Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 1)

Ik heb de Doxa gestemd, niet omdat ik het zelf zou doen, maar omdat ik weet dat jij er al tijden naar loert, omdat het in je verzameling echt iets anders zou vertegenwoordigen ten opzichte van wat je al hebt, en omdat je alle kleuraccentjes kunt gebruiken die je kunt vinden. Zelf zou ik de 62MAS en de Khaki kopen, maar mijn kist is de jouwe niet.

1 like

Inmiddels is er meer kleur in de collectie dan zwart hoor. Maar ik snap je redenering. :yum::+1:

1 like

Zekers, ook die IWC is een prachtig stukje kleur.

En de BB58 blue en de Black Bay GMT en de Omega Seamaster 600 en de Eterna Sonic Electronic en de Citizen NY0040 Promaster. Er is aardig wat veranderd in de tussen tijd…

Tegenwoordig meer kleur dan zwart…

4 likes

Je zou zelf kunnen zeggen met de huidige samenstelling dat ik behoefte heb aan een zwarte duiker. Daarvan zijn nog maar slechts 2 in de collectie. Wie had dat een jaar geleden gedacht…:yum:

1 like

Twee zwarte, twee donkerblauwe en een GMT met Pepsi bezel die ook een zwarte wijzerplaat heeft. Het laatste wat jij er bij nodig hebt is een zwarte duiker. :slight_smile: Je kunt ook overwegen om alleen de Khaki te kopen. :thinking:

2 likes

Klopt maar toch zou de Seiko een mooie toevoeging zijn…

De kastvorm doet wat met me…
Ik ga er even over nadenken. Wellicht later deze zomer.

4 likes

Die Doxa is heel cool, met de Seiko ga je op safe en de Hamilton is niet veel aan weet ik uit ervaring. Een Gentleman zou ik voor het geld meenemen.

4 likes

Die Seiko is wel erg mooi, en net wat @StefanW1 zegt, is de Hamilton een bare-bones field horloge wat leuk is om te hebben, maar niet per se als klapper gezien kan worden. De SPB14x serie is geweldig van afwerking en draagcomfort, dus die kan ik van harte aanbevelen. Mocht je een spannender kleur zoeken, dan is het natuurlijk mogelijk om een SPB147 op rubber te scoren en dan te zien of je ergens een SPB143 bracelet bij kunt vinden, dan heb je een soort van tropical dial met gilt accenten op staal.

2 likes

Mijn hemel, wat is die Doxa een frisse, zomerse verschijning! Daarbij vergeleken, zijn die andere twee wel heel erg boring.

In jouw (absoluut waanzinnige) collectie, zou die wel passen. Hoewel jij vindt dat je er aardig wat kleur in hebt, is het zo bij mekaar best saai. Je bent toch geen 65+? Durf te shinen kerel!

1 like

:joy: :joy: :joy: ik zeg maar niks! Dalijk gooi ik nog olie op het vuur!

1 like

Mooi horloge. Maar de Tissot fase heb ik wel een beetje gehad. Vind de Gentleman een erg fraai horloge, maar Tissot das war einmal. De Datejust 41 gladde bezel en Oyster band met PCLs staat tzt nog wel een keer op mijn lijstje. Maar dat is verre toekomst muziek. Op dit moment geen behoefte om andere stukken uit de collectie op te offeren daarvoor.

2 likes

Heb de SPB143 vorige week om gehad en vind het met zijn 40.5 mm een geweldig horloge. Ik heb in vergelijking met jou geen horloges in het hoger segment dus wellicht is de beleving bij jou anders.

1 like

Ik begin de kastvorm en het lijnenspel van de SPB143 echt steeds meer te waarderen. Denk wellicht dat het zelfs de perfecte (enigszins betaalbare) Seiko duiker is. De Marine Master 300 SLA021J is natuurlijk ook fantastisch maar wel stuk lomper. En het nadeel van de MM300 is toch z’n prijs en dat er voor dat bedrag veel Zwitserse verleidingen op de loer liggen. Daar zwicht ik kan toch keer op keer voor. En dan gaat de MM300 toch weer weg. Denk dat de SPB143 de sweetspot is…

2 likes

143? 147!

4 likes

Of gewoon voor de SPB213J1 gaan!

8 likes

Deze vind ik veel vrolijker. Die andere is een beetje saai juist omdat het alles precies goed lijkt te doen. Het wordt er erg generic van.

1 like

PO zwart of PO met oranje accenten

Battle of the PO
  • PO zwart
  • PO met oranje accenten

0 stemmers

1 like

Geen van beide, maar dat is geen optie

Waardevol.

2 likes