Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 1)

Goedkoper is niet altijd beter. Stowa heeft mijns inziens een veel rijke historie en is wel de real deal. Archimede is een dertien in een dozijn merk en is dat niet…

Deze is ook mooi. Geen flieger maar wel fraai.

5 likes

Deze ook, geen horloge maar wel fraai

:slightly_smiling_face:

9 likes

Zeker waar. Zo’n DB5 is wel echt een van de mooiste auto’s ooit.

1 like
  • Rood
  • Blauw

0 stemmers

2 likes

Rood maar vooral door de combinatie zwarte bezelring en de rubberband

Blauw, maar de bracelet zou ik meteen in een laatje gooien.

1 like

Zou hem wel op staal dragen. Eventueel zwarte of rode nato

Dan een zwarte nato :slightly_smiling_face:

Ja die rode op een zwarte nato is ook retevet!

Koop ze gewoon allebei. YOLO!

1 like

Dat zou teveel van het goede zijn :joy:

1 like

Nou praat je poep. Ten eerste is Archimede/Ickler al 100 jaar een gerenommeerde kasten-bouwer in Duitsland. Er is niets dertien in een dozijn aan.

Ten tweede is Stowa opgedoekt aan Jörg Schauer, terwijl de familie van Walter Storch zich er al geen twintig a dertig jaar meer mee bezig houdt: kortom, een investeerder heeft een merk gekocht, zoals dat bij Breitling ook is gegaan. En JLC. En IWC.

Dus: Archimede is hier het 100 jaar oude onafhankelijke merk in familie-handen.

Ten tweede: De RLM ontwerpen van de Flieger waren public domain en ja, er waren destijds vijf leveranciers die ze volgens die specificaties bouwden, maar iedereen die dat ontwerp maakt is gewoon van een overheidsontwerp aan het werk.

Daar is dus niks echt aan. IWC en Stowa zijn de bedrijven niet meer die ze toen waren, die geschiedenis is een lege marketing huls. Zelfs Lange is gewoon een merk wat door een modehuis gekocht is.

Maar langs die maatstaf gemeten is de enige authentieke Flieger die je nog kunt kopen een…

…Wempe.

Maar als eigenaar van zowel een Stowa als een Archimede kan ik je zeggen dat Archimede echt beter is qua kast-afwerking en comfort. Dat terwijl ik betwijfel of jij ze wel eens hebt gehad. :kissing_heart:

6 likes

Volgens mij zijn ze beide tof, ik ben in ieder geval weer verrast hoe mooi de dial in de zon is.

2 likes

Je maakt de keuze niet makkelijker :joy:

1 like

Na deze rant zijn alle IWC eigenaren huilend onderweg naar de vuilcontainer om hun 45mm Flieger Chrono’s weg te pleuren.

1 like

Blauw is 100% gegarandeerd goed. Rood is iets afwijkender van de norm en moet je liggen. Bij twijfel voor de veilige keuze gaan: blauw.

1 like

Was er niet bekend mee.

Heel vet, maar niet 5400 euros vet

Deze is 1400, en 1400 mooi ook als het een no date was geweest.

2 likes

:grin::grin::grin:

Maar wel een echt bedrijf wat toen ook al echt zo was als tegenwoordig.

Evengoed heb ik zo’n pauperige dertien in een dozijn keuze gemaakt.

De Zeitmesser heeft samen met de Mühle Glashütte Terrasport II wel in de doos met opties gezeten, maar ik wilde no date.

1 like

Daarom ga ik voor een Lefty uitvoering als ik het bestel knopje in durf te drukken.
Uniek dan ineens :wink:

Als je van de week in de buurt bent kun je ook passen als je het niet durft.

Maar je hebt altijd twee weken recht om een terug te sturen. Da’s niet anders dan bij Zalando. :grin:

1 like