Die 4e generatie, maar dan met witte plaat en zwarte bezel
De nomos is echt tof, maar nadeel dat de lug gaps zo groot zijn. Lastig combineren met banden (en de kleur van de plaat maakt t niet makkelijker bij sommige versies). Maar verder echt top ding, lekker speelse plaat (wel een acquired taste).
Die iwc is saai en de datum is lelijk.
Succes hè😂
Heb eerst de zwart witte gehad maar weg gedaan toen de blauw witte Tokyo kwam.
Beide zijn schitterende horloges.
En met Patek bedoel je Credor, Breguet of misschien Lange. Want Patek, AP en Vacheron doen me totaal niks.
Het is altijd makkelijk praten als je het toch niet gaat uitgeven.
Shapiro. Ook erg tof. Of Journe, maar da’s unobtainium.
Omdat blauw altijd kan… Welke wint het? Los van het feit dat het alledrie winnaars zijn.
- Chopard Alpine Eagle
- Glashütte Original SeaQ
- JLC Reverso Small Seconds
0 stemmers
Mwuua Liever air king blauw of Aqua terra blauw.
Lastig. Heb mij recent in de glashutte verdiept. Er gaaf zo een seaq. Vooral dat glas is prachtig.
Maar als het blauw moet zijn dan de Jaeger.
@Brick de minutenwijzer en de cijfers op de plaat van de Seaq zijn net iets te klein veel te groot dus
Blijft denk ik ook bij mij in de collectie.
Haha bedankt. Zit wat in… De Chopard heeft een schuin datumvenster, de JLC snoept een hapje uit de minute track… Het is altijd wat
Die ken ik nog niet
De 10EE houden. Die is fraai en vind het wel een beetje een duikershorloges merk… en deze heeft niet de witte onderbroek op de 12 positie. Nu nog iemand vinden die dat wel graag wil voor de andere exemplaren
Schroefjes aan de binnenkant van de band op de Seaq …
Dat heb ik nog niet eerder gezien, cool. Of heeft het niets te maken met het verstellen van de band …
edit: Yes dus! Het heeft heel wat ‘mojo’.
Echt wel een doordacht ding hoor. Dan zie je ze ook niet aan de zijkant van de schakels zitten, lekker clean
Zo pas je idd de lengte aan, plus schuifsysteem in de clasp.
Volledig eens!
Ah ok, zat even niet in de neovintage met mijn gedachten. Die is mooi ja. Heb de mijne onlangs toch van de hand gedaan.
Dit is echt een moeilijke poll! Zware twijfel tussen de JLC en de Chopard (die staan toevallig allebei op m’n shortlist). Heb je ze alle drie wel eens in het echt gezien? Die Chopard is wel een ander niveau qua afwerking en details dan de JLC en de GO, wat nooit echt overkomt op dit soort stock foto’s. Maar toch is de JLC zo’n classic en uniek. Deze GO ben ik zelf niet zo’n fan van (de Seventies en Pano’s vind ik weer geweldig dan).
Ik heb voor de Chopard gestemd vanwege de dial, de de afwerking, de 9.7mm dikte en omdat ik verwachtte dat iedereen op de JLC zou stemmen
De Chopard en de GO heb ik in de etalage gezien. Zagen er beide zeer goed afgewerkt uit en de plaat van de Chopard is wel érg gaaf! De JLC heb ik zelf:
En toch, die GO blijft door mijn hoofd spoken…
Ik doe nog maar even niets
100% de stalen houden en de gouden snel weg doen. Dat halve endlinkje, hoe raar is dat wel niet eigenlijk? Naast het feit dat de plaat van de stalen veel sprekender is.