Ik zou zeggen niet zo krenterig/ cimri mama, doe ze allebei, ik ben een lieve schoonzoon . Maar goed ik heb geen schoonmoeder meer 🤷🏻
Je kunt prima appels met peren vergelijken. Het zijn beide stevige vruchten met een dunne schil en een klokhuis. Ze groeien beiden aan een boom van een plantengeslacht uit de rozenfamilie (Rosaceae).
De verschillen zitten hem vooral in de vorm, smaak en structuur van het vruchtvlees.
We hebben het over een voldoende waterdicht sporthorloge, met solide bezel, mercedes-wijzers, automatisch driehanderuurwerk, lume en datumloep. Ik beschrijf hier de Dwell… eh, Yachtm… eh, of toch? Hmmmm. Ik zie twee appels.
Belangrijkste argument: ze geven beiden de tijd aan…
Appels en Appels
Mhh
Ik zie toch twee compleet verschillende horloges,
Maar jij mag twee appels zien uiteraard
Zeker waar, wel allebei lekker vind ik
Keramische bezel vs platina
Mat zwarte dial vs blauw sunburst
Brushed Oyster vs PCL
Dik vs dun
Geen pukkel vs datumpukkel
Glidelock vs easylink
De Sharp Edged serie is absoluut mooi. Echter met een risico op de Seiko uitlijningsissues. Dat was bij mijn witte exemplaar zeker het geval. De Chr.Ward C63 in het wit is nu een tijdje bij me en dat horloge is echt van een hoger niveau!
Ok, daar gaan we! De huidige pronkstukken uit de collectie zijn de volgende twee horloges. Mijn Omega Seamaster GMT is eruit.
Ik wil de collectie met een horloge uitbreiden. Waar zou ik voor gaan?
- Air King
- Speedmaster
- Seamaster
- Anders, namelijk…
0 stemmers
Graag verneem ik ook een toelichting op jullie voorkeur.
Speedy gekozen. Mooi horloge en een chrono is ook leuk! Seamaster is qua kleur ook wel weer lekker afwisselend, dus ook een goede optie!
Bedankt voor je reactie.
Speedy: top en een klassieker, maar juist omdat ie in elke collectie hoort volgens sommigen en je deze (net zoals mijn sub) best viel ziet heb ik wat twijfels. Echter maak je geen slechte keuze als je hiervoor gaat en het wisselen met banden kan ook super.
Seamaster: werkelijk geweldig, maar voelt overbodig naast de sub, ik heb het oudere model al gehad, mijn beste maat heeft deze ook al. Kleur is wel echt top!
Oefff, dit is wel een lastige hoor!
Of doe eens gek: neem die vet mooie Tokyo versie met rode bezel en witte plaat . Mits budget toereikend is. Die zou echt geniaal zijn
Waarschijnlijk
Zenith El primero. Case closed.
Een mooie JLC dresser erbij zoals bv een reverso of Moonphase
Het is maar wat je mooi vindt, natuurlijk. Ik heb niks met de Speedmaster, wat ik erg jammer vind want ik zou er zo graag een hebben en gewoon elke dag dragen. Het lijkt me zo’n fantastisch “one & done” horloge: geen vreemde connotaties met het merk of het horloge zelf, geen extreem opvallend gebeuren maar ook niet saai, prima formaat en gewicht, …
Maar ja, elke keer ik er een omdoe, denk ik: nee, dit wordt het jammer genoeg niet. Op foto heel mooi, maar als ik er zelf naar kijk om de pols vind ik er niks aan.
Ik heb voor de Seamaster gestemd, maar ik zou er meteen de rubberen band bij nemen. Het is een zware jongen op staal en met een rubberen band is het ook eens iets anders dan de sub.