Witgouden Speedmaster - €45.100,-

45.100€ voor een, weliswaar, prachtige Speedmaster…


Over de top of niet?

Persoonlijk vind ik het nogal een bedrag, wetende dat een Omega in de eerste jaren altijd in waarde achteruitgaat.

Om een horloge voor zo’n bedrag dan te kopen, moet je het wel heel erg mooi vinden.

19 likes

Mooi is die zeker!

1 like

Meh, Koop dan een een Speedmaster mitsukoshi, of mod een Speedmaster met mitsukoshi wijzerplaat. En koop van t geld dat je overhoudt een blok goud

Maar dat is slechts mijn eigenste persoonlijke mening.

5 likes

Jup.

18 likes

Da’s ‘gewoon staal’ hè :wink: en het bijbehorende bedrag is netjes: €5.5k

Maar zeker bijzonder, zo’n Tokyo 2020 editie

Deze heb ik gehad. :wink:

6 likes

Mooi maar imo niet 45k mooi. Zoveel meer moois en meer bijzonders voor zo’n bedrag te vinden.

3 likes

Ik vind het sowieso een enorme bak geld voor een horloge met een mooi, maar al jaren hetzelfde design (op details na), een afwerking die goed maar zeker niet verfijnd is en een uurwerk dat afgezien van een nieuw echappement niet uitblinkt in zeldzaamheid of afwerking.

Voor minder heb je een witgouden A. Lange & Söhne 1815 Annual Calender, absoluut topmerk in witgoud, uniek uurwerk met o.a. gouden chatons en een algehele briljante afwerking waar zelfs Patek nog een puntje aan kan zuigen

Maar had je het wel het geld waard gevonden als je er niet op zou afschrijven…?

Ik vind dat geneuzel over afschrijven altijd zo erg, wat een burgermansgeklets.

Je keuken schrijf je in 1x af, je dakkapel ook, je auto verliest 22% waarde als je hem de showroom uitrijdt, je iphone is na twee jaar 0 waard… en dan wel miemelen over een horloge.
Een horloge is iets dat zo’n luxegoed is dat je het als je enige vorm van intellect hebt koopt met geld dat je kunt missen-missen…

23 likes

Ze zijn ondertussen wel wat duurder. :see_no_evil::+1:

Mooie foto vd blauwe. :+1:

6 likes

Top, maar voor dat geld liever de snoopy met de witte plaat. Maar het blijft voorlopig bij plaatjes kijken :slightly_smiling_face:

4 likes

en een hele dikke beurs… dit is een horloge niet waard in mijn beleving…

2 likes

Een witgouden toolwatch, nee bedankt.

1 like

Overigens lijkt de panda veel kleiner, apart!!!

Deze combi vind ik mooier :fire:

Komt uiteraard puur door de foto

1 like

Dit lijkt me sowieso als liefhebber een belangrijkere beweegreden dan zorgen over

De speedmaster is nu eenmaal een geliefd horloge, dus ik ben zelfs geneigd te zeggen dat dit minder over de top is dan de waar van de concurrenten in deze prijscategorie.

Ik heb hier al zo vaak naar gekeken dat ik wel eens denk dat dit wellicht mijn grail is. Alleen nog nooit in het echt gezien dus of het echt zo is, geen idee.

10 likes

als je dit horloge zou kunnen kopen maak je je helemaal niet meer druk over afschrijving. je gaat er gewoon van genieten.

4 likes

Wel heel jammer dat je voor dat bedrag de wijzers amper kunt zien.:face_with_hand_over_mouth:

1 like

Dat is volgens mij de essentie van de aanschaf van elke horloge :slight_smile:

Alleen snappen niet alle leden hier dat geloof ik, man dat gemiemel over dat je horloge een beetje minder waard wordt…

4 likes