Gisteren hadden mijn vrouw en ik eindelijk een avondje voor ons zelf… mijn vrouw 1,5 uur kleding passen, make up, sieraden… ik in no-time kleding aan en daarna dilemma om het juiste horloge…
We gingen naar Carré! Betekent vaak toch wel net geklede mensen met een portemonnee.
Je gaat zitten, moeders-de-vrouw is dan meteen bezig via telefoon met het thuisfront… en ik keek wat rond… en betrapte mezelf er op dat ik meteen naar de polsen aan het kijken was van mannen… en ja hoor de ene Rolex (submariner, daytona en day date) na de ander… mooie panerai’s etc… en heel enthousiast zeg ik dat ook nog tegen mijn vrouw… helaas krijg je dan toch de blik van… serieus?!
Hebben jullie ook dit soort momenten dat je jezelf betrapt op onbewust je hobby uitoefenen…?
Haha nouja, obsessie…
Ik maak er zelf ook wel een sport van om zoveel mogelijk moois te spotten. Op vakantie in Positano afgelopen zomer kwam ook de een na de ander met ontzettend dikke horloges voorbij. De paupers droegen daar een Subje, zeg maar. En mijn vriendin vindt het wel interessant als ik waardes schat.
Of dat allemaal zo onbewust was, daar twijfel ik aan.
Maar nee, daar ben ik niet mee bezig. Soms, heel erg soms, komt het voor dat iemand iets in het oog springends en bijzonders om de pols heeft, en dan zie ik dat. Nog minder vaak komt het voor dat iemand iets om de pols heeft wat dan ook nog eens m’n smaak is.
Als schepen in de nacht glijden de meeste mensen buiten mijn blikveld aan mij voorbij, en ik zie dat het goed is.
Ik kijk wel naar sommige dingen hoor. Dames. Rond en bevallig. Daar houden wij van. En plezante architectuur, en ook landschapjes, lieflijk en Anton-Pieck-achtig, kabbelend en sereen.
Herkenbaar! Film op pauze zetten bij een “wrist shot” en aan mij vragen wat het is, gewoon omdat ze wist dat ik dat leuk vond. Volgens mij heb je een ‘keeper’
Ik ben echt een liefhebber van Rolex (de ingetogen varianten dan). Echt topklasse wat mij betreft. Maar ik ben nog nooit onder de indruk geraakt omdat iemand een Rolex droeg. Ik zal niemand meteen zo kwalificeren als jij, maar een Rolex om is geen garantie voor wat dan ook. Mind you, ik draag ze zelf vaak.
Zie ik iemand met een Max Bill, een mooie Nomos of iets uit de haute horlogerie dat niet Jan en alleman heeft en kent, dan denk ik toch al sneller dat iemand wellicht stijl en smaak heeft.
Snap ik. Hoewel als ik een duur Rolex-model dat heel stijl vol is denk ik wel… ok das niet voor iedereen bestemd. Ik hoef hem niet perse maar wel mooi dat er mensen zijn die het kunnen veroorloven en ook dragen.