Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Blauwe (skin)divers tot ± 1k. Talk me into it, or out of it…

• Squale 1521
  • Yema Marine National GMT
  • Andere blauwe duiker tot ±1k namelijk…

0 stemmers

1 like

Zou deze nu niet echt als skindiver catalogeren, maar mijn keuze zou de squale zijn.

4 likes

Zijn allebei wel een beetje dik en erg toolish inderdaad. Hoewel ik ook weer nooit zo goed weet wat nou precies de definitie van een skindiver is… Hebt het er vooral bij gezet om de opties voor alternatieven open te houden.

1 like

16 likes

Die matcha is fantastisch, doen!

1 like

van deze twee de Yema. Die Squale kroon vind ik lastig te bedienen en aangezien een dergelijk horloge bij mij in rotatie gedragen wordt, weet ik nu al dat ik me kapot zou gaan ergeren aan die kroon.
Bovendien vind ik de kleur blauw van de yema mooier.
En dat het daarnaast ook nog GMT is maakt de keuze makkelijk.

2 likes
  • Girard-Perregaux Laureato
  • Chopard Alpine Eagle
  • IWC Ingenieur (new 2022 release)

0 stemmers

Een keuze dus voor een integrated bracelet watch met blauwe of groene dial voor rond de 10K.

Girard-Perregaux Laureato
Ik heb deze helaas nog niet in het echt gezien, maar ik heb begrepen dat hij echt heel mooi afgewerkt is. Mooie historie ook, gereleased na de Royal Oak, maar voor de Nautilus en Ingenieur. De hele bezel is een screw en echt een hele mooie dial en movement.

Chopard Alpine Eagle
De Chopard heeft echt enorme indruk op mij gemaakt in real life. De afwerking, de dial, de bracelet, etc.

IWC Ingenieur (new 2022 release)
Die moet toch uitkomen dit jaar! IWC kan echt niet langer wachten. Zij hebben een door Gerald Genta gedesigned horloge in hun historie maar doen er nu niks mee, juist terwijl iedereen een echte Genta wilt en door de beperkte keuze maar elders gaan zoeken (zie de andere twee keuzes hierboven). Maar ja…. wordt die mooi en komt die wel echt uit?

4 likes

Die IWC. Helaas bestaat die niet.

3 likes

Ik wist dat vele de chopard zouden kiezen.

Is ook een geel mooi en eigenwijs horloges.

Maar in deze zou ik toch voor de enorm ondergewaardeerde girard perregaux kiezen!!

2 likes

Beetje zelfde zoektocht, heb alleen nog wat aanvullende wensen. Maar misschien heb je iets aan de ideeen die geopperd zijn!

1 like

Een lastige, leuk! Ik heb twee van de drie mogen proberen. De GP tijdens de beurs in Düsseldorf en de Chopard van @Erik11 Een Ingenieur wil ik nog passen en wellicht aanschaffen. Ik zou oprecht niet kunnen kiezen, ze hebben allemaal iets!
Met pistool op het hoofd, dan nu voor een GP.

4 likes

Die walnutdial is erg mooi!

1 like

Genieton

23 likes

Update, de Orient is incoming :green_heart:

5 likes
  • Rolex
  • Omega

0 stemmers

Rolex datejust 16234

Omega constellation quartz

9 van de 10 keer omega, hier toch echt Rolex.

4 likes

Waarom deze keer rolex?

Idem. Deze serie Constellations doet het totaal niet voor me. De bezel oogt bij bijna allemaal compleet afgeragd…

Ik moet zeggen dat in het echt, het er een stuk beter uitziet. Maar ik begrijp je punt. Ik vind de bandsluiting fijn bij deze constellations

1 like

De Rolex, maar dan met een andere wijzerplaat. Deze Constellations zijn ook niet mijn favoriet.

2 likes