Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 1)

Zonder voorbarig te willen reageren: dit tekent zich veel sterker af dan ik had gedacht!

De insteek is gekomen door een korte wandeling deze namiddag. Ik had op het “laatste horloge” topic geantwoord met deze Panerai of een Explorer polar. Tijdens de wandeling moest ik hier plots aan denken. De Panerai of Explorer zullen me ongeveer 8K kosten. Terwijl een Seamaster 300M in dezelfde kleurstelling (kies maar: wit of grijs-blauw) me “slechts” 4K kost.

Zoals gesteld: beide merken bevallen me wel, en zijn allebei vertegenwoordigd in de collectie. Dus echt stof tot nadenken.

2 likes

Ik ben opzoek naar mijn NA en wil deze een keer in de winkel kopen. Maar ik kom er moeilijk uit dus ik ben benieuwd wat jullie vinden. Ik was op zoek naar een witte wijzerplaat. Alleen de tissot gentleman die ik heel mooi vind heeft geen wit en de longines vind ik misschien te klein met 39mm. Hij is in 41mm wel te vinden in het silver.

longines-horloge-conquest-41mm-l37774766

• Tissot gentleman
  • Longines conquest silver dial 41mm
  • Longines conquest white dial 39 mm

0 stemmers

Ik maak er een dubbele poll van. Wat doen de longines tegenover elkaar?

• Longines conquest silver dial 41mm
  • Longines conquest white dial 39mm

0 stemmers

Edit: suggesties zijn ook welkom rond deze prijsklasse

Ik vind de Tissot mooier en eleganter. Ook silicium hairspring en 80 uur power reserve. Wellicht in z’n prijsklasse het mooiste en beste horloge qua specs. Vind de Longines maar lomp. Een Meistersinger zou ook nog wel grappig zijn in deze prijsklasse. Wel iets meer dressy. Moet het perse een witte / zilvere plaat zijn? De donkerblauwe sunburst dial van de Tissot is ook erg mooi.

4 likes

Ja eigenlijk wel. Ik vind de blauwe ook heel mooi maar ik heb al meer blauwe wijzerplaten dus dan word het een beetje te eentonig

:point_up: Dat dus :+1:

1 like

Dat snap ik ook niet zo goed waarom ze dit model bedacht hebben. Ik associeer Longines met mooie en elegante dress watches. Deze modellen kan ik dan niet zo goed plaatsen.

1 like

Echt een schitterende horloges! Heeft veel weg van een Datejust 41 met gladde bezel en Oyster band met PCLs.

11 likes

• Seiko SPB157J1
  • TUDOR 1926

0 stemmers

Sorry tudor😂

1 like

Het volgende dilemma speelt weer op…

Seiko Marine Master 300 SLA021J

Cartier Tank Solo L Quartz

• Seiko Marine Master 300 SLA021J
  • Cartier Tank Solo L Quartz

0 stemmers

2 likes

Wel eerst die tank passen. Vond m op mijn pols oke, maar blijft echt aan de kleine kant

1 like

Ja ik vind het een lastig horloge. Wel echt een mooie iconische dresser met een kenmerkend eigen design, maar wel een Quartz.

1 like

Maakt niet uit. Is toch zonder secondewijzer.

1 like

• Longines Spirit chrono
  • Sinn 356 SA III

0 stemmers

3 likes

Ja dat scheelt inderdaad wel. En bij Cartier is het meer gedoogd, maar toch. Moet wel even wennen aan het idee…

1 like

Ik vind het bij deze goed kunnen, en het heeft ook zeker zijn voordelen.

1 like

Wat Henk zegt. Quartz prima in dit model! Heb relatief dunne polsen en het blijft zelfs dan een beetje een vrouwending.

Deze is wat mij betreft makkelijk, de Cartier zal om mijn ringvinger passen. De MM300 dus :ok_hand:

2 likes

Mooi die
Longines

Maar als je die mooi vind, vind je deze wellicht ook heel mooi én zeer betaalbaar

.

En ze hebben ook sportievere varianten.

9 likes

Dit is mijn (kerst)collectie:

Welke past er het beste bij?

• Seamaster 300M diver - zwart-wit
  • Planet Ocean - oranje-wit

0 stemmers