Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 1)

Als je voor een IWC gaat zou ik altijd de XV nemen (áls je die kunt vinden). Veel beter in balans met de rechte wijzers en de date met witte achtergrond. De XVI is ook nog wel tof, maar alweer een mm groter en met de sword wijzers net zoals alles wat erna komt.

Wel heel tof horloge de Mark, eigenlijk de enige echte IWC.

1 like

Battle of the Bezels…

Zomer staat voor de deur, dus welk zomers jasje mag de GMT aan?

Fuchsia

Of
Pepsi

• Fuchsia Bezel
  • Pepsi Bezel

0 stemmers

Welke goud-zwarte duiker met hoge PR?
  • Seiko SLA025
  • Tudor BB58

0 stemmers

1 like

Gekozen voor de Marine Master 300 omdat deze versie toch wel heel bijzonder en zeldzaam is…wat een ding man! :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

2 likes

De Seiko is supervet! De Tudor… :no_mouth::no_mouth:

1 like

Dank je! Ik vind het zelf heel moeilijk, de Seiko zou normaal afvallen kwa grootte maar hij is wel errug fraai ja… en 36000bph… en limited… de BB is een wat “normaler” horloge maar gewoon erg goed uitgevoerd!

Ok nog een battle. Kleurkeuze voor dial heb ik inmiddels gemaakt. Azzuro it is :ocean: :ocean: :ocean:
Gisteren stond de zilveren inlay nog voor en vandaag neig ik weer naar de donkergrijze.

Lijkt erop dat donkergrijs ervoor zorgt dat de dial er meer uit knalt.

• Zilver
  • Donkergrijs

0 stemmers

Om poll te manipuleren (donkergrijs):

En wat tegengas (zilver):

6 likes

Alleen is het helemaal geen marine master :thinking::thinking:

Echt niet? Dat dacht ik. Maar kan het mis hebben.

Het staat niet letterlijk op de dial omdat het een soort homage is aan de 6159 uit 1968 (er staat dus ook geen X op), maar de kast is nagenoeg identiek aan de MM300:

2 likes

Dat is andersom, de mm300 kast is gebaseerd op de 6159 :wink: Dus om een 6159 dan in retrospect een mm300 te noemen omdat er later een horloge op gebaseerd is :thinking:

Het is een reissue van een van de vintage professionele duikers. Marine master wordt er tegenwoordig opgezet maar dat bestond vroeger helemaal niet en stond er alleen “professional 300m” op zoals bij deze.

1 like

De zon schijnt dus mijn drang naar een “zomerhorloge” is er weer. Wat een nonsens, maar goed, ik gun het mezelf even onder deze omstandigheden. En zoals elk jaar komt het weer op hetzelfde neer: kopen we iets bij, of houden we het op wat we hebben.

Dit is het vertrekpunt. Er zit nog wat anders in de doos, maar ook zo goed als allemaal zwarte dials.

En dan denk ik: blauw is toch wel leuk! Dus deze dan?

• Omega Seamaster Planet Ocean
  • Tudor BB58 Blue

0 stemmers

Andere ideeën zijn uiteraard ook welkom, maar om het simpel te houden slechts twee tegenstanders in de poll.

1 like

Jeetje, de eerste keer dat ik echt niet kan kiezen. Wel een tof ding hoor!

1 like

Kun je die helios valve van zo’n ding eigenlijk afzagen?

2 likes

Denk dat je dan veel waterdichtheid kwijtspeelt :sweat_smile:

1 like

Ik vind Seamasters echt prachtig, maar kan niet wennen aan die gekke knop links. Daarom kijk ik naar de Seamaster 300MC. Met een schuin oog. Misschien.

Ik begrijp dat wel. Mij heeft het nooit gestoord, en ik zou het bizar vinden om dit horloge zonder die kroon te zien. Maar het had eleganter gekund, dat zeker!

Lastig hè :sweat_smile:

Dat is zo. Stukje vrolijkheid op de pols :ocean:

3 likes

Ik heb voor donkergrijs gekozen…net even dat beetje meer contrast. De zilver versie wordt samen met de kast iets teveel zilver naar mijn smaak.

1 like

• Huidige duiker Longines Heritage Chrono
  • Over een weekje deze😍 Tudor Harrods

0 stemmers

1 like