Witgouden Speedmaster - €45.100,-

Boeie.
Mooi is mooi en als je het de centen mooi vind moet je t doen.

Bezig houden met afschrijving moesten ze afschrijven .
Gewoon doen, met alles!
Al dat “verstandige” geneuzel, BAH.

Geniet! Je werkt er hard voor en je leeft hier en nu en ook nog eens maar 1x heb ik in de wandelgangen gehoord.

Die omega voor 45k?
No way, tenzij die vele likes kan binnenharken …

8 likes

Voor 3600,- krijg je dit. (Chrono)

2 likes

Krijg je van mij alvast één like. Kan je morgen uitslapen.

2 likes

dat was ook mijn eerste indruk…waar zijn de wijzers gebleven. persoonlijk vindt ik het dan al gelijk een slecht ontwerp.

1 like

An sich een goed punt wat je allemaal benoemd.
Maar de niet burgerman klets man of vrouw zou het inderdaad niks boeien als die het kan lijen koopt die dat horloge.

Maar

Vind ik nou ook weer gel*l.

Natuurlijk ben ik het met je eens dat het luxe is en dat je het moet kunnen betalen. Maar waarom zou je iets kopen wat je mooi vindt en afschrijft of koop je iets wat je mooi vindt dat minder of niet afschrijft.

Keuze lijkt mij eenvoudig en dat geldt niet alleen voor horloges.

:beers:

1 like

Helemaal mee eens :ok_hand:

Mooi maar absurd bedrag. Goudprijs verklaart totaal niet de meerprijs.

1 like

Als je in alles de afschrijving een rol laat spelen, dan laat je je niet meer door alleen je liefde leiden voor iets moois dat je elke keer dat je het draagt of gebruikt van zou kunnen genieten.
Maar beperk je jezelf in je keuze op basis van die afschrijving en beland je in een klein vijvertje…

Als privéauto een Toyota Corolla of Volkswagen Golf
Zakelijke auto een Tesla Model 3 of Volkswagen ID3
Een nieuwbouw vrij op naam huis op een dodelijk saaie locatie buiten de stad in een voormalig weiland
Een nieuwe gangbare Rolex

Man, man, man… ja je schrijft zo min mogelijk af, maar echt vreugdevol is het niet.

De wereld zit al te vol met grijze muizen…

4 likes

Sorry, maar voor mij is afschrijving in welk product dan ook iets waar ik mij totaal niet mee bezig hou.
De mooiste of handigste of… koop ik.
Geen compromissen om een kleinere afschrijving te scoren.

Dit heeft niks met besteedbaar inkomen oid te maken.
Ik kies gewoonweg graag met mijn hart.

Mijn vrouw is nog erger dan ikke…

2 likes

Helemaal eens, luxe zaken koop je met je hart. Als je na moet denken of het in de toekomst eventueel nog wat oplevert moet je het niet kopen.

1 like

Klopt natuurlijk niet helemaal.

Het heeft natuurlijk ook te maken met voor wel bedrag koop je het in.
De kop eraf is al besparing.

Grijze muizen weet ik niks vanaf en vind ik in deze ook wel een boute uitspraak.
Alsof iedereen die zich niet laat leiden door alleen passie of liefde een grijze muis is. Dat is ongefundeerd en kort door de bocht.

Nee we verschillen van mening en dat alleen geeft al aan dat er gelukkig verschillende muizen zijn.
En als jij vindt, zonder mij te kennen, dat ik in deze dan de grijze muis ben, dan is dat prima :+1:

2 likes

Die is dan wel weet écht prachtig ( zonder hond en tekstbalon ) :+1:

1 like

Helemaal prima. Dan zijn we het eens.
Ik geef niet aan dat het niet kan.

Ik betwist alleen dat je niet alleen luxe goederen hoeft te kopen met geld wat je kan missen missen als je enig intellect hebt. :wink:

Ik verzin het niet he. :nerd_face:

1 like

Ik vind m geweldig. Dat begon omdat ik als jochie een snoopy knuffel had. Verzin je vervolgens niet dat je 30k moet aftikken voor een plaatje op je horloge :see_no_evil:. Die jij er notabene af wenst!

6 likes

Ben ik het ook mee eens.

Je kan ook zeggen ipv ‘moeten’ nadenken dat je er wel over na ‘mag’ denken.

Dan combineer je toch intellect en hart.

1 like

er wordt hier nu net gedaan alsof afschrijving er niets toe doet, en dat is natuurlijk grote onzin.
ik durf te wedden dat als een horloge in deze prijsklasse na een aantal jaren weinig meer waard is niemand het meer koopt.

2 likes

Je slimme aankoop inruilen voor iets nóg mooiers vind ik niet erg hoor. Ik zie geen meerwaarde in afschrijving. Dat doe je met auto’s al genoeg

3 likes

Tuurlijk, iedereen maakt hierin zijn eigen keuzes. Echter op mijzelf betrekkend, als ik niet veel losse knaken had kocht ik niet een luxe horloge maar een Hema horloge of iets dergelijks.

2 likes

Ik zou willen dat ik er de knaken voor had.

Wat een beauty

2 likes

Jawel hoor heb er meerdere liggen die in de verkoop vrijwel niets meer opleveren. Ik koop ze voor mijzelf niet voor de verkoop.

Edit deze prijsklasse heb ik niet :sweat_smile:

2 likes