Wordt Omega de nieuwe Rolex ?

Snap wat je zegt, maar dit soort dingen staan dan weer niet in het contract. Maar wordt uiteraard wel meegenomen in de overwegingen door omega in het opstellen van de nieuwe eisen.

Een beetje? Een echte baller rijdt een Aston Martin en dan voornamelijk de Rapide :white_check_mark:

1 like

Het is eigenlijk vrij simpel. Er is geen leveringsplicht.

En Omega wil af van die “dorpsjuweliers” (vaak de leukste adressen om iets te kopen) want het moet moeilijker verkrijgbaar zijn (lees je moet meer moeite doen om er een te kopen) want dat is een vrij simpel ingrediënt om je product exclusiever te maken. In combinatie met prijsverhogingen en nauwelijks nog onderlinge concurrentie kun je de marge hoog houden.

De tijd zal het leren of dit een verstandige zet is van Omega.

Ik doe het voorlopig nog steeds met mijn 25 jaar oude Speedmaster ooit gekocht bij zo’n dorpsjuwelier :grinning:

7 likes

Ik vond Omega van de periode t/m 2010 een superleuk en aantrekkelijk merk. Overduidelijk dat ze al lange tijd geleden zijn begonnen aan de reis met als eindpunt gelijk staan met Rolex op allerlei vlakken. Eerst kwaliteit, dan prijs en nu exclusiviteit. Ik vind het jammer dat ze hun eigen DNA van ‘de oude tijd’ ermee weggegooid hebben, maar hee, niemand verplicht mij/ons om een Omega te kopen. Waar ik mijn eerste Seamaster kocht voor € 2.550, is ie nu ver boven de € 6.000. Of het op de lange termijn gaat aanslaan bij het grote publiek betwijfel ik. Op het forum heb je genoeg kenners, maar heel veel kopers in die prijsklasse zullen denk ik vanwege de naam toch voor Rolex gaan.

2 likes

Ik ben zelf binnen de duurdere merkhorloges pas enkele jaren bezig. Ik vind rolex erg gaaf, met name explorer en sub, maar ondanks gehad te hebben draag ik mn speedmaster t liefst. Al zal ik niet zeggen dat er nooit geen sub of explorer meer komt

1 like

Er zit op allerlei gebied nog een heel groot gat tussen Omega en Rolex.

1 like

Dat klopt. De reis van Omega is ook nog lang niet ten einde :slight_smile:

1 like

Ja hoelang is dat geleden? Ik kocht mijn eerste sub voor FL 2250,00
Daar kan je nu geen SM voorkopen.

2 likes

FYI, ik heb nog het Watch jaarboek 2007, de seamaster diver 300m JB 2220.80.00 kostte €2325 (cal 2500), de LE versie +300.

Vergelijking met prijzen nu is niet terecht nee, ook al vanwege andere materialen en verbeterde uurwerk.

Speedmaster kostte toen € 2320 (3570.50.00), daar is tot eind 2020 niets in veranderd maar die kostte toen al wel ca. 5k.

3 likes

Dit is en blijft imo de mooiste Seamaster ooit. Heb deze in het zwart gehad, acht jaar lang dagelijks om de pols… Alternatief is voor mij de (blauwe) Longines HydroConquest geworden. In de basis hetzelfde uurwerk. Loopt net zo lekker en nauwkeurig.

Dat klopt zeker op het gebied van marketing en marktpositie. Kwalitatief is het gelijkwaardig.

Ik denk dat de aandeelhouders ook wel eens knarsetandend naar Rolex kijken. In theorie moet Omega ook een miljoen horloges kunnen verkopen. De markt voor luxe horloges is groot genoeg.

En daar noem je meteen de kracht van Rolex

Juwelier Piet Schilder in Volendam, wanneer ik hun website bekijk

1 like

Bedankt voor de tip