Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Neuh, niet echt. Ik vind de secondengang van de ETA / SII calibers mooier dan de Miyota 8xxx serie. Dat heeft te maken met een mogelijke stottering van de secondenwijzer. Maar da’s zo’n kleine niggle, in principe zijn het allemaal robuuste uurwerken.

Hitte-geblauwde wijzers zijn op papier minder geneigd om te oxideren. Ikzelf vind ze wel mooier, en ik vind ze beter contrast bieden tegen een blauwe achtergrond.

Ik heb logo gekozen omdat ik sterile-dials saai vind.

Pak een Dekla. Voor mij is de platste kast de winnaar, want comfortabel. 200 ballen meer dan de LaCo, maar beter glas, blauwe wijzers, keuzes over de wijzerplaat en configuratie en lume. Nog steeds 100m WR en platter dan de LaCo.

Niets is zo ergerlijk dan dikke horloges.

4 likes

Ik vind de rotor meestal storend hoorbaar bij Miyota’s

Het huidige Laco heeft op de naam en type horloges na niet zo heel veel meer van doen met het Laco dat mede de horloges voor de Luftwaffe produceerde, niet dat dat per se negatief is uiteraard…

Zonde, zou je je misschien eens in moeten verdiepen. Echt een merk met een eigen koers waar kwaliteit echt bovenaan staat.
Voor de prijs ligt het qua afwerking mijlenver voor op de concurrentie, durf wel te stellen dat hun duikers de strijd met die van bijvoorbeeld Tudor aankunnen.

2 likes

Die kun je wel heel specifiek samenstellen. Krijg er bijna een burnout van.

1 like

pHIDGY6

3 likes

@Dao en @anon53002072EV bijvoorbeeld die er daadwerkelijk een hebben begrijpen waarschijnlijk wel wat ik er mee bedoel.

3 likes

Na NA topic ben ik CW alleen nog maar meer gaan waarderen!

Drop ‘m meteen weer:

Ps. Overigens heb ik wel een Tudor maar geen Tudor duiker, dus die vergelijking kan ik verder niet maken

13 likes

Hoe dan? Kun je dat verduidelijken met een foto en een korte uitleg?

Ik loer zelf al jaren naar CW. Heb er nooit eentje gekocht omdat het het altijd net niet voor me is, maar wat dat loeren me wel heeft geleerd is dat CW juist een merk is met een eigen vormtaal, eigen kast-ontwerpen en totaal eigen smoel.

Van het logo op negen tot de sate-prikkers als secondenwijzer tot de uurwerk-modificaties, de bracelets en nu bijvoorbeeld ook de saffieren dials, ik vind het bij uitstek een merk wat z’n eigen ding doet.

LaCo heeft na twee faillissementen en een tijd onder Kienzle nog net zoveel met de oorspronkelijke Lacher & Co te maken als IWC nog met Florentine Ariosto Jones of de Rauschenbach-familie. Niet dus.

Want ja, IWC is tegenwoordig ook maar een corporate merk in een Zuid-Afrikaans luxe conglomeraat. Tel daarbij op dat Lange ook maar gewoon van datzelfde Richemont is, en drie van de vijf producenten zijn corporate shells.

Maar wacht, er is meer, want StoWa is ook niet meer van Walter Storch of z’n nazaten, da’s een Jörg Schauer-feestje geworden, waarbij dat tenminste nog dicht bij de roots van het bedrijf ligt. IWC, StoWa, LaCo en Lange zijn dus grosso modo even “historisch” als Smiths, wat door Eddie van TimeFactors wordt gerund. Niet dus.

Kortom, het zou wel eens zo kunnen zijn dat Wempe daadwerkelijk de enige producent van moderne Fliegers is die nog iets van heritage kunnen claimen.

Wil je een Flieger met heritage, dan heb je één optie:

De rest is gewoon een commerciële re-hash van een Reichsluftfahrtsministerium-ontwerp.

16 likes

Te veel tekst niet gelezen, maar denk toch dat ik gelijk heb :rofl:

1 like

Par for the course. :+1:

Ik vat em even samen voor je: je hebt geen gelijk :slight_smile:

4 likes

Plaatje zegt meer dan duizend woorden. Uniek design team heeft Christopher Ward. Denken erg out of the box. Zoiets hebben we nog niet eerder in horloge land gezien…

3 likes

Mjah, hier had een random plaatje van welk horloge dan ook kunnen staan. Allemaal rond, allemaal met wijzers. Maar goed.

3 likes

Die metalen bezel met 24 uur aanduiding en die oranje GMT hand. Echt uniek. Nooit eerder gezien. Zit Christopher Ward al bij de holy trinity?

1 like

Bij de wat?!

1 like

Patek Philippe, Audemars Piguet en Christopher Turd Ward

1 like

Overdreven

Jezus wat weet jij er veel van. Maar echt :+1:t2: Chapeau.

Ja tuurlijk kies je er een duidelijk voorbeeld uit. Snap ik. Daarentegen maken ze ook die saffierdial die ik heb en die vind ik dan wel weer een eigenzinnig ding. Zo heb je ze bij elk merk wel.

Overigens moet ieder lekker zelf weten wattie vindt hoor. Maar ik vond CW best tof, ze zijn m.i. serieus goed op weg.

6 likes

Dit verklaar een hele boel :innocent:

8 likes

Ja! Absoluut .

De kwaliteit en afwerking is serieus heel erg goed of zelfs hoogstaand te noemen.
Echt stappen hoger dan je in de prijsklasse verwacht.

De kwaliteit van deze afwerking ligt in de Tudor prijsklasse range, absoluut.

5 likes

Zalig zijn de armen van geest :man_shrugging:t2:

Je kiest hét model uit waarvan ze zelf zeggen dat het geïnspireerd , en in dit geval een echte hommage en geen copy-paste, is op de Explorer II maar een aantal zaken hebben verbeterd naar hun inzicht:

• In plaats van ronde, rechthoekige en driehoekige indices één vorm aangehouden
  • datum op de 06:00 positie
  • geen cyclops
  • geen Mercedes wijzers

Dat moet mensen die dwangmatig naar symmetrie en rust zoeken toch aanspreken?

Ik vind het niks net zoals ik een exp2 niks vind maar je geeft wel aan dat je een beetje klein van geest bent als dit je beste voorbeeld is.

Heb je ook de andere horloges bekeken in de C63 serie?

Sealander Elite met verholen kroon bijvoorbeeld:

Niet uniek, alleen dit is geen horloge van 48k… wel van 45gram

Horloges met een saffieren wijzerplaat:

En dan de Tide straps waarmee ze meer dan 200k hebben opgehaald voor oceaanbehoud.

Stalen banden met microverstelling maar dan met quickrelease!

Denk dat je even verder moet kijken dan je neus lang is voor je weer je typetje uit de kast haalt.

:rofl: clown ben je ook he…

23 likes