Wordt Omega de nieuwe Rolex ?

Gezien Omega de prijs voor een sea master 300 naar E 6100,00 heeft gedaan.
En de winkels geen Omega volgend jaar meer mogen verkopen.
Zie je dus dat deze SM 300 in de uitverkoop staat bij Juweliers tot E 4650,00 Nieuw!
Ik had er ook eentje gekocht nog voor E 4800,00
Ook de tweede hands gaan omhoog.
Dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren volgend jaar.
Kunnen ze tegen Rolex op?

2 likes

Nee

8 likes

Dan moet er nog veel gebeuren, Rolex is zoveel groter en gewilder dan Omega.

1 like

Op basis van alle voorgaande topics hierover is de conclusie simpel samen te vatten: ja/nee/misschien

21 likes

De grijze handel / korting wil men voorkomen. Vandaar het liefst alleen vanuit de boutique verkopen of op het www.

Heb gehoord dat ze in Denemarken en Nederland een groot deel van de dealers per 1-1-2023 eruit gewipt hebben. Vermoed dat dit de aanloop voor een veel grotere actie is.

3 likes

Niet te hopen.

Dat begrijp ik dus niet. Dus bij Rolex gaat het alleen om hoe duurder des te groter het merk. En minimale wijzigingen aanbrengen op het horloge of nog met iets totaal anders te komen. En dan nog steeds verkocht worden hoe is het mogelijk.

Probleem voor Omega…is onderdeel van Swatch group. Verliezen van marketing Rolex.

Waarom mogen winkels omega niet meer verkopen?

Geen probleem mee, ik vind de modellen die Omega de laatste jaren uitbrengt toch niks bijzonders. De laatste die ik echt de moeite waard vond was de limited PO op basis van 2500C uurwerk met de 1e LM bezel, hoe lang is dat alweer geleden…jaar of 11? (Plaatje geleend van Omegaforums):

4 likes

Nee

Nee….

Dan zal Omega allereerst op ieder model een gesp met fijnafstelling moeten plaatsen

Dat is stap één

2 likes

Da’s vechten tegen de bierkaai :grin:

2 likes

Ja of nee*

*Doorstrepen wat niet van toepassing is.

Gaat deze vergelijking wel op? Rolex was schaars en prijzen stegen. Omega kent geen tekorten en volgens de topicstarter gaan de prijzen naar omlaag .Tweedehands gaan de prijzen dan weer omhoog.
Hier zit misschien wel een economische wetmatigheid achter maar ze ontgaat me. Verduidelijking ge-
wenst .Ik ben niet mee. Zal weer uitleg nodig hebben van een 2jarig Gents Stropke . @lva?

Dat zouden ze graag willen

1 like

Waarom? Wordt een gesp niet mooier van. Wat is stap twee?

1 like

Ik zag anders ergens foto’s voorbij komen dat de gesp tzelfde oogt, even groot maar wel mee verzet erin

Bieden de ADs deze ook al on line aan ? Voorbeelden? Nog aantrekkelijker dan de Boutique op Schiphol!

De prijzen gaan omlaag bij de juweliers die hun ad schap kwijt zijn. Die dumpen dus hun voorraad… En ja, Omega gaat duurder worden. Ze willen exclusiviteit gaan uitstralen door bij minder winkels verkrijgbaar te zijn…

2 likes