WristLog Watch App

Vandaag de dag heb ik 6 horloge’s in de collectie, waarvan enkele automaten.

Aangezien ik niet elke dag hetzelfde horloge draag is het ook niet altijd even makkelijk om te kijken hoe accuraat mijn horloge’s nu echt lopen (ben niet in het bezit van een timegrapher).

Vandaar dat ik al even op zoek ben naar een app om dit te checken en bij te houden.

Ondertussen heb ik er al enkele gebruikt.

Watch Accuray Meter is daar één van. Handig om te checken maar, bij mijn weten, geen mogelijk tot handmatig ingeven van gegevens en verschillende horloge’s bij te houden.

Er zijn ook andere (betalende) app’s zoals Twelve O’clock. Andere apps zijn dan weer beschikbaar op IOS of Android maar niet allemaal cross-platform.

Vandaag ben ik op Wristlog uitgekomen:

Een online “app” die overal en op elk apparaat te gebruiken is en op het eerste zicht lijkt deze aan werkelijk alles te voldoen:

• Bijhouden van de collectie
  • Tracken van, meerdere horloge’s
  • Draag- en polstijd bijhouden

Na het gebruiken van de testaccount ben ik er best enthousiast over.

Vandaar dat ik deze even wou delen met het HF en van de gelegenheid gebruikmaken of er nog anderen deze “app” gebruiken en wat hun ervaring is.

5 likes

Ook even snel gekeken via het demo account zojuist, ziet er mooi uit, dank voor het delen.
Het enige waar ik nog steeds niet enthousiast van wordt is dat de gegevens bij iemand anders dan mezelf staan.

2 likes

Leuk dat je je research deelt, zullen veel mensen wat aan hebben.

De vraag die wel meteen in me opkomt is de volgende:

Is het niet juist fijn om dat niet te weten? Als je het niet weet dan stoor je je er ook niet aan en hoef je ook geen honderden euros aan uit te geven om het te laten verhelpen.

Tenzij je zelf graag sleutelt natuurlijk, dan kan ik me er wel wat bij voorstellen

3 likes

Ik gebruik WristTrack

Leuke app met veel functie’s

1 like

Dit is Google Translate, ik spreek je taal niet :slight_smile: Hallo, ik ben de auteur van Wrist Log. Bedankt voor het delen. Ik waardeer het enorm!

2 likes

Dit is Google Translate, ik spreek je taal niet :slight_smile:

Dat klopt, je gegevens staan ​​bij WristLog. Helaas kun je daar in webapps niet omheen. Maar! Er zouden geen al te gevoelige gegevens moeten zijn en je hoeft geen echt e-mailadres te gebruiken, WristLog vereist geen e-mailbevestiging.

En je kunt altijd alles exporteren en je account op elk moment verwijderen.

2 likes

Thanks, I read that in your FAQ. Is there a possibility your code will be made public so you could host your own instance?

Close to zero. Sorry.

Making the app free is one thing, but opening up code I spent now probably over hundred of hours on is another level.

Other thing is it could be a security risk. There might be exploitable bug in the code that someone can use against the app and other instances. It’s one thing to find exploits in web app and completely different thing to find exploits if you have complete codebase.

3 likes

Mijn plezier!

Ik heb graag dat mijn horloge’s binnen hun opgegeven nauwkeurigheid lopen. Bij de ene al wat nauwkeuriger dan de andere. Ik heb ook een COSC horloge. Sommige horloge’s zijn nog in garantie. Als ze dan toch buiten spec’s blijken te lopen kan je er nog even mee langs de AD om het te laten oplossen.

Voor oudere horloge’s kan het dan weer een hulpmiddel zijn of er een onderhoudsbeurt van toepassing is.

Klopt. Echter lijkt me dit hetzelfde principe als HF? Account aanmaken en klaar. Ik denk dat we hier gevoeligere informatie plaatsen, zoals foto’s e.d, dan dat je op Wristlog doet?

2 likes

Hi! My pleasure. I really think it’s a useful app for many of us. Well done!

Een voordeel @sq100 ?

Deze lijkt op het eerste zicht zeer kort bij Wristlog te komen maar het belangrijkste lijkt mij te ontbreken? Het bijhouden van de nauwkeurigheid?

Watch accuracy meter heeft toch wel een bewaarfunctie.

1 like

Even verder gekeken dan mijn neus lang is… Je kan inderdaad metingen opslaan en zelfs vergelijken :face_with_peeking_eye:. Mijn fout!

Maar vanaf dat je meerdere horloges gaat bijhouden wordt het er niet makkelijker of duidelijker op zo te zien.

Wristlog lijkt mij persoonlijk eenvoudiger, en vooral uitgebreider, in gebruik.

Ik heb ook eens account gemaakt om te spelen, klopt het dat je niet terug in de kalender kan om bijv een horloge als gisteren gedragen aan te merken?
Dan kan je geen dag overslaan met invullen.

Als je naar het gewenste horloge gaat en dan “wristchecks” aanklikt staat er onderaan “wristcheck date” met een rode + achter.

Als je op dat plusteken tikt kan je handmatig data invoeren :+1:t2:.

1 like

You can also use the dropdown menu near the watch name. There’s “Bulk add Wristchecks” option that takes you to same page.

2 likes

Sinds vandaag onderstaande melding bij een wristcheck, zowel mobiel als via de site. De wristcheck wordt vervolgens wel geregistreerd lijkt het.
Jij ook @Hieronymus1 ?

1 like

Dank voor de tip. Leuke app, maar heb met sommige horloges moeite om ze bekend te maken. Het lijkt te zitten op het formaat van de foto, zit een max aan en die is duidelijk vermeldt, maar of dat het echte probleem is zie ik niet.

1 like

Als je foto’s rechtstreeks uit de telefooncamera gebruikt dan zijn ze vrijwel zeker groter dan 2MB.

Hier geen foutmeldingen :thinking: