Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

De wijzerplaat van de Seiko ziet eruit alsof iemand erover gekotst heeft.

Hij is ook prachtig

20 likes

Grappig genoeg heb ik juist dankzij de wijzerplaat op Rolex gestemd. Zo fris, zo clean en toch zo sprekend.

Ik weet niet met west voor spinazie en boerenkool smoothie zuipende hippies jij omgaat, maar in mijn ervaring klopt die kleur niet met de vruchten van mijn dieet. Of is je scherm stuk?

1 like

In Japan eten ze andere dingen, dus dat verklaart de kleur. En sushi vond ik al nooit te vertrouwen.

• Girard-Perregaux Laureato
  • Grand Seiko SLGH005 White Birch

0 stemmers

Nou, mijn vorige poll had een duidelijke winnaar, de Chopard Alpine Eagle! De IWC Ingenieur en Girard-Perregaux Laureato hadden ongeveer evenveel stemmen, maar allebei de helft van de Chopard. Duidelijke keuze dus, thanks voor de input allemaal! Ik ben benieuwd hoe dezelfde stemronde eruit zou zien als we echt weten hoe de IWC eruit komt te zien, maar dat is koffiedik kijken nu :slight_smile:

Volgende battle dan…… twee horloges met lichte dial! Ik heb al een vermoeden hoe deze zal gaan, maar ik ben toch benieuwd.

Girard-Perregaux Laureato
Zelfde als hiervoor maar dan met de witte dial! Ik heb deze helaas nog niet in het echt gezien, maar ik heb begrepen dat hij echt heel mooi afgewerkt is. Mooie historie ook, gereleased na de Royal Oak, maar voor de Nautilus en Ingenieur. De hele bezel is een screw en echt een hele mooie dial en movement.

Grand Seiko SLGH005 White Birch
Ik zoek al 2 jaar naar de perfecte Grand Seiko voor mij (niet te dressy, niet te sporty, lichte dial, spring drive movement, etc) en ik heb ze echt allemaal gezien en om gehad in real life! Conclusie, de perfecte Grand Seiko bestaat niet voor mij op dit moment, maar de White Birch vind ik gewoon de mooiste Grand Seiko van allemaal. Het patroon van de dial, de platte vertically brushed bezel, de polishing van de markers en hands, etc.

7 likes

Ik stem op de GP. Komt op deze foto’s wel erg mooi naar voren. Toch eens gaan bekijken.

De white birch wijzerplaat vind ik wat too much. Niet subtiel meer en dat vind ik jammer. Dat is bij veel GS-en juist wel mooi subtiel. Dan erg gaaf.

4 likes

Ik snap wat je bedoelt. Ik moest de eerste keer dat ik hem zag in mega spotlight een beetje wennen ook, maar het hangt dus volledig van het licht af. Dat maakt hem ook zo mooi, hij ziet er extreem anders uit in verschillend licht.

Zo lijkt hij weer bijna een Snowflake :smile: En belangrijk natuurlijk is dat de foto’s alles uitvergroten, in het echt is die dial natuurlijk maar 34mm groot ofzo.

10 likes

Die kleine wijzer stoorde niet? Wat is het verhaal daarover? Vreemde wijzer.
Ik kan t niet meer niet zien.

Bij die PG gebeurt er veel meer vind ik.

De uren wijzer van de White Birch? Die stoort mij niet, ik vind het zelfs wel cool eigenlijk. Ik had eens nagedacht over de logica er van and it makes sense :smile:

De uren markers zijn breed en hebben een inkeping. De uren wijzer is breed en heeft dezelfde inkeping. De uren wijzer is afgesneden op de optische breedte van het laagste punt van de uren markers. Alles wat met uren te maken heeft past dus perfect bij elkaar en in elkaar. Je kan zoals je ziet een bijna perfecte lijn trekken van de 10 uur marker en de uren wijzer in het voorbeeld hierboven.
De minuten markers zijn heel smal. De minuten wijzer loopt in een punt om de smalle marker aan te wijzen. Datzelfde geldt voor de seconden wijzer.

Als de uren wijzer in een punt was geweest had dat denk ik niet mooi gestaan met die brede uren markers.

8 likes

Prachtig

1 like

Hier had ik nog niet op deze manier over nagedacht maar nu je het zegt past het inderdaad juist goed die kortere uren wijzer.

1 like

Toevallig heb ik vorige week nog even naar die White Birch staan kijken bij een juwelier in Den Haag. Echt een eye catcher, schitterende plaat. Deze moet je gewoon in het echt zien want ik heb nog geen foto gezien die hem recht doet. In een hele etalage met Grand Seiko’s sprong die er voor mij echt uit.

Helaas niet echt vriendelijk geprijsd (+9k) en geen spring drive, alhoewel het Hi-Beat uurwerk natuurlijk ook niet slecht is.

4 likes

Die zou inderdaad weg mogen… :wink:

Dus ik stem ook Matcha @Cihanski :joy:

2 likes

Ik stem op de GP. De White Birch vind ik iets té voor een GS en de wijzerplaat vd GP is fantastisch. Ik geniet sinds kort van hetzelfde motief en kleur op mijn Ball. Ik vind het zeer chique. Geloof dat men dit honeycomb noemt.

11 likes

Ja klopt helemaal, geen enkele foto of video geeft de schoonheid van de White Birch weer. Hij is inderdaad ook erg prijzig voor een GS, maar als je ziet wat voor afwerking en movement je er voor terug krijgt, is het niet meer dan logisch. En gelukkig kan je hem redelijk goed vinden voor iets meer dan 8K :slight_smile:

Ja dat is gewoon dezelfde wijzerplaat zo :smile: Clous de Paris heet het (Nagels van Parijs :thinking:)

2 likes

Ah leuk om te weten. :grinning: :+1:

Kinderkopjes?

1 like

Ik had al een Doxa topic geopend maar er zijn zo veel leuke duikers. Ik kom nu op 6 uit. Het gaat even niet om het bedrag. Ik weet dat de een veel duurder is dan de ander maar buiten de Oris schommelt het tussen de 2.5 en 3.5k. De Doxa’s zijn de 300 versies dus met mooi bol glaasje.

Een collage van wat internet foto’s

De Diver contest
  • Longines Legend Diver
  • Oris 65
  • Doxa sub 300 professional
  • Tudor Pelagos
  • Doxa sub 300 Searambler
  • Tudor BB58 black

0 stemmers

7 likes

Dat is helemaal waar. Maar in vol licht vind ik het persoonlijk too much en vind ik bijvoorbeeld de textuur van een Snowflake mooier.

1 like

Deze is gewoon niet te doen…sorry. :man_shrugging: :laughing:

3 likes

Haha eens. Heb 3x mijn stem herzien…

3 likes