Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Overduidelijk de Nomos.

Niks van RLC en zijn hole aantrekken.

14 likes

Voor wat betreft de ny0040 en/of ny0100 hou ik me vast aanbevolen. Maar, niet weg doen is ALTIJD een optie :wink:

1 like

Voor mij de iwc vanwege de geborstelde kast en het automatisch kaliber. Die uurwijzer bij de iwc vind ik ook tof

Eensch … :+1:t2:

Eensch … :ok_hand:t2:

Eensch …

3 likes

De Nomos; IWC is veel te duur voor een horloge met een simpele ETA aan boord :thinking:

En ik vind hem lelijk, maar dat is uiteraard persoonlijk :innocent:

4 likes

Ik vind voor allebei wat te zeggen. De IWC is een mooi uitgevoerde maar toch generieke RAF pilot, wel met prachtige maten en een goeie lug. Hij is wel duur voor wat het is. Net zoals veel IWC.

De Nomos is veel eigenzinniger qua ontwerp, veel meer een eigen smoel en sierlijker bovendien. Toch zou ik graag zien dat ze anderhalve millimeter van de lugs afhaalden. Er is geen reden waarom een 38mm horloge een 49mm l2l moet hebben, 46-47 zou al een grote verbetering zijn.

Hoe dan ook: Fijne horloges. Cool spul. Appels en peren.

5 likes

Wat is duur? Dit is nog één van die all-time classics met een zacht prijsje.

Laten we voorop stellen dat je op tijd gehandeld hebt. De Mark XV is superieur aan de nieuwe Mark XVIII. Die hebben ze verneukt door de klassieke RAF wijzers af te schaffen ten faveure van Flieger-wijzers (wat niet hoort op een Mark X… enz) en door de kast te vergroten van 38 naar 40mm, waardoor je ook prompt ziet dat de datum te ver naar binnen staat.

Dus de Mark XVIII is tegelijkertijd een klap in het gezicht van IWC’s eigen RAF geschiedenis en een goedkope, luie manier om op het bankable succes van de Big Pilot aan te haken. Nog steeds met een standaard ETA aan boord die dan weer niet in die maat kast past.

Jouw XV is precies goed. Juiste wijzers, juiste maten, al had een Mark Xzoveel ook 36mm mogen zijn. Hulde. Ik vind 'm z’n geld nou al waard, en ik weet niet wat je er voor betaald hebt. :slight_smile:

3 likes

Uiteraard ook persoonlijk; maar er is weinig wat mij aantrekt aan dat horloge. Die zogenaamde heritage zegt mij ook niet veel; tenzij je echt een oude koopt die militaire actie gezien heeft.
Voor een fractie van het geld koop je een Hamilton field watch en heb je wat mij betreft ongeveer hetzelfde :innocent:

3 likes

Zin in avonturen, zin in n volgende stap…

Welke zou je houden?
  • Onubtanium
  • Goud
  • gekkie, beide houden

0 stemmers

1 like

Merk wel op dat die glaasjes wel een likje AR coating kunnen gebruiken.

Allebei weg doen en je bent bijna halverwege een Tonda Split Second.

3 likes

Ik ben gestopt met kijken bij die ribbelbezel.

1 like

Dat is wel een hele lastige. Maar ik denk dat ik toch voor de wyck mk XV kies.

:ok_hand:

1 like

Want? Ik ben echt benieuwd wat achter zo een boute uitspraak gepaard gaat. Of is het gepaart?

Beide houden en gewoon weer eens iets anders kopen. Tuurlijk als je naar markt opbrengst gaat kijken kun je heel ver komen bij bijvoorbeeld Patek. Maar dan mis je de gouden en stalen daytona. En die zijn toch oprecht ook heel cool!

Kijk nog eens naar die witgouden? Brilliant toch zo gaaf.

Die witte is dan letterlijk een beetje bleek. Die zou je kunnen inruilen tegen iets anders.

2 likes

Daar is die ruim overheen. Maar dan nog … als je dat geld uitgeeft aan een Tonda… knap is het wel maar dat is mij ook een brug te ver. Een PF tonda…

En wees eerlijk. Jij zou dit ook nooit doen.

1 like

Daar begrijp je me verkeerd. Ik begrijp wel waarom je 20.000 in een Breguet, 50.000 in een Eichi II of 170.000 in een PF Split Second chronograaf stopt. En als ik stomme hoeveelheden geld had deed ik misschien wel zoiets.

Maar dan wilde ik wel in een niche zitten die niet dichtbevolkt is.

3 likes

De bezel is n afknapper.

Dan liever moser of VC of zo

1 like

Snap je wel. Maar heb even iets aangepast. Ftfy.

Je gaat niet alleen dan voor een PF niche als enige bijzonder horloge in je collectie naast een zenith of 2…
voor dat je dat traject in gaat heb je eerst een Patek…

1 like

Nee.

1 like