Lastige keuze, vind ze alle drie wel mooi. Ik ga voor de middelste.
Ik weet dat het drie dezelfde zijn, maar voor het geval het niet zo is, kom ik als een pro over nu.
Lastige keuze, vind ze alle drie wel mooi. Ik ga voor de middelste.
Ik weet dat het drie dezelfde zijn, maar voor het geval het niet zo is, kom ik als een pro over nu.
Ik mis de poll
Ik snap niet waarom die JLC populairder is in die poll. Kijken mensen überhaupt naar het horloge, of stemmen ze zodra ze het merk in het snotje hebben? Watsgeburt?
De wijzerplaat, layout en becijfering zijn vele malen toffer op de Zenith. Het zijn beide sport chronografen, maar deze is sportiever, en tegelijkertijd rustiger / gebalanceerder.
Ook lijken de lugs wat beter te krommen, lijkt de kast een tikje korter en ziet het er naar uit dat de Zenith vrijwel geen lug gap heeft en een polsvriendelijker vorm.
Speedmaster gestemd wegens datum op zes.
Navy. Dat lijkt me bij een 009 het mooist… eh, wacht. Hier. Navy, teal, grijsblauw en koningsblauw.
Hahaha heel netjes! Conclusie die ik eruit trek is dat bijna alles wel staat met een 009. Thank voor de goede foto’s!
Wel er staat wat groots te gebeuren in 2022 dus het zal ofwel een Tudor gmt worden of een zenith skeleton (de bb58 heb ik in bezit)
Naar het merkje kijken zou goed kunnen.
Side by side is het ook heel lastig.
Om enkele vragen te beantwoorden, kijk eens naar onderstaande review, die ik eens heb opgesteld. Destijds had ik de overigens niet beide tegelijk in de collectie. De review is wel mét poll!
De zentih is groter, l2l en in diameter maar draagt inderdaad comfortabeler.
Toch ga ik nu 100% zeker de JLC houden en staat de zenith te koop. Overigens als er geen koper is vind ik het ook prima. want de Tipo van zenith is een heel mooi horloge.
Altijd op staal kopen.
Leer kan altijd nog.
Ik ben al dronken joh
Netjes
Orient minst lelijk…
Orient is inderdaad degene die ik niet direct zou weggooien
Blauwe (skin)divers tot ± 1k. Talk me into it, or out of it…
0 stemmers
Zijn allebei wel een beetje dik en erg toolish inderdaad. Hoewel ik ook weer nooit zo goed weet wat nou precies de definitie van een skindiver is… Hebt het er vooral bij gezet om de opties voor alternatieven open te houden.
Die matcha is fantastisch, doen!
van deze twee de Yema. Die Squale kroon vind ik lastig te bedienen en aangezien een dergelijk horloge bij mij in rotatie gedragen wordt, weet ik nu al dat ik me kapot zou gaan ergeren aan die kroon.
Bovendien vind ik de kleur blauw van de yema mooier.
En dat het daarnaast ook nog GMT is maakt de keuze makkelijk.
0 stemmers
Een keuze dus voor een integrated bracelet watch met blauwe of groene dial voor rond de 10K.
Girard-Perregaux Laureato
Ik heb deze helaas nog niet in het echt gezien, maar ik heb begrepen dat hij echt heel mooi afgewerkt is. Mooie historie ook, gereleased na de Royal Oak, maar voor de Nautilus en Ingenieur. De hele bezel is een screw en echt een hele mooie dial en movement.
Chopard Alpine Eagle
De Chopard heeft echt enorme indruk op mij gemaakt in real life. De afwerking, de dial, de bracelet, etc.
IWC Ingenieur (new 2022 release)
Die moet toch uitkomen dit jaar! IWC kan echt niet langer wachten. Zij hebben een door Gerald Genta gedesigned horloge in hun historie maar doen er nu niks mee, juist terwijl iedereen een echte Genta wilt en door de beperkte keuze maar elders gaan zoeken (zie de andere twee keuzes hierboven). Maar ja…. wordt die mooi en komt die wel echt uit?