Op basis van de behoefte van @fredpanarai1 en @Eddie kun je hier je polswrak plempen.
Ik zal aftrappen met mijn polswrak, een 2009 Traser refnr P6500.900.33.01 Type 6.
Vorig jaar ten dode opgeschreven, want uurwerk deed niets meer.
Nieuw uurwerk erin en mag nog even mee.
Maar de rest vind ik prima zo, de originele band is kapot, de bezel is versleten(cijfers deels weg en bezel draait niet meer), glaasje bekrast, tritium is op.
Maar ik kan er geen afscheid van nemen, lelijk ding hè?
Dat is de aanduiding dat er sprake is van een radioactief element in het horloge.
In dit geval de tritiumbuisjes die door het verval van tritium naar waterstof wat energie vrijmaken en via de fosforcoating in het buisje licht opwekken.
Een beetje zoals een TL buis, maar dan zelfstandig.
Alleen de Koersk
Dit heb ik zelf gedaan. Was gewoon een nieuw horloge dat ik na diverse mods uiteindelijk deze look heb gegeven. Gewoon omdat ik het leuk vond.
Zoals hij nu is noem ik het een half wrak, vergeleken met die pulsar is dit nog een beauty
Nou ja eigenlijk een beetje valsspelen he, zelf gedaan. Even met de hamer de bezel verkrachten, met de auto erover heen en hij komt in de buurt van de Pulsar
Kom op mensen, we willen echte wrakken zien. Ja toch Ed . Gooi die van jou even in dit topic, krijgen ze een idee wat een wrak is
Verder neem ik de vrijheid om de naam van het topic te wijzigen van polswrak naar wrak van de pols, in navolging van het ,in Nederland, wereldberoemde programma, wrak van de weg.
Kan ik me voorstellen. Dat horloge heeft toch een hele geschiedenis, met jou opgebouwd, neem ik aan(?). Dat schept een band. Ik ben ook gehecht aan wat oude en doorleefde spulletjes in mijn huis, zoals een paar meubelstukken, die ooit door mijn overgrootmoeder zijn gekocht. Zoiets in je leven hebben, heeft dat gewoon wat. Koesteren en van genieten, dus.
Deze zal wanneer ze zal crashen indien mogelijk gewoon weer naar juist werkende orde hersteld worden.
Economische waarde niet meegeteld, dit horloge ben ik en dus zal deze absoluut nergens heengaan of uitgetikt ergens in een lade verdwijnen.
Mooi man.
Die butsen en die afgesleten kroon, en dan nog steeds die prachtige plaat.
Precies, onlangs een doosje met iets van 25 wrakken aan iemand gegeven die dacht dat hij er nog wel iets mee kon.
Maar deze dus niet, daar ga ik nog ooit wat mee doen.
Heeft geen haast.
Nice die kroon. Die had ik nog niet zo gezien. Begint aardig mooi te slijten zo.
Deze begint er ondertussen ook steeds mooier op te worden.
Bijna alle krassen, butsen, afgebroken lumepip en versleten bezel inlay komen door de kids.
Het enige dat me stoort is dat de lume op de dial aan het verkruimelen is en door de kast zweeft. En na de laatste stuiter op de rand van het zwembad is er een stukje aluminium onder de chapterring vandaan gekomen Binnenkort maar eens uit elkaar halen dat ding.