Leuke afwisseling. Maar staal is the best.
Weet iemand hoe de groene kleur van Zeelande matcht met het groen van de Rolex. Op de website lijkt de kleur niet helemaal te kloppen. Kan door de belichting komen.
Nou, het groen van de foto, natuurlijk.
Rek je budget nog iets op en ga voor een RubberB, die zijn echt de shizzle.
Mooi de Rolex sluiting er opzetten en je bent helemaal klaar.
Ik zou dan alleen een rubber strap willen zonder de Rolex clasp. Dan kan ik makkelijker wisselen.
Eerst de AK scoren nog.
Ik heb nooit begrepen waarom je de sluiting van een stalen band op rubber zou zetten. Er zijn betere alternatieven die veel makkelijker en vooral mooier zijn, en zoals je zegt: kan je makkelijk wisselen.
Dan kan je beter een extra/generieke clasp extra kopen
Als je makkelijk wil wisselen kan je kijken naar een pre 1994 (?), drilled lugholes zijn zalig.
Omdat het veel fijner is als je geen ‘open’ puntje hebt wat je onder keepers door moet knallen. Vind het persoonlijk fijner dan pin en buckle omdat je nergens dubbele dikte rubber hebt.
Niet onbelangrijk detail natuurlijk.
Rubber banden draag je met een gesp.
Verlies van comfort en pasvorm, extra gewicht en het ziet er lullig uit bovendien.
Stanleymes.
Ok, klein rijtje met poll:
- Oris Williams
- Omega ‘Peter Blake’
- Victorinox I.N.O.X.
- Alpina Extreme Diver
0 stemmers
Dat bepaal jij?
Dergelijke conventies zijn alleen maar meer reden om er een clasp op te zetten.
Dit begrijp ik wel. Dat gezegd zijn die rolexsluitingen tegenwoordig ook niet meer bepaald klein te noemen
Het hangt ook wel erg af van de band. Als de dikte afloopt naar de punt toe is dit veel minder problematisch. Ik heb even een niet-wetenschappelijke studie gedaan:
- Rolex clasp (Explorer): tussen de 7 en 8mm
- Omega clasp (Planet Ocean): 8mm
- Omega vouwsluiting met rubber: 8mm op de metalen sluiting, 7mm op het rubber gedeelte
- Vanguard rubber: net geen 9mm op de keeper
- Tropic rubber van watchbandits: 9mm op de keeper
Het grote voordeel voor mij van rubber is dat je het op meerdere punten op maat kan zetten. Dat vervalt al snel als je niet met een gesp (of vouwsluiting waar de band door loopt) werkt.
6mm heb ik voor op mijn rubberen band, zit prima.
Op maat te maken per halve cm en dan nog te verstellen in de clasp zelf uiteraard.
Classic sluiting is inderdaad wel wat dunner. Blijft m’n ding niet, omdat ik het liever zonder hulpmiddelen wil kunnen verstellen, maar zoals met al die horlogetoestanden is het een kwestie van wat je zelf maar net verkiest!
Haha, wat is iedereen weer eensgezind, hè?
Tja, was ik al bang voor
Ja.
Ik vermoed dat ik met mijn haat jegens vouw- en vlinder-sluitingen op leer en rubber juist tegen de conventie in ga. Ik bedoel, die club waar jij aan refereerde is ook al jaren in de lucht met een product wat exact tien keer duurder is dan mijn favoriete rubberen bandje, dus mensen genoeg die het doen.
Ik neig idd ook naar de Hamilton. Ik laat het nog even sudderen, misschien ga ik nog wel compleet een andere kant op.
Qua functionaliteit exact gelijk: solar en multiband. Prijsverschil bijna niet te rechtvaardigen, maar wat is de 5000 toch een heerlijk exemplaar.
- GW-M5610 (links)
- GW-5000 (rechts)
0 stemmers
Welke is welke? Ik stem rechts