Mixed grill met knoflook
Het is ook gewoon mogelijk om een template in te stellen voor de verkooptopics (door de mods). Die is altijd weer weg te halen, maar dan wordt men tenminste wel herinnerd aan het lijstje…
Je weet wat je koopt dus heb je je er al in verdiept lijkt me.
Loopt hij ok, krasjes, leeftijd en eventueel bij dure horloges aanwezigheid van de papieren vind ik eerlijk gezegd wel genoeg om te vermelden.
[quote="] uit het rijtje verstopt in regels tekst
[/quote]
Meistersinger (s)crypto
Van mij mogen al die standaard gegevens weg. Zijn makkelijk te vinden. Wat ik WEL wil weten is staat (goede foto’s dus), service, leeftijd en dat soort zaken.
Tevens zou ik het op prijs stellen hoeveel kracht in Nm er benodigd is om de ring te kunnen draaien. Ik merk doorgaans dat dit een factor is die door meerdere verkopers wordt verzwegen. Dit gegeven dient onverwijld opgenomen te worden in het ‘rijtje’.
daar is op TZ-UK een mooi systeem voor
die hebben een categorisering gemaakt met omschrijving van welke staat tot welke kwalificatie moet leiden
zou ook wel wat voor HF zijn, bijvoorbeeld:
0: nieuw, ongedragen
1: nieuwstaat: geen gebruikssporen
2: mint: zeer lichte gebruikssporen zoals haarlijntjes
3: nette staat: enkele lichte gebruikssporen zoals diepere haarlijntjes en kleine krasjes die kunnen worden weggepolijst
4: licht gedragen staat: gebruikssporen, enkele grotere maar oppervlakkige krassen die kunnen worden weggepolijst
5: gedragen staat: gebruikssporen, meerdere grotere maar oppervlakkige krassen die kunnen worden weggepolijst
6: zwaar gedragen staat: flinke gebruikssporen, enkele grove en diepe krassen die niet kunnen worden weggepolijst
zoiets
Ik denk dat er misschien onderscheid te maken valt tussen publieke info en specifieke info over het klokje dat wordt aangeboden?
Maten e.d. zijn overal terug te vinden en derhalve (naar mening) minder relevant, anders dan makkelijk voor een geïnteresseerde.
Informatie over de staat echter is relevant voor dat specifieke klokje en wanneer dat op voorhand wordt vastgelegd, kunnen er later geen misverstanden meer over zijn.
Zouden ze voor Marktplaats eens moeten instellen misschien?
Goed idee. Waarbij ik wel wil aantekenen dat er een verschil is tussen machinaal polijsten en even met een Cape Cod erover. En wat is groot?
Owh, sorry, snellere post met dezelfde strekking…
helder, ja we zouden deze grove opzet dan nog even moeten fijnslijpen
Polijsten
en maar lopen zeuren dat er veuls teveel regels zijn in NL, en wat stellen we voor ? NOG MEER REGELS !
eigenlijk te belachelijk voor woorden
als je een klokje denkte te verkopen voor een goede prijs zonder text en foto’s … be my guest … maar ga aub niet op voorhand lopen zeuren dat er meer info en regels moeten komen
zo … ik ben ook weer klaar met ongesteld zijn
Nee joh… De diameter is nog wel relevant, zeker indien een model in meerdere maten beschikbaar is.
De rest kun je indien nodig (want niet te vinden) altijd nog opvragen bij de verkoper. Onzin om dit verplicht te gaan stellen.
Merk:
Model:
waar lijkt hij het meest op :
waar lijkt hij een beetje op :
waar lijkt hij het minst op :
waar ruikt hij naar :
en waar ruikt de eigenaar naar ? (typische rikketik lucht of valt mee ?)
welke functies zitten er niet op :
Uurwerk / kaliber:
waar zijn de verschillende uurwerk onderdelen van gemaakt :
Service (d.d.):
service voor de laatste service :
eerste service :
tijd tussen service beurten :
wat is er vervangen :
Leeftijd in jaren / weken / maanden :
Diameter (mm) zonder kroon:
Diameter (mm) met kroon:
Doorsnee (mm): zonder kroon:
Doorsnee (mm) : met kroon
Diagonaal (mm) zonder kroon
Diagonaal (mm) met kroon
Kastdikte (mm):
Lug breedte (mm):
Lug to Lug (mm):
Lug dikte (mm)
Lug Hoogte (mm)
Lug diepte (mm)
Lug lengte (mm)
Kast materiaal (graag in % van legering en de herkomst van het evt goud ivm conflict landen)
Certificaat van herkomst van jewels in het uurwerk (ivm herkomst uit conflict landen)
Conditie:
Rookt j/n
Drinkt j/n
en de eigenaar Rookt / Drinkt / Conditie ?
Gewicht met lederen band (+merk band) met gesp
Gewicht met lederen band (+merk band) zonder gesp
Gewicht met stalen band
Gewicht zonder band
Gewicht zonder uurwerk
timing : met kroon omlaag
timing : met kroon omhoog
timing : zonder kroon
timing : onder water
timing : met glas omlaag
timing : met glas omhoog
timing : zonder glas
timing : met band
timing : zonder band
aub alle timing resultaten opschrijven bij -20 , 0 en +20 graden , zowel in de schaduw als in de volle zon
Toebehoren: (en horen deze bij het horloge ?)
Verzendwijze:
Beste Prijs:
Slechtste prijs
vraag prijs
bied prijs
de ‘voor deze prijs mag hij direct weg prijs’ prijs
wegbreng prijs
ophaal prijs
laat maar prijs
nee maar prijs
Foto’s:
Je vergeet nog de gewichten!
Gewicht met lederen band (+merk band) met gesp
Gewicht met lederen band (+merk band) zonder gesp
Gewicht met stalen band
Gewicht zonder band
Gewicht zonder uurwerk
Een horloge polijsten
Een horloge met cape cod polijsten
En wat is je laagste prijs? Dat scheelt weer het beantwoorden van meerdere pb’s.
Whoa fella, rustig maar. Ik reageer alleen op de conditiebeschrijving waarin wordt gesteld dat een krasje al dan niet weg gepolijst kan worden.