Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 1)

Zondagavond polletje.
Voor dezelfde prijs een full set jonge GS of een oudere JLC watch only

• Grand Seiko SBGW031
  • Jaeger Le Coultre Master Control 1000

0 stemmers

4 likes

Jaeger-LeCoultre every day of the freaking week. Zeker ipv Seiko met Grand ervoor.

2 likes

Wat een merkwaardige uitspraak. :thinking:

Zeker als je weet dat GS qua afwerking misschien wel beter is dan JLC. Ik heb zelf JLC gekozen maar snap je reactie.

1 like

De afwerking van Grand Seiko is beter dan die van Jaeger-LeCoultre, dat is gewoon een feit. Dat wil overigens niet zeggen dat de GS het betere horloge is. Dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur. Waar ik over viel is de neerbuigende manier waarop Ralph Grand Seiko noemt. “Seiko met Grand ervoor”… :confounded:

7 likes

Lastig, die wijzerplaat van die JLC is dan leuker maar die kast dan weer doodsaai. Bij de GS is dat omgedraaid :grimacing:

1 like

Voor mij heeft uiteindelijk de datumcomplicatie van de JLC de doorslag gegeven

Was beetje sarcasme. Did not mean no harm. Afwerking op marcoshots is ongekend. :+1:

1 like

Ik wilde het net zeggen maar ik loop weer achter de feiten aan.

JLC elke dag van de verdomd gekke week.

:beers:

1 like

GS vind ik strakker en geen datum. Heeft mijn voorkeur! Less is more bij zo’n horloge.

1 like

Dusss… ik ben even horlogeloos en dus zat ik weer lekker te googlen.

Wat is in jullie ogen de mooiste Two Tone uit deze drie en waarom?

• Patek Philippe 3700/11
  • Audemars Piguet 14700
  • Rolex 16613

0 stemmers

1 like

Ik vind de AP en PP niet zo mooi.

4 likes

Ik houd het lekker simpel. Rolex, want duikhorloge!

1 like

Nautilus en Royal Oak heb ik nooit gesnapt. In two tone nog minder. Die sub ziet er wel knap uit.

4 likes

En weer drie opties vergeten in de poll:

• Alsjeblieft niet, zeg
  • CowboyNeal
  • Ik red het nooit met 10K, you insensitive clod!

:pray: Maarreh, onder die dwang toch maar de Zenith dan. Al is een standaard tricolore El Primero veel mooier. Geen van allen zijn het JLC Reverso Medium KS handwinders, het moet gezegd.

Welnu, dat is een moeilijke vraag. Maar wie probeer ik in de maling te nemen? Iedereen weet dat ik de GS zou pakken. Wel moeilijk hoor. Donders.

Kan ik wat verkopen om allebei te doen?

Hahahahaha… Wie zei ook al weer dat de definitie van waanzinnigheid was dat je telkens weer hetzelfde blijft doen en toch een andere uitkomst verwacht? Tip: Het was Einstein niet.

Ik zit een beetje te twijfelen aan mijn bescheiden collectie.

Ben tevreden met een hoop maar soms zie je door de bomen het bos niet meer.

Zouden jullie de volgende switch maken:

Zenith el primero en de omega Speedmaster 60th anniversary trilogy eruit en daarvoor terug de jaeger Le Coultre deep sea chrono.

Dus deze: (ook allebei op staal)

Voor deze:

• Zenith en omega
  • Jaeger LeCoultre deep sea chrono.

0 stemmers

1 like

Sorry, maar die JLC vind ik de totale antithese van wat een JLC zou moeten zijn. Omega d’r uit voor een witte speedmaster 57 broad arrow zou ik dan wel weer toejuichen.

2 likes

Ah nee. Die ken ik. Die laat ik zeker aan mij voorbij gaan. Te niks zeggend imho.

1 like

Deze zou ik echt nooit laten gaan. Echt schitterend met die stalen bezel en die wijzers! Helemaal goed :smiley:

Die Zenith chrono’s heb ik verder niets mee.

2 likes

Die Omega is de bom. Zou ik niet laten gaan!

2 likes