Wordt het een obsessie?

Oh… gelukkig​:blush::joy::slight_smile:️:upside_down_face::face_with_hand_over_mouth:

1 like

Ik bedacht me nog, op mijn werk kijken de mensen over het algemeen naar mijn pols om te zien wat ik nu weer draag. Als ik dan ook nog even wat uit leg wordt dat wel gewaardeerd. En een collega aan een mooie Zenith geholpen die @gekkehuus destijds in de verkoop had. Daverend succes :slight_smile:

3 likes

:thinking: valt reuze mee hoor met jouw obsessieve gedrag, ik bedoel, zo’n reactie van je vrouw/vriendin krijgen als jij horloges aan het spotten bent terwijl zij constant met haar telefoon het thuisfront aan het contacten is, sorry hoor, maar wie is hier nou obsessief bezig?:face_with_hand_over_mouth: gewoon lekker blijven kijken, doe ik ook, maar ik zie over het algemeen alleen modemerken in mijn directe (werk) omgeving. Eens dacht ik een collega te zien met een goud/blauwe sub, bleek Invicta te zijn :joy:

1 like

Eens je ziet het weinig. Afgelopen zomer kwamen we een Duits stel tegen… denk dat ze beide tegen de 50 aan liepen… de man droeg een Rolex 16660 die mij meteen opviel en had er wel een mooi verhaal bij… hij werkte vroeger als uitsmijter in Düsseldorf en heeft daar menig vrouw/ stel geholpen… ook wel veel vervelende dingen meegemaakt maar iedereen kende hem en kreeg regelmatig fooitje… op een gegeven moment toch maar besloten te stoppen en een ‘normale’ baan gezocht. Van zijn fooien in de afgelopen jaren heeft hij de Sea Dweller gekocht… mooi aandenken!

Verder zie ik bij ons bestuur veel IWC’s en zo nu en dan kom ik een Rolex of mooie GS tegen.

Vindt dat toch wel typerend eerlijk gezegd… gewoon mensen die een avondje uit zijn met of zonder ‘portomonnee’ waardoor je indirect suggereert dat carre voor mensen met geld is…

Anyway, ik kijk ook, bewust/onbewust… ik zie gewoon van een afstand wat iemand draagt.

2 likes

Ja hoor, ik kijk altijd en overal naar horloges aan de arm.
Ik heb al mijn patiënten die een interessant (mechanisch) horloge hebben op mijn netvlies.
Kijk weinig TV, maar als er iemand voorbij komt met een herkenbaar horloge, ga ik rechtop zitten. (laatst nog bij “tussen Kunst en Kitsch” een man met een fors “grand complication” achtig horloge, kon het helaas niet identificeren, te weinig beeldtijd)

Inderdaad bij “posh” evenementen (golf, tennis, etc) is het vaak > 50 % Rolex wat er blinkt. Vind ik altijd wel bijzonder. Des te beter haal je er trouwens een fraaie IWC of JLC uit…
Kan niet wachten tot de zomer: korte mouwen > nog beter spotten! :smile:

3 likes

DAT

DAT wat? DAT vind je obsessief?

Echt?? Of toch liever een Patek van …euri?

Ja zeker… misschien zien ze het ook als investering.
Maar ik weet helemaal niet of het echt zo is.

Ik wil maar zeggen dat iemand met geld niet per definitie herkenbaar is aan het horloge.

Nee. “DAT”, “zonder wat”, na een quote is een stellige beaming van de quote. Helaas vind je dat niet als je googelt op “dat” :smile:
“Dat” je “dat” niet kent. :slight_smile:

2 likes

Ik kijk bijna altijd richting pols maar zonder bril zie ik het niet. Maar ik blijf het proberen.
Heel vaak teleurstelling als het een plakhorloge is, maar toch maak ik vaak alsnog een compliment. Valt altijd in goede aarde.
In mijn (werk)omgeving zijn de Rollies altijd nep, behalve bij de foebal. Maar daar zelden WIS’ers, dragen ze omdat zo hoort ofzoiets, als het horloge maar duur is, dan is het goed. (Hoe weet ik dat ? Even een praatje en de WIS haal je er zo uit)
Laatst trouwens ergens op een open dag, daar stond midden in de zaal een sneuneus de hele tijd met links aan zn kin te krabben, zodat zn Airking goed zichtbaar was. Misschien had hij m net.
Het mooiste vind ik toch een achteloos gedragen horloge, met precies de goede maat, voor precies de goede gelegenheid, en dan eerder een te net horloge dan te sportief.
Laatst bij FG iemand met een Sea Dweller, eigenlijk te sportief voor de gelegenheid, maar aan de andere kant, iedereen zn ding. Wàt een horloge, heel mooi.
Het blijft toch een dingetje, dat discreet loeren naar andermans horloges.

1 like

Ik had onlangs een klant op de zaak die een vintage Submariner droeg. Vraag me niet naar typenummers maar ik heb hem even vastgehouden en hij had geen witgouden hourmarkersurroundings. Hij vertelde dat hij hem een keer aan de barman gegeven had omdat ie zoveel gezopen had dat ie de rekening niet kon betalen. Volgende dag terug gegaan, betaald en teruggekregen :grin:

2 likes

Snap je punt, maar valt me op dat er mensen komen die erg goed gekleed komen met dure accessoires en met een mooie auto voor de deur… het is een aanname dat er grote portemonnee aanwezig is. Maar zo lijkt het wel.

Ik speur de hele dag :stuck_out_tongue_winking_eye: automatisme

1 like

Ook ik speur graag in het wild. Heb een keer tijdens de volleybalwedstrijd iemand in het publiek gespot met een Meistersinger. Heb hem in de set wissel even een subtiel complimentje gegeven, werd gewaardeerd :slight_smile:

In Dusseldorf leek het wel of iedereen met een Rolex liep…

1 like

Laatst op een terras in Thailand. Een Noors koppel hij een GMT LN zij een Yachtmaster zilver met platina dail.
Dan heb je naast elkaar zittend zo een fles leeg tijdens een goed gesprek.

1 like

Zoooo jij hebt een spannende fantasie :stuck_out_tongue:

Ik kijk al-tijd naar polsen van mensen. Meestal is t Chinees puin, maar (ik geloof) donderdag in de metro een Speedy gezien.

1 like

Als je deze vraag hier stelt ben je al te ver heen en verloren. Gelukkig kun je altijd terugvallen op de HFzelfhulpgroep

1 like