Ik zit ook aan Doxa te denken maar zie ze nooit ergens liggen en kan ze dus ook niet passen. Best vervelend voor zo’n specifiek model
@SwedishChef @ivar1 dat hebt ik nou ook…
Wil hem wel graag een keer in het eggie zien.
De 300 moet wel veel meer zijn dan een zomer klokkie. Want dan kun je beter voor de 200 gaan.
Je hebt gelijk! Dank. Helaas geen kek kleurtje.
Ik heb ze nu allebei, maar 2 met dezelfde plaat is wat veel van het goede😉
Welke houden?
[poll type=regular results=always chartType=pie groups=vertrouwensniveau_2,vertrouwensniveau_1,vertrouwensniveau_3,beheerders,moderators,staf,vertrouwensniveau_4,vertrouwensniveau_0]Manta rey; turtle of samurai
- Turtle
- Samurai
[/poll]
@HeinW, de poll gaat niet goed nu. Maar mijn voorkeur gaat uit naar de Turtle. Die heeft geweldig draagcomfort. Het type Samurai vond ik zelf minder en was al snel weer weg.
Bij deze:
- Turtle
- Samurai
0 stemmers
De Hamilton Calibre H-40 met 80 uur gangreserve.
Veel toffer. Een duiker heb je nog in zoveel varianten en die komt en vast nog wel eens. Draagt wel groter dan een Baltic.
Dankje😉
Voor een volgende aanschaf heb ik Sinn laten varen. Daarom heb ik twee polls voor jullie. Poll 1 gaat over techniek. Wat zou je liever kopen?
- Cam and lever chronograaf, handopwinder.
- Column wheel chronograaf, automatisch met verticale koppeling.
0 stemmers
Poll 2 gaat over ontwerp en merkbeleving.
- Hanhart 417ES, 42mm, 13,3mm dik
- Yema Speedgraf, 39mm, 15mm dik
0 stemmers
Foto’s:
Ik heb bij alle twee de polls geen idee waar je het over hebt.
Enige wat ik weet is dat mijn enige associatie met Yema een recent topic is over een kwaliteitsissue met een horloge waarbij de aftersales echt abominabel bleek.
Sindsdien zijn er in het Yema only topic we meerdere goede ervaringen geweest, en mijn Flygraf bevalt me meer dan uitstekend.
Je moet uitkijken voor je een heel merk op één slechte ervaring afrekent, want op die manier kun je maar bitter weinig meer kopen in dit leven.
Wat betreft de chronografen, hier valt mooi te lezen wat de verschillen zijn:
Bij NASA zijn Speedmasters met beide typen uurwerk ooit door de ballotage gekomen:
De voor en nadelen:
-
Cam heeft vaak een sprongetje in de eerste seconde wanneer je hem aan slingert, omdat er vaak een horizontale koppeling in zit
-
column wheel heeft iets vaker verticaal gekoppelde chronograaf modules, drukknop is ook smoother
-
als cam kapot gaat is het makkelijk repareren
-
als column wheel kapot gaat is het moeilijker en duurder
Buiten dat is het één allemaal niet significant beter dan het ander.
Wat ik wel grappig vind is dat enerzijds 75% voor een column wheel kiest (het Seiko uurwerk in de Yema) terwijl 75% tegelijkertijd voor de Hanhart kiest (met een Sellita cam & lever chrono).
Da’s exact de spagaat waar ik ook in zit.
Misschien moet je dan voor de Hanhart TwinControl gaan
Boxed saffier is een must. Bij Hanhart is de 417 de shit.
Ten tweede wil ik de 1800 Euro niet voorbij. De 417 ES is 1790, de Speedgraf 1350,- met korting.
Dan is 2300 ballen voor een horloge wat nog dikker wordt geen optie.
Hanhart kopen, niet meer over nadenken en van genieten.
Oh jazeker wel. Dit is gewoon leuk.
Welke kleuren vind je geschikt? Ik zou zelf voor een groene band van Zeelande gaan. Zwart is een beetje saai.
Ik vind het maar een vreemd horloge, maar die groene band maakt hem een heel stuk leuker vreemd.