer je het niet zeker weet. Ben benieuwd.
Nee. Heb een DS3 en daar gaat dit niet op.
Scheelt maar 1 keer, dan weet je het