Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Ah, had niet helemaal door dat ze allebei van jou waren. Dan had ik het wat diplomatieker verwoord :slight_smile: Ik ben geen Rolex fanboy, maar zo’n Datejust blijft gewoon een klassieker. Deze serie Constellation gaat dat niet waarmaken denk ik.

1 like

Uit nieuwsgierigheid, wat vind je mis met deze wijzerplaat/welke wijzerplaat zou je liever hebben?

No worries. Van mij hoef je niet politiek correct te zijn😂. Op de foto ziet het er ook niet super uit. Was laatst bij een mede liefhebber en die was verbaasd naar het verschil in het echt tov de foto’s waar hij ook niet van onder de indruk is. Hij is erg dun en heeft charme vindt in.

Ik ben trouwens ook geen rolex fanboy. Heb met deze datejust voor het eerst in jaren weer een rolex in de collectie.

1 like

Omdat ik die omega spuuglelijk niet zo mooi vindt.

1 like

:joy::joy::joy:. Ik begrijp dat het niet ieder zijn ding is. Op de foto vind ik hem ook niks. Wie weet op een GTG dat het je ook meevalt​:grin:

1 like

Ik heb niet gestemd, maar omdat ik ze allebei niks vind.
Dat Romeins, och :confounded:

Dat gold ook voor de battle daarboven, tussen de GP, Chipcard en de IWC.
Plus ook die dáár boven, green budget.
Soms kan je de minst lelijke wel nog er uit halen, maar nu 3 x op rij niet :man_shrugging:t4:

En ik ben een vrij trouwe stemmer in dit topic :smile:

1 like

Wat bronnen hebben aangegeven dat hij waarschijnlijk dit jaar komt, maar dat kan natuurlijk nog veranderen.

Dat vermoeden had ik ook, met name doordat er best wat forumleden zijn met de Alpine Eagle. Maar dat zegt natuurlijk ook wat :slight_smile: Hij is echt bizar mooi.
Ik denk ook dat het niet meehelpt dat Girard-Perregaux geen officiële retailers of boutiques heeft in Nederland. Ik wil hem graag in het echt zien, maar dat kan nergens!

Aaah cool om te horen! Weinig mensen die hem beiden hebben gezien in real life. En wat is de reden dat je voor de Laureato zou kiezen?

Ik heb in ieder geval twee video’s gevonden waar echt goed op te zien is hoe mooi hij is afgewerkt, aangezien dat niet altijd duidelijk overkomt.

Aan de hand van deze video’s is het alleen nog maar moeilijker :smile: De Chopard is wat complexer qua design en de GP wat simpeler en meer toolish. Over de IWC valt nog niks te zeggen helaas :wink:

1 like

Dat hoor ik vaker over Romeins maar ik vind het zelf wel wat hebben. Ieder zijn ding😂.

1 like

Zeker, en gelukkig maar :+1:t4: Wordt anders allemaal zo saai hè :smile:

Ligt ook aan mij hoor, vind maar heel weinig horloges mooi.

1 like

De afwerking zag er prima uit, heerlijk draagbaar. De Chopard heeft een heerlijke wijzerplaat, maar Romeinse cijfers zijn een afknapper.

Ik heb nog wat oude, slechte foto’s gevonden.

6 likes

Aaah thanks voor het posten van de foto’s! De ervaringen van anderen helpt altijd zeker mee.

Ik kies liever zelf ook voor stick dials maar de Roman numerals op de Chopard zijn zo goed gedaan, dat het echt mooi integreert met de sticks en toch ook symmetrisch oogt.

De nadelen die ik zou kunnen benoemen:

Chopard Alpine Eagle

• Lijkt een beetje op een mix van een Nautilus met die oren, Royal Oak door de schroeven en een Hublot door de bezel.
  • De datum positie vind ik niet erg, maar wel dat hoe het geschreven is van je af staat in plaats van naar je toe.
  • De clasp is niet quick release maar je moet gewoon hard trekken, wat eigenlijk niet kan bij zo’n duur horloge.
  • De hands zijn een beetje simpel.

Girard-Perragaux Laureato

• Lijkt op beetje op een mix van een Royal Oak vanwege de bezel en dial patroon en een Ingenieur vanwege de bracelet.
  • De hands zijn een beetje simpel.
  • De gepolijste cirkel rond de bezel wordt snel vies en is niet makkelijk schoon te maken (beetje hetzelfde als m’n Overseas).
  • Ik weet nog niet of ik de overgang van case naar bracelet mooi vind.

Overigens, deze punten zijn mierenneukerijtjes. Ik kan over elk horloge negatieve punten verzinnen :smile:

Dan maar een poll van wat leuke minder standaard dressers:

• 1 GS SBGW005
  • 2 PF Tonda Treccani edition
  • 3 PF Kolpa

0 stemmers

GS SBGW005

PF Tonda

PF Kolpa

Dat is deze liefhebberij sowieso. Gezien jouw opsomming wil je een Chopard, wat geen straf is. Je kan geen verkeerde keuze maken.

1 like

Ik vind dat de Romeinse cijfers het lijnenspel en de symmetrie geen goed doen. Daarnaast wilde ik eerst zeggen dat ik hem ook liever in een andere kleur zie, maar gewoon wit of zilver met een stick dial zou ik al een forse verbetering vinden tbh.

2 likes

Vriend van me draagt ook een Laureato. En een ingenieur.

Ik zeg het. GP is ondergewaardeerd.

:grin:

3 likes

Zou je hem niet kunnen wassen in warm water?

1 like

Helemaal mee eens… maar dan nog liever die romeinse cijfers.

1 like

Die Girard Perregaux heeft op het eerste gezicht wel wat, het lijkt alleen overal op… nautilus band, octogonale bezel van AP, wijzerplaat ook. En dan nog die cirkel onder de bezel, misschien hebben ze het zelf wel bedacht in 1960 hoor, maar het lijkt een beetje een hommage.

De chopard is de tofste chopard van dit moment. Makkelijke keuze. Komt de echt iwc ingenieur weer terug?

2 likes

De Presage is een soort van mooi, de Oriënt is voorzien van groene lume die niet bij de plaat kleurt, en de Vostok is een Vostok.

Ik zou er niet meer aan willen besteden dan 90 ballen. Vostok it is.

2 likes

Ik heb een tientje meer uitgegeven en de Orient besteld haha :grin:

En die Vostok was met z’n €150 dus duurder (wat ik totaal niet had verwacht eigenlijk)

3 likes