Prijs staat bij mij sowieso nooit op nummer één, niet bij horloges maar ook niet bij andere zaken. Ik vind andere zaken belangrijker dan de laagste prijs of het nou om een horloge, auto, keuken of wat dan ook gaat dus “zo goed mogelijk” is ook aan interpretatie onderhevig.
Helemaal mee eens: het is normaal gesproken onmogelijk om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten!
ik zie het maar zo, ik rook niet (wat nog verstandiger is) dus het geld wat ik daarop bespaar geef ik aan horloges uit. Dus ik hoef niet in mijn achterhoofd te houden hoeveel ik erop ga verliezen bij eventuele verkoop.
Da’s wel een leuke. Stel je rookt een pakje per dag… Hoeveel dagen voor deze Omega?
14 jaar (Marlboro 20 stuks), maar na 5 jaar kan je al een 15K horloge kopen dus binnen relatief korte tijd kun je veel plezier hebben in goede gezondheid.
Tweede speedmaster erbij kopen en een mitsukoshi dial er in zetten. Dan Heb je wel echt een lekkere set.
Deze witgouden is mooi maar liever een Lange & Sohne + Mitsukoshi voor dat geld
prachtig!
Ik vind het persoonlijk een heel geslaagd horloge, al ben ik er niet voor in de markt. Het zou me overigens niet verbazen als deze op enig moment juist in waarde zou stijgen. Sommige Omega’s hebben nu eenmaal een status aparte
Je leest nu heel erg kort door de bocht .
Is dat zo?
Als jij en prachtig horloge ziet van 15k en je bent er helemaal ondersteboven van dan zal ik de eerste zijn die tegen jou zegt dat je hem gewoon moet kopen en vooral koesteren.
Als iemand tegen mij zegt ‘‘ik koop voor later een appeltje voor de dorst’’ en koopt vervolgens een horloge van 15k die binnen een jaar 70% afschrijft,…
Nope.
Zo leuk mogelijk met vooral de gun factor richting AD inkopen wel.
Ik shop zelden naar de scherpste deal.
Ik koop daar waar ik op dat moment mijn gun factor op richt…
Mmmm naïef ben ik zeker niet.
Rijk of niet, weet wel dat ik en mijn dame kneiterhard werken voor elke euro !
Ik zie/ervaar het iig anders. Maak mij 0 druk om afschrijving omdat ik echt geniet en trots ben op wat ik/we kunnen aanschaffen. Ga me dan toch niet bezighouden met afschrijving ?? Dat bederft de sfeer alleen maar .
Ik denk dat ik het met mijn stukje proza van gisteren een beetje verkeerd uitgelegd heb wat ik bedoel met naief zijn.
Ik gok dat je vanuit dit bedoeld ?
“Met de economische veranderingen sinds 2008”
Sja…
Ik leef hier en nu om eerlijk te zijn, ja dat kan je zeer zeker naïef noemen.
Vind ik voor mijzelf niet zo, want ben mij wel bewust .
Ik/wij willen gewoon optimaal genieten en niet teveel bezig houden met “wat als” ed…