Ik begrijp het idee erachter wel maar als je iets wil kopen doe je toch zelf ook wat research? Beetje specificaties opzoeken, reviews lezen en foto’s bekijken? Je stelt toch eventueel ook wat vragen aan de verkoper? Dan kom je dit soort zaken vanzelf tegen.
We weten allemaal denk ik wel dat het ene horloge van x bij y mm toch anders valt dan het andere.
Ik vind het ieders verantwoordelijkheid als eventuele koper om gedegen onderzoek te doen. Niettemin is het wel zo fatsoenlijk als verkoper om je cliënteel goed in te lichten. In mijn ogen prevaleert het belang van de kopende partij altijd, daar zij geen kat in de zak wil kopen. De verkoper behoort volledig te zijn betreft de servicegeschiedenis e.d. maar bepaalde specificaties zoals lug to lug en diameter mogen wat mij betreft wel wat ingedikt worden. Niet elke mogelijke manier van opmeten behoeft benoemd te worden.
Natuurlijk, maar waarom maar alles in regels willen vatten omdat het kan? Volledig ben je toch nooit met de informatieverstrekking, er is altijd iemand die net weer iets anders wil weten.
Alleen al het benoemen van de staat van een horloge is onderhevig aan interpretatie.
Mmm… Zou het helpen? Een nieuw en uitgebreid verplicht lijstje? Er wordt al niet streng op gemodereerd (begrijpelijk, want de mods hebben wel wat beters te doen).