Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 1)

Eens! Hier geleend van iemand:

6 likes

De nieuwe 41 is ook 39.5mm :innocent: Hoe vaak moet dit nog gezegd.

2 likes

De op 41 is 39.5mm? :thinking:

Zeker! Dat hadden mensen hier op HF nog gemeten. De DJ41 is ook 39.5. lijkt alsof 41 codetaal geworden is voor 39.5mm. :innocent: Dan verbazen mensen zich over hoe beschaafd ze dragen qua formaat. Ja nogal logisch als ze kleiner zijn in mm’s dan je dacht.

En toch is de wijzerplaat qua diameter waarschijnlijk nog groter dan een 42mm Explorer II

Ik wist dat de dj een stuk kleiner was, maar dacht dat de OP wel ongeveer 41mm was, vandaar de vraag :man_shrugging:

1 like

Toch ook een erg fraai. Maar ga ik er mijn IWC Le Petit Prince Chronograph voor opofferen. Dat is de vraag…

1 like

Yup, dat ga jij doen.

Who wins the battle?
  • Oris ProPilot Big Date
  • Maurice Lacroix Aikon
  • Ball Fireman Victory

0 stemmers

1 like
  • 126600 seadweller
  • 116610LN submariner

0 stemmers

image-asset

1 like

Aangezien je elke keer dat je een foto van je IWC Le Petit Prince Chronograph post er bij moet vermelden dat het een IWC Le Petit Prince Chronograph betreft zal het verkopen van je IWC Le Petit Prince Chronograph er toe leiden dat je een stuk meer tijd overhoudt voor andere zaken met een OP41 dan met een IWC Le Petit Prince Chronograph.

16 likes

Staat mooi onder een overhemd. Zou zelf voor een IWC Pilot Mark XVIII Le Petit Prince gaan als je dit merk ambieert.

Ik ben al voorzien van de Chronograaf versie. Heel erg tevreden mee. Persoonlijk net wat meer horloge dan de Mark series en een chronograaf flieger is het meest IWC getrouw.

2 likes

• Rolex 126234
  • Tokio Speedy op Apollo bracelet

0 stemmers

2 likes

Lol, 100% Speedy. :joy::+1:

Nog maar een waar bijna 100% score uit gaat komen:

• VC
  • GS

0 stemmers

2 likes

Die Speedy is ook wel erg lekker :yum:

1 like

Ik zou in 99 van de 100 gevallen voor de Speedy hebben gekozen, maar je hebt precies gepresteerd een DJ en een Speedy te kiezen waarbij ik voor de DJ kies. De 36mm fluted met jubilee is gewoon de top top top DJ.

Hier 1 op mijn pols:

6 likes

Na de verkoop van mijn eigen Seamaster is de zoektocht naar wat nieuws gestart. Inmiddels zijn de nieuwe SMP 300m en de Milgauss voor mij afgevallen.

Ik overweeg nog steeds de Air King, maar ik kreeg ook het idee om daar niet voor de gaan, mijn sub te verkopen en te gaan voor een Rootbeer.

Vandaar deze poll.

Naast jullie stem zou ik een evt onderbouwing ook waarderen.

oh ja! In het geval van de Sub en AK hou ik nog zo’n €2.000 over

• Sub 116610LN + Air King
  • Rootbeer

0 stemmers

3 likes

Die Tudor GMT en IWC pilot chrono zijn de leukste horloges die je hebt. Zelfs de Speedy beleef ik als cool.

DJ 41 is geen DJ.

Flikker dan die Sub er uit, een vervang die door een Polar. Nomos bij als dress/sport optie en je hebt een leuke diverse verzameling.

3 likes

Ik niet. DJ’s zijn 36mm, hebben een fluted bezel en een jubilee bracelet. Oh, en ze zijn minimaal 30 jaar oud.

Alles wat daar buiten valt is slecht van proportie, lomp en geen echte DJ. Dan zijn het gewoon saaiere OP’s waar toevallig een datum op is geprikt. :unamused::upside_down_face::upside_down_face::upside_down_face:

De GS is rustiger, beter in balans, warmer van tint, dus ik had ook een 100% score verwacht.

Toch stemt 80% op de VC. Verbazingwekkend.

4 likes