Ik heb gezocht of er al een Worldtimer Only topic is maar blijkbaar nog niet.
Zouden Worldtimers dan niet zo populair zijn hier op het forum?
Ach ja, dan open ik er zelf maar eentje. Ben benieuwd of en welke Worldtimers er hier op het forum rondhangen.
Ik trap zelf af met de Farer Markham II. Deze variant is niet meer te verkrijgen op de website maar wel andere modellen.
9 likes
koetsjh
16 augustus 2026 om 14:47
3
Nou dan doe ik wel mee hoor.
9 likes
Deze zou ik wel lusten hoor
Al moet ik nog steeds wennen aan die korte wijzers
7 likes
koetsjh
16 augustus 2026 om 14:51
6
Ow ja, die heb ik ook nog.
1 like
APMV
16 augustus 2026 om 14:59
8
Ik hou wel van Worldtimers. Kunnen prachtig zijn. Zeker klassiekers als Patek Philippe en Andersen Genève, maar zijn voor mij onbereikbaar.
Kijk nog wel eens naar de Master Worldtimer van Longines. Ik had destijds moeten toeslaan toen de laatste nieuw in NL te koop stond voor €1700. Te land getwijfeld en gewacht.
De Citizen is geen echte, maar heeft wel een worldtimer bezel
De Prisma ooit gekocht om toch een echte te bezitten. Quartz weliswaar. Maar hij is te groot voor mijn pols
Wie weet volgt er nog eens een Longines, B&M of iets anders. Ooit bijna de Citizen worldtimer van @Cihanski overgenomen. Had ik maar ……
4 likes
Lekker hoor die Nomos, zit te kijken naar die witte die als laatste is uitgebracht. Hoe bevalt die?
En die Tissot is ook erg tof, neem aan dat de uurwijzer gewoon pas na 24 uur rond is? Erg leuk gedaan.
1 like
Die is ook wel erg smakelijk. Maar je hebt net een knaller binnen. Wat zou je dan willen/moeten opofferen om deze ernaast te kunnen hebben?
Oh dat speelt nu helemaal niet hoor. Deze had meneer Bulang om toen ik de mijne ging halen
1 like
koetsjh
16 augustus 2026 om 15:13
12
Hij bevalt uitstekend. Eerlijk gezegd, alles wat ik hier neergezet heb is nog steeds van toepassing. En zelfs met meer enthousiasme.
Nou, over de titel heb ik even moeten nadenken. Maar het is gelukt. En het is inmiddels een tijd geleden dat ik een epistel over een nieuwe aanwinst heb geschreven, terwijl er toch wel het één en ander is gepasseerd.
Om daar maar op door te gaan, de andere soort wetmatigheid is dat met de regelmaat van de klok bij horlogeliefhebbers de drang naar wat anders ook de kop weer opsteekt. Of om praktische redenen iets anders gewenst, dat kan ook.
In ieder geval, het is weer zover. En jammer …
Het is een zeer prettig horloge en inmiddels mijn meest gedragen.
De Tissot is inmiddels ruim 32 jaar oud, en inderdaad de centrale tijdzoneschijf gaat 1x per 24 uur rond.
2 likes