Zonder voorbarig te willen reageren: dit tekent zich veel sterker af dan ik had gedacht!
De insteek is gekomen door een korte wandeling deze namiddag. Ik had op het “laatste horloge” topic geantwoord met deze Panerai of een Explorer polar. Tijdens de wandeling moest ik hier plots aan denken. De Panerai of Explorer zullen me ongeveer 8K kosten. Terwijl een Seamaster 300M in dezelfde kleurstelling (kies maar: wit of grijs-blauw) me “slechts” 4K kost.
Zoals gesteld: beide merken bevallen me wel, en zijn allebei vertegenwoordigd in de collectie. Dus echt stof tot nadenken.
Ik ben opzoek naar mijn NA en wil deze een keer in de winkel kopen. Maar ik kom er moeilijk uit dus ik ben benieuwd wat jullie vinden. Ik was op zoek naar een witte wijzerplaat. Alleen de tissot gentleman die ik heel mooi vind heeft geen wit en de longines vind ik misschien te klein met 39mm. Hij is in 41mm wel te vinden in het silver.
Ik vind de Tissot mooier en eleganter. Ook silicium hairspring en 80 uur power reserve. Wellicht in z’n prijsklasse het mooiste en beste horloge qua specs. Vind de Longines maar lomp. Een Meistersinger zou ook nog wel grappig zijn in deze prijsklasse. Wel iets meer dressy. Moet het perse een witte / zilvere plaat zijn? De donkerblauwe sunburst dial van de Tissot is ook erg mooi.
Dat snap ik ook niet zo goed waarom ze dit model bedacht hebben. Ik associeer Longines met mooie en elegante dress watches. Deze modellen kan ik dan niet zo goed plaatsen.