Wordt het tijd voor een nieuw verplicht Verkooprijtje?

N.A.V. de discussie:

Een voorstel voor een nieuw verplicht verkooprijtje…:
(Waarom naar de koper niet volledig zijn als het kan?)

Merk:
Model:
Uurwerk / kaliber:
Service (d.d.):
Leeftijd:
Diameter (mm):
Kastdikte (mm):
Lugbreedte (mm):
Lug to Lug (mm):
Conditie:
Toebehoren:
Verzendwijze:
Prijs:
Foto’s:

5 likes

Ja want zelf wat onderzoek naar een horloge doen is teveel moeite

15 likes

Plus je mag tegenwoordig al blij zijn als er überhaupt een rijtje wordt vermeld.

12 likes

Het wordt tijd voor verkoop rechten terug naar TL3 :smirk:

13 likes

Misschien nog “geserviced” erbij?

4 likes

Ook een goeie! thanks :slight_smile:

1 like

Dan gelijk ook : Geur van het horloge/band.

Geen penetrante deo en/of vanille geur.
( dit heb ik dus echt meegemaakt )

4 likes

Ik begrijp het idee erachter wel maar als je iets wil kopen doe je toch zelf ook wat research? Beetje specificaties opzoeken, reviews lezen en foto’s bekijken? Je stelt toch eventueel ook wat vragen aan de verkoper? Dan kom je dit soort zaken vanzelf tegen.
We weten allemaal denk ik wel dat het ene horloge van x bij y mm toch anders valt dan het andere.

Geur is persoonlijk he… wat jij ruikt ruikt een andere ruikert niet … :slight_smile:

1 like

En het liefst invullen terwijl je met handen geboeid op je rug zit met een felle lamp in je gezicht. Merk?!! Ik wil merken horen!!

5 likes

Ik vind het ieders verantwoordelijkheid als eventuele koper om gedegen onderzoek te doen. Niettemin is het wel zo fatsoenlijk als verkoper om je cliënteel goed in te lichten. In mijn ogen prevaleert het belang van de kopende partij altijd, daar zij geen kat in de zak wil kopen. De verkoper behoort volledig te zijn betreft de servicegeschiedenis e.d. maar bepaalde specificaties zoals lug to lug en diameter mogen wat mij betreft wel wat ingedikt worden. Niet elke mogelijke manier van opmeten behoeft benoemd te worden.

1 like

er was toch een keer sprake van een verzending in een kattenvoer doos?

6 likes

waarom niet volledig zijn naar de koper als het kan?
@Mafkees

Natuurlijk, maar waarom maar alles in regels willen vatten omdat het kan? Volledig ben je toch nooit met de informatieverstrekking, er is altijd iemand die net weer iets anders wil weten.

Alleen al het benoemen van de staat van een horloge is onderhevig aan interpretatie.

3 likes

Daar heb je ook gelijk aan… :slight_smile:

2 likes

Mmm… Zou het helpen? Een nieuw en uitgebreid verplicht lijstje? Er wordt al niet streng op gemodereerd (begrijpelijk, want de mods hebben wel wat beters te doen).

1 like

speaking of which

dat is geen rijtje, dat zijn een paar dingen (toegegeven, de meeste) uit het rijtje verstopt in regels tekst :joy:

2 likes

Daar staat mij wel iets van bij , kan er even niet opkomen :smile_cat:

Maar de eerdere ervaring was een gevalletje deo , het behang krulde van de muren af :confounded:

1 like

Tja, ik zou zeggen het is de keuze van de verkoper. Hoe beter je info, hoe groter de kans op een goede deal.

hahaha, briljant

ik zal er aan denken om mijn bandenparade bandjes straks ook even te voorzien van wat lekkere parfum

jullie mogen kiezen door middel van een poll:

Poll: Welke geur zal ik op mijn bandenparade bandjes doen?

Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
2 likes