Ik vind dit moeilijk om te zeggen maar ik zie eigenlijk twee identieke horloges… 🤷
De Sub is minder hoog dan de Dweller en vind ik prettiger op de pols liggen. Daarom mijn voorkeur naar de Sub.
Het lijkt op bovenstaande foto’s of de Dweller kleiner is dan de Sub, maar dat ligt aan de afstand tot de lens van de camera, en misschien aan de verschillende polsmaat. De Dweller is met zijn 43mm echt groter dan de 40mm discontinued Sub.
Ik heb wel eens ergens gelezen dat deze een soort van officieuze “badge of Honor” is bij de professionele duikers community die voor hun werk ook daadwerkelijk aan saturation diving doet. Ik zou van mijn leven niet durven pretenderen dat ik daar bij hoor. En als dat echt zo is temeer een reden om die niet kiezen.
Het is in elk geval geen ramp om de Submariner te houden. Er zit ook wel een mooie herinnering aan vast. Dat doet me nog het meeste twijfelen.
Mits ik een goede deal kan doen op de SD43 overweeg ik dat zeker. Nu vooral nog oriënteren. Een SD43 naast de Submariner voelt te dubbel.
Hangt volledig af van je polsmast, 18,5cm of meer dan kan je een SD prima hebben.
Een sub draagt wel lichter en comfortabeler, maar een SD is echt een stoer ding . SD is wel een stuk dikker 2-2,5mm volgens mij
Mits je er de pols voor hebt 🤷🏻. Hieronder SD43 en Sub date 41 op een 20,5cm redelijk platte pols
SD43
Sub date 41
Op deze pols staat de SD echt beter. Ik heb volgens mij een polsmaat van zo’n 17,cm
Dit is hoe de sub staat.
Dan zou ik het bij een Sub houden 🤷🏻
Ik vind het vaak goed staan, als je op je pols kijkt en je ziet behalve de endlinks nog minimaal twee schakels aan de 12 en 6 zijde . Zoniet Dan vind ik een horloge te groot
Op jouw pols zie je bij de Sub nog net aan beide zijden nog een tweede schakel, terwijl je bij de SD maar 1 schakel ziet.
Wat zou ik zonder jou toch moeten
Het is een mening en mogelijk een advies, weliswaar ongevraagd .
Gewoon lekker doen wat jij tof vind natuurlijk
Zal ik blijven doen, maar ik kan me vinden in je argument. Bij twijfel nog even niks doen.
Zo moeilijk is dat niet, de twee getoonde foto’s zijn ook nagenoeg hetzelfde. Een Dweller hoort in mijn beleving geen datumloep te hebben, maar het rode stukje tekst en de beefy uitstraling deden me toch Dweller stemmen. Ik zie die horloges sowieso nog het liefst met een alu bezel in plaats van die zielloze keramiek, maar dat geldt ook voor de sub.
Hier. 2008. Alu bezel, no cyclops 16600. Vroeger was alles beter.
Nu nog zonder datum
Aqua Terra gekozen. Ik vind de IWC leuker, want blauw maar ook omdat ik een hekel aan PCL heb, maar die datum is afgrijselijk voor een horloge in die prijsklasse. Kast is te groot voor het uurwerk, staat te ver naar binnen. Als daar een no-date van is: Dat.
Nja… Kijk, de submariner had ooit skin-diver allure. Als je dan toch een lomp ogende duiker maakt zal ik in de moderne tijd de dweller kiezen. Als je een no-date submariner wilt van de “vroeger was alles beter” school, dan kom ik hier op uit:
Dat zou nog eens een leuke re-issue zijn. Maar Rolex boert niet in leuke re-issues.
Qua formaat valt deze volgens mij wel mee. Oogt niet als een 43mm…
Wat voor pouch is dit?! Mooi!