Rolex eruit, Omega houden. Wellicht een andere kleur Rolex, wat het model is erg leuk. Deze witte plaat vind ik persoonlijk saai, de Omega spreekt veel meer!
En voor een simplistisch horloge gaat het niet heel veel beter worden dan een Oyster Perpetual. Absolute perfectie door eenvoud.
En ik vind trouwens beide horloges niet veel op elkaar lijken. De Omega heeft een geïntegreerde band en is daarmee mijns inziens totaal verschillend.
- Omega Speedmaster Professional Moonwatch
- Rolex Submariner 114060
- Rolex Datejust 41 126300
- Rolex Explorer II 226570
0 stemmers
IV is 4 en VIII is 8. Dat zijn Romeinse cijfers
Ik heb op die stalen met donkere plaat van een Zwitsers merk gestemd. Die ene die duidelijk het meest gedragen is van het stel.
Die ‘iconische high end klatser’ bedoel je?
OMG wat hebben sommige mensen veel aandacht nodig.
Ik heb op de omega moonwatch gestemd. Eigenlijk gewoon de leukste van het stel.
Alhoewel de nieuwere generatie mooier is en dan natuurlijk niet de hesalite maar de saffier. Dat hebben ze heel goed gedaan bij de nieuwe.
Die andere 3 blijven toch een beetje 13 in een dozijn rolexen. Het is geen vintage dus an sich niet zo heel bijzonder. Overal te koop bij een GD.
Rolexen zijn er 13 van in een dozijn en van de Speedmaster is een betere versie te koop.
Jij weet hem wel op te beuren op zondagmiddag.
Ik breng het wel niet zo kort door de bocht
An sich. Een ansicht stuur je naar je tante vanuit Valkenburg.
Ik ben het wel met je eens. Sterker nog, ik heb vrij vaak het gevoel dat ik een keer een Speedy gehad moet hebben. De ST1 is een goede kanshebber.
@Fate_Amenable_To_Change, kijk, die matte kast waar ik het vandaag over had. Cool hè?
Dank. Altijd die otokorrekt.
Dat is het. Ik heb ze gehad. En vind ze leuk. De nieuwe is een goede kanshebber om nog eens om de pols te dragen. Maar die dingen opwinden is een kriem, door die dikke crownguards.
Ik heb er geloof ik 7 gehad. Inclusief de laatste variant met saffier. Haat/liefde. Uiteindelijk vertrekken ze altijd vrij snel. Krijg er de vinger niet echt achter. De laatste versie is inderdaad wel een goede!
Ik heb geen worstenvingers, het opwinden is geen probleem.
Jij had de Ultraman toch? Die vind ik ook erg cool.
Ik sta bij een AD als nummer 1 op de lijst in het geval dat Omega besluit om een LE te maken van het vijftigjarige jubileum van de laatste maanlanding. Dat zou dan 7 december 2022 zijn.
Ik ben benieuwd of ik het juist heb, ik vind het een leuke gok.

Ik sta bij een AD als nummer 1 op de lijst in het geval dat Omega besluit om een LE te maken van het vijftigjarige jubileum van de laatste maanlanding. Dat zou dan 7 december 2022 zijn.
Ze hebben Apollo 15 50th anniversary al overgeslagen dus ik denk dat het over is.
Yes heb ook de ultraman gehad. Super. Alleen die faux patina is op de een of andere manier alleen mooi als er licht op staat. In de schemer wordt dat heel snel te donker.
.. .
die matte kast waar ik het vandaag over had. Cool hè?
Ja, maar jij had het over gezandstraald a la Damasko, wat überlelijk is, ook op een Damasko. Deze ziet er eerder grof geborsteld uit. En da’s OK.
Dat gezegd hebbende, het is geen Breitling of Zenith, maar ik kan 'm meer dan goed pruimen. Maar altijd, echt letterlijk altijd liever een chronograaf met twee subdials in plaats van drie. Ook in plaats van m’n eigen Farer, wat dat betreft.
Dit zijn voor mij de mooiste Speedmasters. De bovenste twee omdat ze me aan een Breitling B09 doen denken en de onderste want Broad arrow is baas.
Al met al zou ik liever een Excelsior Park of één van de komende Hanhart 417 ES 39 modellen hebben. Die zijn kleiner, platter, comfortabeler en dus cooler. Want 15mm dikke horloges komen er bij mij niet meer in.

LE
Waren er niet al een unlimited aantal limiteds van de Speedy geweest?

Overal te koop bij een GD.
Gewoon list svp👍
Zie geen reden om grijs te kopen…
Grappig genoeg ben ik hier juist voor de Explorer II gegaan. Want platter, ik heb een zwak voor de GMT, en de explorer II gewoon lekker draagbaar zonder dat het een DJ of Sub is.

Maar welke ?
Ik had op Rolex gestemd omdat ik dat de mooiste vond, maar toen zag ik dat ik moest stemmen op wat er uit moest. Omega. Want integrated bracelet. Die Rolex met 369 plaat is fantastisch, zo clean, zo’n bandenswapper, net goed. De Omega is veel moeilijker.

Die andere 3 blijven toch een beetje 13 in een dozijn rolexen. Het is geen vintage dus an sich niet zo heel bijzonder. Overal te koop bij een GD.
Die ouwe dingen ook hoor. Zeldzaam zijn ze niet.