Wolbrook / Douglas Only

Aangezien er toch een aantal over het forum zwermen, en ik het zelf een heel leuk horloge vind, verdient Wolbrook / Douglas toch wel zijn eigen topic.

Origineel een Amerikaans merk, maar al vrij vroeg begonnen met horloges te produceren in Frankrijk. Even later werd ook zustermerk Douglas opgericht. Rond de jaren 70 tijdens de quartz crisis ten ziele gegaan, maar in 2019 terug tot leven gewekt. Meer detail over de geschiedenis kan je hier lezen:
https://wolbrook.com/pages/wolbrook-watches-story

En voordat de SeaQ discussie hier oplaait, dit waren de Wolbrook ontwerpen uit de jaren 60:

Zelf heb ik al enkele maanden onderstaande Wolbrook in bezit. Een supertoffe skindiver, met een mooie variërende groene kleur. In eerste instantie vond ik de caseback wat scherp, maar daar merk ik nu niets meer van. Door de 2 type bandjes een erg veelzijdige duiker.

Foto’s van Wolbrook zelf.

I’ll show you mine if you show me yours… Laat jullie Wolbrook of Douglas maar zien.

13 likes

Dat is het zeker :ok_hand:

1 like

Leuk horloge.

Inderdaad erg fijn horloge! Draagt lekker weg.

Dat verwijt heb ik al eens gehad, dat het een SeaQ ‘‘homage’’ zou zijn…

4 likes

Wat niet echt bewezen is. Lijkt erop dat ze allebei uit ongeveer dezelfde periode komen. In ieder geval… die van jou is ook een heel leuke. Welk bandje heb je op de onderste foto?

2 likes

Wolbrook/Douglas is jonger dan Glashütte. Meen pas in 1949 het eerste horloge. Maar de Glashütte SeaQ komt uit 1969, de Wolbrook Skindiver uit 1960, dus eerder. Ontwerpen zijn inderdaad hetzelfde.

Dat is een Erika’s Originals! Erg fijn in de zomer, lekker snel verstelbaar en elastisch/soepel!

4 likes

Als ik maar één horloge uit mijn collectie zou mogen houden zou het, denk ik, deze zijn.

5 likes

9 likes

Erg in mijn nopjes met de blauwe Wolbrook die ik uit het blauwe gedeelte opgepikt heb.

7 likes

Ik heb de blauwe Skindiver op een blauwe Epsom-stijl band gezet. Ik houd in de regel niet zo van duikhorloges op lederen banden maar deze combinatie vind ik wel geslaagd, wat vinden jullie?

Ik heb dezelfde band ook in cognac kleur besteld, ben benieuwd hoe dat gaat staan.

3 likes

Normaal ook niet zo’n fan van duikers op leer, maar dit staat gewoon heel mooi :ok_hand:t2:

1 like

Wat vinden jullie?

Cognac of blauw?

• Cognac
  • Blauw
0 stemmers
3 likes

Het kan allebei wel. Maar toch voor blauw gekozen.

1 like

3 likes

Leuke kleuren combinatie.

1 like

2 likes

Blijft echt een mooi ding.

3 likes

Er komt een 38mm skindiver aan…

En daar is ie:

2 soorten lume kleuren, en keuze(s) met strap or bracelet. Al krijg je nu 10% korting + gratis strap.

1 like