Wordt 2012 een mooi horloge jaar?

Met de huidige crisis en de zwakke Euro vroeg ik me af wat jullie verwachtingen zijn voor 2012. Ga je minder kopen dan normaal? Of koop je helemaal niets.
Ik koop veel in het buitenland. (niet alleen horloges) De Euro is echter zo laag t.o.v. de Dollar dat het niet meer interressant is geworden. Ook de GBP is voor mij te duur geworden. Ik denk dat het voor mij een karig horloge jaar wordt. Het budget is er wel maar ik koop gewoon niets tot de koersen weer gunstiger zijn. Misschien als er geen verandering komt koop ik wel één duurdere bij een AD.

Ik heb zoveel gekocht in 2011 dat ik in 2012 nog eens flink ga verkopen.

Dat met die koers klopt, maar alles wat je in Dollars verkoopt, levert dan ook “meer” op.

Voor 2012 ga ik kijken naar een mooie vintage Omega duiker. Een 300 of een 200. Zal een flinke klus worden, van de 300 is veel troep in omloop schijnbaar.
Daarnaast zal er in 2012 toch nog een originele Omega mesh komen. Hoewel de mesh die ik nu heb ook wel bevalt.

2012 Wordt voor mij het jaar van het sleutelen.

Ik denk dat ik in 2012 uitsluitend gespen en banden zal kopen. B)-

Ga mijn best doen zo min mogelijk te kopen, en in September een mooie Rolex GMT2c te kopen.

Ik heb op de verlanglijst:

Tudor Heritage Chrono
Nieuwe Baume & Mercier Hampton
Omega Speedmaster Prof
IWC portofino chrono.

2 hiervan moet toch wel lukken.

Ik zit nog steeds erg in dubio over mijn volgende aankoop. Een Datejust II staat hoog op het lijstje maar een Panerai Radiomir is ook leuk!

Misschien ook nog wat verkopen…

Wie weet als de financiën het toelaten wil ik wel één van deze drie gaan kopen in 2012:

Hamilton Pan-Europ re-issue
Seiko SBDX001 (MarineMaster 300)

En als ik de jack pot win wil ik gaan kijken naar de Grand Seiko lijn, ik blijf deze reeks erg mooi vinden.

Puringa Schreef:

Wie weet als de financiën het toelaten wil ik wel
één van deze drie gaan kopen in 2012:

Hamilton Pan-Europ re-issue
Seiko SBDX001 (MarineMaster 300)

En als ik de jack pot win wil ik gaan kijken naar
de Grand Seiko lijn, ik blijf deze reeks erg mooi
vinden.

Dat was ik helemaal vergeten. Ik heb een oudejaarslot. Waar maak ik me druk om? :smiley:

Ik moet je teleurstellen, de verkoper vertelde me dat ik het winnende lot heb.

Hahaha, oh ik zie net dat je jackpot niet aan staat bij mijn lot, helaas pindakaas :frowning:

Ik studeer dit jaar af dus wie weet… :wink:

gr. Glenn

In 2012 ga ik een bedenken welk horloge ik nou echt graag om de pols wil. Als ik daar uit ben ga ik proberen me ook tot dat horloge te beperken…denk ik.

Rolex 114060

Bert1 Schreef:

In 2012 ga ik een bedenken welk horloge ik nou
echt graag om de pols wil. Als ik daar uit ben ga
ik proberen me ook tot dat horloge te
beperken…denk ik.

Dat probeer ik nu ook altijd. The one watch to end it all. Lijkt me echt heerlijk om gewoon één horloge te kopen die alle behoefte en verslaving in een keer teniet doet. Is er geen afkickcentrum voor mensen zoals ik?

dreski Schreef:

Bert1 Schreef:

In 2012 ga ik een bedenken welk horloge ik nou
echt graag om de pols wil. Als ik daar uit ben
ga
ik proberen me ook tot dat horloge te
beperken…denk ik.

Dat probeer ik nu ook altijd. The one watch to end
it all. Lijkt me echt heerlijk om gewoon één
horloge te kopen die alle behoefte en verslaving
in een keer teniet doet. Is er geen afkickcentrum
voor mensen zoals ik?

Sorry heren, ik geloof niet dat dat horloge bestaat voor mensen met een horlogetik als de meeste hier hebben…

Panerai had een mooie collectie in 2011 dus hopelijk zetten ze de lijn in 2012 voort. Eens zien waar ze nu weer mee op de proppen komen. Of steelt Rolex komend jaar weer mijn hart met een briljant model?

Mocht het niks worden dan zal ik wat gaan zoeken in banden, accessoires en dergelijke. Of kom ik eindelijk tot bezinning en gaan een paar horloges de verzameling verlaten?

Kom maar op 2012!! :wink:

Het jaar zal goed beginnen:)

Begin dit jaar verwacht ik het Moonphase-Project te ontvangen van het WUS Chinese Mechanical Wactch Forum http://forums.watchuseek.com/f461/
De verwachting is dat deze begin 2012 gereed zal zijn:)

En ja, wij hebben ook een eindejaarslot, en dit zou ook het winnende lot zijn:D
Dus misschien ligt een Panerai dit jaar binnen bereik;)

Ik ben nog op zoek naar een duiker, de Magrette Regattare vind ik mooi. (ook een mooi banden-wissel-horloge)

Eerst maar eens kijken wat ons staatslot doet…
Doet ie niets, wordt het waarschijnlijk een rustig horlogejaar.

Met vriendelijke groet,

Herman

voor mij wel hoor.

De Omega Speedmaster Skeleton. Als die er is mag (mag hoeft niet) alles weg.

El penumbra Schreef:

Sorry heren, ik geloof niet dat dat horloge
bestaat voor mensen met een horlogetik als de
meeste hier hebben…

Beweren dat het me gaat lukken doe ik niet. Maar ik ga het proberen… Nu nog bedenken wat ik wil :smiley:

ik krijg in het nieuwe jaar een nieuwe enzo mechana met rolex 1560 uurwerk handgemaakt (grotendeels)
hoe hij er precies uit gaat zien zijn we nog niet uit wel qua formaat 48mm met bandaanzet van 26mm maar hoe kast bezel wordt denk ik (we) nog over.
en dan ben ik klaar met horloges … heeft lang genoeg geduurd en al veel geld gekost door de jaren heen. denk dat ik tevreden moet zijn met wat ik heb.